• joujou

Ivf/FET Töserna 2012

Odessa: det blir nässpray först, sen sprutor! men tack!!

• joujou

Sådärja! Nu är jag med på riktigt. Och fy vad sprayen svider i halsen nu. 

• joujou

Hur hittar jag listan så jag kan uppdatera vart jag är i behandlingen?  

• joujou
    Csillag skrev 2012-04-16 12:45:59 följande:
    Neeej men ja menade inget illa, förlåt va inte meningen att skrämma upp dej.
    Vet att endel får massa biverkningar.
    jag får de av hormonsprutor, blir riktig jävla ragata.
    Första halvåret jag tog mina sprutor så va de livat mellan mannen o mej o ja mådde så fruktansvärt dåligt över mitt humör.
    Men min man lärde sej snabbt, både ja o läkaren sa till min man att be mej hålla käften eller i värsta fall be mej dra åt helvete för tillfället.
    Åhh än e han kvar hahahTungan ute

hoppas du slipper biverkningarna.

ja då måste vi ligga lika nästa gång,skoj!!!!!
    hahaah.. det är ingen fara...  

Men det här är ju kul... jag har puffat EN gång och nu känns det som väääärldens jävla mensvärk och jag är yr och svettas som fan. Kan det komma igång så snabbt!? 

Jag vet!! Jätteroligt :D
  • joujou

Hahaha helt sjukt. Jag började precis blöda... rikligt! Ringde CvL och jag ska in på kontroll redan den 30e. 
    Det här schemat kanske blir helt ändrat. Hahah..  

• joujou
    Csillag skrev 2012-04-16 15:19:18 följande:
    Oj se där, håller tummarna för ändrat schema nu då!
    Ja det vore ju häftigt! Någon annan som varit med om detta? !
  • joujou
    Csillag skrev 2012-04-16 17:18:21 följande:
    Pratat med Carlanderska o Priv.läkaren nu i e.middag,Obestämd
    Båda e helt överens om att nått gick snett med mitt FET då jag blödit så många gånger sen insättningen.Gråter
    Crinone borde kunnat stoppa de lite,särskillt då jag tar 2 crinone/dag
    .Dom skulle ha möte o ringa mej på fredag igen då margaretha o torbjörn ville sätta sej ner tillsammans o gå igenom mina journaler igen.
    Som de ser ut så kasnke vi ska byta ut crinonen mot nått annat.
    Förstod ja de rätt så tyckte dom nog att dom borde bytt ut crinonen förlängesen då jag inte lyckats bli gravid på 5 1/2 år o använt de nästan alla dom åren.
    Nån som har en susning va man tar ist för Crinone, glömde ju fråga.
    Jag vet jag tagit tabletter 3 gånger men har glömt va dom heter.
    Jag har ju ändå tatgi Crinone från 10 dagar innan ET/FET fram till TD.Om de skulle visat positivt skulle ja fortsatt med de till V 15. så man tycker ju att de borde ta.
    Oftast tar man ju bara 1 crinone/dag från 6 dagar innan ET/FET
    Nu blir de att vänta ut tills på fredag tills Margaretha ringer.

De som bestämdes va iaf att alla är helt överens om att vi borde göra en helt ny omgång ivf istället för FET.

Sträng vila från orgalutran start fram till TD.
    Sjukskriven från ET.
    Så de ja vet är att de blir Gonal F Maxdos från dag 1.
    Beräknad start sön 13 maj (mensen beräknas då)
    ÄP V21/22
    ET V 22
    Orgalutran från dag 5
    ovitrelle

Sen får vi se om de blir crinone eller va de blir..
    Blir en låååång vecka de här.
    Hoppas verkligen det löser sig för er! Hjärta
  • joujou
    sukiojag skrev 2012-04-16 19:07:07 följande:
    gu så trevligt! härligt när saker händer!
    Jag blev mest chockad.. hahah. Exakt efter en timme så kommer mensen, som egentligen ska komma om 1-2 veckor då jag hunnit spraya ett tag redan. Så kommer den nu! Vet inte hur det kommer bli. Står i papprerna att jag ska spraya tills blödning kommer, då börja med puregon-sprutorna och bara spraya i ena näsborren. Men nu blöder jag redan.. ? Nåja, får se vad dom säger den 30e!
  • joujou
    NL86 skrev 2012-04-16 19:35:12 följande:
    Joujou: jag fick ju min mens under jul ledigheten. Visserligen när man skulle få den. Men eftersom de hade ledigt så fick jag fortsätta spray som tidigare. 1 i varje borre morgon och kväll. Så jag sprayade på så i 14 dagar till innan jag började med sprutorna! :) så de kan inte vara nån fara att fortsätta spraya iaf :) hoppas du får köra igång den sista sen med sprutorna! :) kramar
    Jo, men nu har min mens kommit 1-2 veckor innan den ska, och på min första spraydag. 
    Så jag fick en tid för kontroll den 30e och kommer fortsätta puffa som vanligt tills dess. Sen vet jag ju inte vad som händer...

Som du säger så kommer jag säkert få fortsätta puffa i ena näsborren bara.
    Men i mitt schema så står det ju att jag ska böra spruta på mensens första dag.
    Så där hänger jag inte med riktigt hur det kommer bli nu.
    Men det återstår väl att se den 30e :)

Hur mår du och lilla magen? KRAM 
  • joujou
    axelina66 skrev 2012-04-16 20:17:18 följande:
    Jag va idag för insättning så nu officiellt så ruvar jag :)

De är otroligt mycket känslor som spirar runt och inte för att tala om hoppet !!

Hoppas de går bra för alla er andra    
    Grattis och lycka till! :) När har du TD?
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012