• Bira11

Ivf/FET Töserna 2012

ja någonting händer där nere för jag blir mer och mer öm.

• Bira11

nu har Umeå ringt, Dr hade tittat på provet och de låg där de skulle så ikväll kl 21:30 ska jag ta äl sprutan, så på fredag kl 8:30 ska vi vara i Umeå för äggplock.

• Bira11

Ja då var man hemma.  Blev totalt 10st ägg denna gång två mer än förra gången.
    Nu är de bara att hoppas att åtminstone några blir befruktade, denna gång kör dom ICSI= mikroinjektion.

Så om allt går bra blir de återföring på måndag kl 15 då dom inte sätter in ägg på söndagar.

• Bira11
    Csillag skrev 2012-05-19 08:35:30 följande:
    LnH: Slutar inte hålla tummarna förrens du vari hos doktorn!!

JouJou: Grattis till lilla plupp

Bira: Du ska se att nu ruvar du på ditt lilla guldägg!!!

Vincents mamma: Ge inte upp!!!!!Tårna går ja korsade hela dagen för de ska visa pluss för dej

Dags att bege sej till doktorn o se om han hittar några äggblåsor...Hoppas.
    Hörs senare.
    Du ska se att dom hittar massor. Hjärta

Ja på måndag får jag förhoppningsvis bli ruvare
  • Bira11
    Fru Bone skrev 2012-05-19 18:07:55 följande:
    Bira: Grattis till lyckat äggplock :)

Jag ruvar och ruvar, men jag måste nog erkänna att det antagligen har gått åt skogen även denna gång.
    Men jag håller tummarna ändå och hoppas på plus den 29:e när vi gör testet. Har inga som helt symptom på nått alls och det är så konstigt. Ibland kan det tyckas vara lite ömt i livmodertrakterna, typ mensvärk, men oftast inte. Känner absolut ingenting mer än att jag hade ont i halsen några morgnar, men det har ju inget med embryot att göra direkt.
    de kan va positivt att inte känna något :) du ska se att allt går bra.

Kram
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-05-19 16:53:43 följande:
    Kort inlägg nu...
    De känns som de gick käpp rent åt helvete om man får säga så.
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.Mer en mardröm som blev sann som ja inte vet hur den slutar.
    Ska va glad jag lyckades tjata mej ur en inläggning på sjukhus.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.
    men snälla vän vad har hänt? blir ju jätte orolig. Rynkar på näsan

kram på dig.
  • Bira11
    Vincents mamma skrev 2012-05-20 09:56:44 följande:
    Nu är det daxs för mig att lämna denna tråd. Mensen är här och allt är över, det blir inga fler barn, ingen mer graviditet eller bebistid. Önskar er alla ett stort lycka till och att era bebis drömmar blir uppfyllda! Tack för allt stöd jag har fått via er!! Många kramar från mig!

Många kramar till dig, förstår precis hur du mår och känner, tar de sig inte för oss denna gång är det oxå adjöss från tråden och bebis drömmar, för fler försök blir de inte.'

KramHjärta

• Bira11

Jag mår  illa och trött, jeansen jag hade i måndags får jag inte på mig de fattas någon dm, magen ser ut som jag är 5-6 månaden. Kan de va Crinonet som redan börjat värka, fy för att mås å här...

Jag har inte hört något från Umeå viket är positivt, dom sa att de syns snabbare vid ICSI om de tagit sig, så jag hoppas inte dom ringer i morgon och säger att inget av de 10 äggen blivit befruktade.

Känner en så stor press då jag vet att detta är sista gången sista försöket,skiter de sig blir de inge mer utan då får man hoppas att de blir en bebis på naturlig väg vilket jag inte tror för funkar de inte med den hjälp man får så...

Love you all my girls.......Hjärta

kram till alla         

• Bira11
    Snölängtan skrev 2012-05-20 19:48:59 följande:

Csillag:  KRAM KRAM KRAM!!!! Ta hand om dig! Det är ju JÄTTEstora knölar du fått. Må de krympa rejält och det på mycket mycket kort tid! Helt osannolikt vad man kan få reda på vid ”ett helt vanligt VUL”…Gråter

Bira11: Du, RING dinklinik och prata med dem för det där låter inte som normalt efter ett ÄP (som ju annars verkar ha gått kanonbra!)

Vincents mamma: Det du skriver känns precis som något jag kommer att skriva om ett par dagar… Är nu på RD 10 med vårt lilla tvåcelliga embryo och det känns inte alls som att det är något liv som växer (tidigare har ruvandet tagit slut kring RD 12....). Är det inte det är det ”tack och adjö” för mig/oss med. Känns så absolut med att ”om inte detta lyckas så blir det inget syskon i den här familjen”…men så är det för oss och jag tror jag snart blir galen av denna väntan…TD 25/5…

Jag ska ju dit i morgon  för att förhoppningsvis sätta dit ett guld embryo, så jag får ta de med dom då.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012