• joujou

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag: okej vad för slags mediciner blir det nu? Och hoppas, hoppas Mensen är förtidig jag hade för en gångs skull tur att min kom 2v för tidigt.

Hur känns det med akupunkturen?! Skulle vilja testa det!

Jag kommer be om mycket lugnande vid ÄP kan jag tala om. Haha. Jag är så nervös i för det. Jag har iofs blivit rädd för vanligt ul också sen jag gjorde mina sista cellprovet och den gynen höll på möblera om mig! Så tycket det är lite jobbigt bär dom hållet på gräver där nere.

Jag börjar känna lite porr i äggstockarna. Kan jag redan känna av efter en spruta bara?!

• joujou

Lnh: jag ska spruta puregon i 7 dagar enligt schemat. Sen ska ju ta ovitrelle-sprutan, men när vet jag ju inte. Vet nog mer på onsdag efter VUL. Men förstår ite, för sen kommer ju helgen innan v20. Ska jag inte göra något alls med någon simulering i flera dagar? Kan ju inte stämma!

Lycka till!!

• joujou

Csillag: men jag är knäpp!! För jag sergeant emot en förlossning. Helst utan några mediciner alls. Men ÄP skrämmer mig, haha!

Men ändå längtar jag.
    Som sagt så tycker jag detta är lite läskigt! Men är egentligen är jag bara nojig och rädd för biverkningar. Och igår när jag läste på bipack. på puregonet att missfalls risken VISST ökar vid en fertilitetsbehandlad grav. blev jag ännu nojigare!!

Men försöker inte tänka alls nu. Utan bara ta dagarna som dom kommer. Och det rådet gav min kloke sambo mig. Haha.

• joujou

Csillag: det fick jag göra igår skyddat, för första gången i vårat förhållande!

• joujou
    Csillag skrev 2012-05-05 09:08:27 följande:
    haha de e rätt!
    ja jag kan inte påstå att sexlusten har försvunnit av hormonerna direkt, haha! 
    Nu pulserar det i höger äggstock kan jag tala om, konstant! 
  • joujou

Såpp! Nu är crinonen hämtad. VUL idag såg bra ut, och jag har tydligen massvis med ägg som växer till sig så jag kommer inte öka dosen, uatn fortsätta med 75 tills på fredag. 
    Sen på lördag ska jag in igen för VUL och blodprov så jag inte blir överstimulerad och jag lär väl få veta datum för ÄP och sånt där också :)

Nu är jag snart där! 

• joujou

Dags för VUL och blodprov imorgon igen! och idag är det dags för sista sprutan =) 

• joujou

Efter min fjärde kontroll idag visar det sig att jag har mellan 25-30(!!!) äggblåsor. 10-15 av dom är mellan 12-18mm.

Men enligt mina värden så stämmer det inte överens. Så ska höja till 100eh idag och imorrn för att vara på den säkra sidan.
    Blir en ytterligare kontroll på måndag!
    Ska skönt att Do vill ha koll på mig iaf. Även om det är jobbigt att åka till Uppsala flera ggr i veckan för 10 min.

Plus att sprutorna gör så jävla ont nu och jag är så sjukt svullen!!! Vilket läkaren och sköterskan inte tyckte var speciellt konstigt pga äggblåstillväxten.

Vill bara plocka ut dom små rackarna nu. Kommer inte i mina byxor!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012