• joujou

Ivf/FET Töserna 2012

Säger det igen. Fick ut 6 ägg, 3 befruktades men bara 1 överlevde och jag är idag i v.9!

• joujou
    jazmine25 skrev 2012-07-02 18:26:26 följande:
    Jag känner nog heller inte så mycket. Jag kommer ihåg att jag kände mer förra gången. Men då blev jag gravid på ET. kan tänka mig att det är lite mer annorlunda då. Men jag längtar ju efter att känna massor men sen när jag väll känner vill jag nog att det ska vara över på 5 minuter.

ni som är gravida har ni ännu gått vidare till gravid trådar. känner lite att jag inte vågar ta det steget
    GRATTIIISSS!!! :D Du är välkommen hit sen, när du känner för det www.familjeliv.se/Forum-2-293/m65611533.html

och ni andra gravida också¨så klart!!  
  • joujou

Jag är kvar och tittar till er! Håller tummarna för er alla och hoppas innerligt att det är eran tur snart.

Är i v.17 (16+4) har RUL den 7e september. Känns så himla overkligt.

• joujou

Fidelis: för att man ska vara helt säker på testet. Jag testade på dag 11 och fick svagt positivt. Men testade ändå dag 18 och jättestarkt plus! Finns dom som får minus dag 17, sen plus dag 18.

• joujou

Bra sagt cilla! :)
    Jag gick in i v.20 igår oxh var på RUL den 7e och såg en frisk liten flicka! :) eller såg, vi såg inte så mycket alls så vi ska på ett extra ul nästa tisdag! Längtar!

• joujou

Massa kramar till sig csillag! Du är verkligen en kämpe! Oxh jag håller tummar oxh tår att grodan håller sig kvar antal veckor till. Skönt att allt är planerat redan nu iallafall!

• joujou
    Lac2010 skrev 2012-09-17 20:35:06 följande:

Är det ett väldigt svagt plus jag ser? RD 8
    JAg skulle vänta några dagar.. :) jag fick minus på RD9, men på RD11 så hade jag ett svagt, men synligt plus =) 
  • joujou

Csilla: även i jag Inte är så aktiv här inne nu ska du veta att jag tänker på dig varje dag! Det är så tragiskt oxh synd att det ska bli så där. Och Efter allt du gått/går igenom. Jag skulle aldrig orka! Men hg tänker på dig och hoppas att grodan håller sig inne antal veckor till nu och ta det lugnt, ta hand om dig! Hoppas dom hittar ett bra patienthotell. Massa kramar och kärlek!

• joujou
    Jottatotta skrev 2012-12-10 00:06:37 följande:
    Hej alla härliga tjejer i denna tråd.

Har inte varit inne på ett bra tag då jag varit inlagd på förlossningen i fyra veckor efter en störtblödning som började med en bil stående i vägkanten och ambulansfärd in till sjukhuset.Där konstaterades föreliggande moderkaka och ordinerat sängläge inna på förlossningen fram till dess att man planerade att ta ut bebisen den 19 dec då jag skulle ha varit 36 fullgångna veckor. Nu blev det dock inte så, den 30:de nov, 00:10 föddes våran dotter i v 33+1 med akut kjejsarsnitt. Hon mådde bra när hon kom ut, syresatte sig själv och allt verkade vara frid och fröjd. Jag mådde dock sådär efter att jag förlorade 3,3liter blod och behövde få blod. Daen efter blev dottern, som bär namnet Milia, riktigt dålig. Fick läggas i respirator och akut transport till Uppsala. Där konstaterades att hon hade något som heter RDS och som beror på dålig lungmognad. Två dygn i respirator och en otrolig oro. Allt bra i 20 timmar när dom hade tagit ur hennes respiratorhjälp och hon andades med hjälp av Cepap. Sen gick något snett och hon fick läggas i respirator igen i ett halvt dygn. För att göra en lååååååånnngg historia kort så mår Milia bra i dag. Hon ands helt utan hjälp, vi är tillbaka på vårat hemmasjukhus och har till och med tagit sitt första bad. Hela denna resan har kantats med en otrolig oro. Började blöde en vecka efter insättning och hade INGET hoppa alls kvar. Blödde sen till och från fram till vecka 12. Allt bra fram tills v 18 och sen började det om igen. Har helt enkelt varit en otrolig berg och dalbana under hela denna graviditeten, men det har varit sååååååå värt det. ¨Har nu fått den underbaraste skatt man kan få och jag hoppas såååå mycket på att alla ni här inne får känna denna lycka som jag och min man får uppleva nu. All lycka till er alla och en massa styrkekramar så att ni orkar kämpa på och tusen tack till alla här inne för pepp mm. Framförallt till Csillag som varit en sann klippa under hela våran resa. Ni är guld värda. Massa kramar av hopp, tacksamhet och förströstan till er alla. Fortsätt kämpa, om ni orkar, det är värt det. Hjärta
    GRATTIS kära du!!! Och vilken dramatik det blev!! Men så skönt att ni alla mår bra nu :) Fantastiskt! Nu längtr jag ännu mer efter våran tös. V.33 idag. Helt overkligt!! Hjärta
  • joujou

enäggs81 - oj vad tråkigt! Obestämd Jag ser CVL som gudar. Jag älskar och tillome saknar personalen där. Även fast IVFen känns som att den inte ens gjorts. Hoppas allting löser sig fint ändå! 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012