• Bira11

Ivf/FET Töserna 2012

Mandelmumsa skrev 2012-05-12 20:50:22 följande:
    Bira, vad är det som du blir för gammal för? Visst får man väl göra Ivf även om man är äldre än 36?
    I Norrland är de en åldersgräns på 36 om jag inte missminner mig Rynkar på näsan.
  • Bira11
    LnH skrev 2012-05-12 17:24:37 följande:
    Blod när jag torkar mig och har mensvärk...så känns som det kommer bli som förra gången att mensen kommer dag 9.

Skit!!!! och jag kommer inte orka med flera IVFer. Det tar för mycket på psyket. jag kan inte glädjas åt saker längre känns det som. Måste ta paus och fokusera på det jag har istället. Men det som är jobbigast är ändå att berätta för maken att det fungerade inte den här gången heller. Det är han som mest vill ha barn. Känns som om jag och min kropp sviker honom totalt...då blir det 1 fet till ifall den överlever upptiningen, vid förra fet så dog den första och den andra tappade hälften av cellerna och det bidde inget den gången heller.

Nu ska jag kravla ned i soffan och tycka synd om mig själv :(
    Kram
  • Bira11
    familjenekberg skrev 2012-05-12 22:21:52 följande:
    Tjejer ge mig hopp.

Nu i kväll när jag var på toa kom det ljus rosa med blod strimmor på pappret när jag torkade, är det mens på g? är på ruvar dag 11 i dag tar både progesteron tabletter och progenom vaggisar tre gånger om dagen  borde det inte hålla tillbaka den. Känner mig väldigt torr där nere både utanpå och inuti, gör ont vad betyder detta. uch känner mig så nere just nu vill ju att det ska lyckas varför kan jag inte få hoppas fram till testdagen för i alla fall.
    ja varför tar man sig inte ens till test dagen, själv tog jag mig bara till dag 9-10 förra gången.

Du ska se att allt kommer gå bra och att tant röd håller sig borta.

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Bira11

Går hos en privat klinik där alla förberedelser görs innan de bär av till Umeå.
    Umeå ringde i fredags och checkade läget, svaret på blodprovet hade dom fått, sköterskan sa inget de borde dom gjort
    om provet inte sett ok ut.

Dr från privat kliniken ringde nu och jag skulle ta 200E istället för 150E, han hade inte läst provsvaren så jag hoppas han hade planerata att jag skulle ta 200e sista kvällen för i morgon kväll blir de ev ägglossnings sprutan.
    Sist behövde äggen 1dag extra på sig med puregon mn då tog jag 150E hela vägen ut, nu tog jag som sagt 200E.

<hoppas den dosen ger dom en extra kick så att allt ser bra ut på Vul i morgon de enda vul jag ska göra.

• Bira11
    LnH skrev 2012-05-13 20:03:30 följande:
    jaha så var det över för den här gången. Efter detta misslyckande så börjar jag ifrågasätta varför jag ska gå igenom det här igen...vet inte ens om jag gör det för min skull längre. Min man och jag pratar aldrig om detta, han fattar inte ens vad det är för sprutor jag tar eller vad de påverkar, han klagar bara på att jag är sur när jag tar dem. Och jag är så bitter för att han inte fattar vad jag går igenom för det är mest för hans skull jag gör detta!!! Jag ansåg mig vara klar efter de två knoddar jag redan har. Men han vill ha en till. Och det känns inte alls som om jag har något stöd alls från honom och han vill aldrig prata om jag försöker så sätter han på tv!!!
    Varför i hela fridens namn ska jag då vilja fortsätta för hans skull om han inte ens kan slita sig från den där jävla datorn eller tv nrä jag gör detta för honom?!

Men ska inte klaga alltför heller då han faktiskt tar ansvar för det två barn jag har, han hämtar på dagis, han leker och gör allt som en "vanlig" pappa skulle göra. Och han köper kläder och saker till dem och han tar med dem på roliga saker även om inte jag är med så han är en super bra pappa, men jag känner inget stöd i IVF processen, det är det jag är så bitter över. Och tycker han kunde ta reda på lite själv om alla mediciner etc så att han är mer delaktig!! Jag skulle vara ÖVERLYCKLIG om det enda jag behövde göra var att pricka en burk och that is it!!!!

Lesden för långt och tråkigt inlägg men var tvungen att få ur mig allt och ja alla ni är ju i IVF karusellen...

Blir ett till frysförsök om det enda ägg som finns överlever upptiningen och sedan ett landstingsförsök ifall inte det fungerar, sen ger jag upp och anser mig mer än väl nöjd..trots att han vill ha barn. Men ingen kan säga att jag inte har försökt heller.
    skickar bara en stor Nalle kram
  • Bira11

var på vul igår blir inget ET på onsdag eller torsdag men på fredag ska de förhoppningsvis bli av.
    Dr kunde se 16-18blåser där dom låg på 10-12m,m. lite surt att de inte blev i morgon.
    Men jag får vara glad att de är så många och att dom bara behöver växa på sig, blev senare lagd förra gången oxå.
    Hoppas de blir några ägg av de blåsor han såg.
    Han ville inte ök dosen mer för då blir jag överstimulerad

• Bira11

om nu mina 16-18st  äggblåsor  igår (måndag) inte va så stora, största var 12m.m, hur himmelens frid ska dom hinna växa på sig till fredag om dom växer max 2m.m per dag.

• Bira11
    Hjärtefröjd skrev 2012-05-15 20:23:26 följande:
    Har du ÄP på fredag alltså? Låter på tok för tidigt om den största är 12 mm idag.
    de va igår dom låg på 12 m.m. Men både Dr på den privata kliniken och dom på kliniken i Umeå trodde de skulle bli på fredag. Har sedan i söndags ökat dosen från 150 till 200E plus orgalutran sprutan jag tar.
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-05-16 08:57:01 följande:
    Ser att hjärtefröjd har svarat redan o jag håller nog med henne lite att de låter som fredag e för tidigt även om du höjt dosen.
    ME`N sen är ja inte läkare heller så din läkare vet ju va han gör.

Å sen ahr du höjt dosen o de kanske gör lite.

Du ska se att de går bra gumman!!
    ja vi f¨år se vad dom säger idag, har ju även tagit nytt blod prov, sedan beräknas äggen vara runt 20mm på fredag då dom normalt växer 2mm per dygn.

Ja både Dr på privat kliniken och i Umeå där äggplocket gör har beräknat på fredag, som sagt dom borde veta vad dom gör.
  • Bira11

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3

Detta hittade jag på fass, sökte på puregon, att folliklar över 14mm kan leda till graviditet.
    Normalt ligger de på mellan 16-20mm, sedan beror de lite på hormon nivån.
    Vissa kanske har lite mindre foliklar men bara hormon nivån är ok.
    Ja de lär märkas då äggplock blir.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012