Ja det var tufft med utomkvedet, men tror missfallet året efter, förra året, var ännu värre! Blev gravid på vårt första ET, testade positivt på RD 9 och fortsatte plussa. Så anade ingenting förrän man kom till första ultraljudet och man återigen får höra att det inte ser ut som det ska!! Det var fruktansvärt och det kändes som jorden rämnade!! Andra gången vi kommer till ultraljudet och får ett dåligt besked! Kändes som en högre makt hade bestämt sig för att vi minsann inte ska få några barn! Det blev ju bara fel hela tiden! Var så fruktansvärt besviken och ledsen, men även förbannad för jag tyckte inte vi förtjänade det här. Så fick jag undersökas igen och först trodde de att det kanske var ett nytt utomkved och då blev jag skraj! Vi gör Ivf och det blir ÄNDÅ utomkved!? Då kommer ju Ivf inte heller funka för oss! Så när de såg att en hinnsäck satt där den skulle, i livmodern, blev det ändå en lättnad på det viset att det iaf inte var ytterligare ett utomkved, det var inget systemfel om man kan uttrycka det så! :) Missfall är ju så vanligt och det betyder ju inte att man inte kan få barn senare. Eftersom man inte såg något foster så konstaterade man att det var ett tidigt missfall och att fostret hade tillbakabildats av sig själv, så kallad ofostrig graviditet. Jaha, då fick man lära sig något nytt! En och en halv vecka innan ultraljudstiden tyckte jag att alla mina symtom försvann och blev skraj att det var något på tok, typ ett MA. Och det var ju inte så far off. Men hoppades förstås innerligt att allt skulle se fint ut! Jag hade ju inte haft ens den minsta blödning!
Sen valde jag att göra en skrapning för att kunna börja om på noll så fort som bara var möjligt, istället för att gå och vänta på en missfallsblödning som eventuellt skulle komma några veckor senare. Mitt hcg var för högt för att man skulle kunna ta mediciner. Så börjar jag ändå se framåt igen mot att göra FET i maj (detta var i mars och i juni skulle vi bort på semester, sedan stängde kliniken för sommaren). Men sen i april, mitt under påsken börjar jag känna mig riktigt risig, får feber och frossa. Försöker ändå genomföra påskmiddagen men när jag upptäcker tjocka gulaktiga flytningar bestämmer vi oss för att åka in! Då är jag sjuk, de säger att det är bra att vi kommer när vi kommer. Blir inlagd och får dropp och antibiotika i tablettform. Fortsättning följer..