• Bira11

Ivf/FET Töserna 2012

Jävla satans mens värk.

• Bira11
    familjenekberg skrev 2012-05-28 15:57:27 följande:
    Bira 11
    mass styrkekramar till dig.

Mischa
    Massa styrkekramar till dig också, så jävla elakt, vet inte vad jag ska skriva.
    Tack, visst jag vet man kan ha ont för de är en graviditet, Hade de med sonen, men jag käner min kropp ganska väl nu.
  • Bira11

Nä ska ta den mens värkande kroppen och gå till sängs. God natt på er flickor

• Bira11
    Csillag

Lycka till i morgon. Kram och god natt. Du ska se att du får en bebis 2013.Nalle
  • Bira11

Inte nog med att man känner att mensen kommer när som helst, nu fick man  brev att dom två emryosarna som skulle odlas till blactocyter inte klarade sig för att frysa ner.

Helvetes jävla skit, de så ju så bra ut.Rynkar på näsan

• Bira11
    Csillag skrev 2012-05-30 17:49:41 följande:

Bira:  Tråkigt att du inte fick nån till frys.
    Du får försöka tänka som jag försöker..
    De hade ändå inte blivit nån graviditet av dom om dom va i så dåligt kvalite att dom inte klarade sej.
    Ingen tröst för fem öre,mn de e de man måste försöka tänka.

CA ringde idag o dom hade lyckats frysa ner 1 ägg idag.Inget dom hurrade över precis.
    De va verkligen ordagrannt sagt att de va på hårsmånet att dom frös de så de va ju inget topp kvalite precis.

Diskuterade även med min distansläkare ida att om detta försöker skiter sej som de verkar göra så kommer han be dom sätta in två blasto nästa gång även om reglerna är hårda på den punkten.

Det blir då mitt sista försök.
    Å då tycker ja dom kan göra de ordentligt med dom två jag nu har i frysen kvar.

Min distansläkare va oxå förvånad att odlingen gick så dåligt som den gjorde.
    Han tyuckte några ägg borde blivit blastosar.
    Han säger sj att de e märkligt att min kropp gör som den gör.
    De e precis som den "stänger av" när de ser bra ut.
    Hade en blödning redan i förmiddags.
    Läkaren sa att vi ska hoppas på att de e för att ägget fäste,mn han lät ju skeptisk till de då jag blödde hela förra FET dessutom.

Har inget hopp alls om att detta ska ta sej.

Varje gång jag börjat hoppast så har de ju bara slutat med en käftsmäll.

Mischa: Förstår verkligen att du mår skit o dina värden verkar vara lite som mina va vid mitt ena MF.
    Då misstänktes utomhavandeskap.
    Fick skrapas i slutändan för att få bort MF, Inge roligt mn tyvärr inget val.

FamiljenEkberg: GRATTIS till fått se ett litet hjärta.

Jazmine: åller tummarna

Odessa: TACK för all stöttning o peppning i alla månader, detta gäller er alla!!Va bore man utan er.

Frida: Gumman, förstår de verkligen e tungt nu.Håller verkligen tummarna för de ska visa positivt för dej.

TACK för alla värmande ord från alla.
    E fortfarande urbalans o nedstämd.
    Min man kommer hem från utejobbet ida för han tyckte att jag inte lät alls piss.
    Sa bara att ja orkar inte serriöst,allt går ju bara åt fel håll.

Ibland undrar man verkligen va man gjort för att förtjäna de här.

Å dom gångerna kan jja dessutom bli så arg på sånna som blir gravid för ingenting,lr sånna som inte skyddar sej o sedan gör abort på abort.

jag skulle göra allt för en bebis.
    Att adoptera skulle vara okej för mej,MEN reglerna är så dumma.
    Jag som har svårt för att bli gravid vill vara hemma med dom barn jag har o värdesätter all tid jag kan få med barnen.Därav får jag inte adoptera då de kräver en fast anställning.Dessutom älktenskap i minst 5 år (jag har vari gigft i 2 år)
    Reglerna är skithårda.
    Visst förstår jag dom,mn jag tycker ändå de ska finnas överseende då de finns flöräldrar som gör allt för att få ett barn mn inte kan.

Vi får slänga ut hur många tusen som helst på ivf o mediciner trots man inte har två jobb,mn man får inte adoptera ett abrn o lägga pengarna på ett barn.

missförstå mej inte,för jag förstår att reglerna ska vara hårda,mn ibland kan ja tycka att de finns föräldrar som borde få adoptera trots reglerna, just av anledningen till att pengarna finns mn man väljer att vara hemma med barn än arbeta8-10h/dag.

Jag värdesätter verkligen all tid jag kan få med mina barn jag har.
    Jag vet hur jobbigt kämpandet är för att få ett abrn o jag lider helvetes kval för er som inte fått uppleva denna glädje o jag hoppas verkligen att ni alla ska få känna kärleken av ett barn i eran famn.

Ni kämpar alla hårt.
    O för varje bakslag för er alla mår jag sj dåligt.
    Dom dagarna de sett bra har man svårt att vara glad för sin egen skull för man vet nån annan mår dåligt.

Jag hoppas verkligen att de blir många bebisar 2013!!
    De föds ju några 2012 hihi.

Nu ska ja laga lite laga lite mat till mina twins o utfodra mina fyrfotade björnar.

Läkaren har ju rätt i en sak,,,,familjen ökar ju trots de inte e bebisar.
    från en hund till 4 hundar.
    Vem vet...nästa sommar kanke de flöyttar in nån mer om de inte blir nån bebis.

KRAM

Skulle vilja vara nära och krama dig.  
  • Bira11

Nä har nu tagit en panodil och hoppas jag får en liten paus i mensvärks träsket.

Ibland funderar jag på varför jag ska fortsätta m crinone, för har de tagit sig så stannar de ju kvar ändå, och nu då mensen är på g så kommer den igång snabbare utan att man proppar igen med crinone

• Bira11

Ja vaknade  med att mensen kom med besked.

Så nu är den ivf cirkus över.

Ha de gott alla.

• Bira11

Fattar inte hur fasen jag kan ha en son på helt naturlig väg.  Har aldrig haft problem med missfall eller så. Så vi trodde om vi fick hjälp m befruktning så skulle de gå, de trodde läkarna oxå.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012