• familjenekberg

Ivf/FET Töserna 2012

Fidelis ad urnam skrev 2012-11-14 21:43:08 följande:
    Ja. Blöder jättemycket, stora klumpar blod. Så jag säger att det är kört. Har pratat med Falun och ska ringa tillbaks på måndag och göra upp planer för nästa behandling.

Massa kramar till er.
  • familjenekberg

Csillag

Du har varit ett stort stöd för mig och jag vill inte att du försvinner. Tycker inte stämningen är dålig, man måste få ha olika åsikter gäller alla.

• familjenekberg
    enäggs81 skrev 2012-11-20 17:43:07 följande:
    Någon här som går på CVL och fått göra FET på en lördag/söndag? Hur länge visar teststickan svagt positivt innan den blir 100% positiv? Mina teststickor visade nästan blankt några dagar. Sen nu starkare och starkare. Är rädd då att det blir positivt imorgon eller torsdag! Eller kan testerna visa ganska starka streck flera dagar innan det blir positivt. (hoppas!)

Vet inte hur stickorna är men vi har satt in ägg på helgdag med sonen valborgsmässoafton 06 det var en söndag och nu senast 1maj i våras de var dock en fredag så de gör fet på helger på CVL.

Hoppas det är svar på din fråga.
  • familjenekberg
    Jeanette70 skrev 2012-11-21 11:34:12 följande:
    rd 11 och minus på stickan

Jag fick plus först på rd 13 och då svagt så ge inte upp än.
  • familjenekberg

Jag hade ingen ägglossning när jag gjorde Fet utan fick ta medicin som först fick jag spreja för att stänga av kroppens egna hormoner sen fick jeg bygga upp slemhinnan med medicin som kompenserade det kroppen själv skulle ha släppt ut vid ägglossning. Tog tabletter 3 gånger om dagen plus vaginatorer 3 gånger om dagen. När jag sedan fick plus på sticka så fick jag fortsätta med medicinen fram till v10-11 har håg för mig. Är nu gravid v 36. blödde lite smått typ rosa av medicinen då jag fick sköra slemhinnor av det som gjorde att det blödde lite.

• familjenekberg

Hur går det gör alla, själv har jag åkt på värdens förkylning är inne på fjärde veckan nu. Suck. Kännes som den håller på att släppa. Inte långt kvar för mig nu, har fått startdatum så den 11/1 kommer den ut. Känns som tiden springer o från mig just nu.

Vill önska alla lycka till med era försök och att alla kan få bli gravida snart. Ni kämpar så mycket. Kram

• familjenekberg
    Csillag skrev 2012-12-19 09:13:11 följande:
    Va kul att höra de närmar sej bebis dags nu för dej.inte många dagar kvar nu. Har du gått fulltod när de e dags lr startat dom dej tidigare? Verkar dom den här förkylningen slår hårt på alla,mn läkaren sa till mej att man ska va glad om man blir dunder förkyld just nu för magsjukan har svårare att sätta sej på en då. Hoppas du piggnar till snart,vara pigg över jul o nyår. Dags för TUL nu

Får hoppas på att det stämmer, är ju mest hemma just nu vilket också är bra. Vinterkräksjukan vill jag slippa.

Snittet blir innan enligt ul-bf så är det 38 fulla veckor enligt Fet-bf är det 38+5 vet inte vilket de gått på men tror på ul. Får inte ha ett värk arbete pga tidigare snittet.
  • familjenekberg

Hej alla kan meddela att jag blev mamma för andra gången igår till värdens sötaste tjej. Hade fått planerat snitt då men när klockan ringde på morgonen för snittet så gick mitt vatten. Så hon ville ut då, lite kul nu i efterhand men då var det chockartat inye vad vi hade med i planeringen.

Så snittet blev tidigare lagt dels på grund av vattenavgången samt att värkarbetet startade så hon är född 10:23 och vägde 3465g och var 49cm lång.

Bild kommer när jag kommer hem. Är på bb nu.

• familjenekberg

Csillag

Grattis så underbart att allt gick så bra mot alla odds. Ett riktigt lite mirakel.

Läser också i denna tråd jätte mycket skriver inte så ofta. Vårat mirakel blir 4veckor idag svårt att förstå att hon är här att det lyckades helt underbart.

Vill önska alla i tråden lycka till och att ni som håller på just nu får plus på stickan och att det kommer många söta bebisar här framöver. Har haft mycket stöd i från denna grupp och hoppas jag kan hjälpt om någon behöver råd. Kram till er alla.

• familjenekberg
    Vincents mamma skrev 2013-02-28 06:31:53 följande:
    Ruvardag 3 och redan blodiga flytningar, dom började redan igår! Enligt kliniken ska det inte påverka och jag ska inte tappa hoppet men så här har det ju varit varje gång känns det som så det är svårt att försöka hålla hoppet uppe :( det är nog helt enkelt inte så att vi ska ha flera barn, inte meningen :(

Jag hade också blodiga flytningar efter et blöde från äp det påverkade inte utan jag blev gravid så ge inte upp hoppet håller mina tummar hårt för dig.
  • familjenekberg
    Vincents mamma skrev 2013-03-05 15:50:48 följande:
    Pluss!!!!!!! Kan inte tro att det är sant!!!! Snälla snälla pyret/pyren stanna kvar!!!!

Grattis fortsätter att hålla tummarna för att den stannar och växer och frodas och kommer om ca 8.5 månad.
  • familjenekberg
    Vincents mamma skrev 2013-03-11 14:47:55 följande:
    Är precis på väg hem från ett vul för blödningen jag hade och allt såg bra ut, är fortfarande gravid och kan andas ut lite till, dock alldeles för tidigt för att se nån bebis eller 2 men inget missfall och jag ska leva som om jag är gravid :)

Å vad härligt fortsätter att hålla mina tummar för er.
  • familjenekberg
    Vincents mamma skrev 2013-03-19 20:10:25 följande:
    Det går bra än så länge, fortfarande gravid som det ser ut och 2 veckor kvar till vul är i vecka 6 (5+3) så det går framåt

Vad underbart att höra fortsätter hålla tummarna för er.
  • familjenekberg
    enäggs81 skrev 2013-04-28 08:28:17 följande:
    plussade idag ;)) bild finns i mitt galleri. står RD 9 under! har även tre bilder från igår när det var svagare.... så nu ska jag njuta med reservation för riktiga testdagen

Å vad härligt håller tummarna för att allt går som det ska. Lycka till
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012