• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Skönt att höra! :)

Kan man köpa Aco Gravid någon annanstans än på Apoteket?

• Mandelmumsa

Vad tråkigt Lilla fjun! Hoppas du får en skön och avkopplande sommar!

Idag är det dags för ET :)
    Make your: Vi har hittills aldrig fått fem eller fler toppägg i samma skörd, vilket är gränsen för när de erbjuder blastocystodling. Så det kommer nog bli tvådagars denna gång med. Vi får se om det blir något till frysen i och med att vi ska få två tillbaka denna gång. Vi vet ännu inte hur många som har blivit befruktade..

• Mandelmumsa

Make your: Hur går det förresten för dig? Känns det annorlunda på något sätt? Vilken dag ska du testa? Börjar det klia i testfingrarna? :)

• Mandelmumsa

Make your: Förstår dig så väl!! Vet precis hur det är! Väntan är det absolut värsta, och ovissheten! Andra ruvarveckan ÄR hemsk, man känner ju hela tiden efter. Man tycker att symtomen inte kommer, att de försvinner och att de kommer och går och det gör en förtvivlad! Man mår så psykiskt dåligt av att gå igenom flera misslyckade försök, alla besvikelser. För mig funkar det bäst att vara på jobbet. Har också underbara kollegor och på jobbet fokuserar man på det man gör och hinner inte tänka och grubbla så mycket. Man försöker alltid att inte tänka för mycket, men det är ju lättare sagt än gjort! Det finns ju där hela tiden i huvudet! Tycker er plan att testa tillsammans på söndag är smart! Varför riskera att förstöra svensexan. Och tycker du ska vänta till söndagen när din man är med dig. Jag har testat neg. när min sambo inte var där och det är inget jag rekommenderar! Hoppas ju förstås att du inte kommer testa negativt, men detta är ju så oförutsägbart. Vi kommer få ruva ihop tre dagar i alla fall! :)

• Mandelmumsa

Csillag: Vilket stolpskott till barnmorska!! Hon kan inte ha läst dina journaler alls! Tycker du ska anmäla henne! Fy vad förnedrande, sex missfall inget att oroa sig för!? Helt sjuk i huvet ju. Vad skulle en psykolog hjälpa, psykologen kan ju inte ge dig några garantier, meningslöst. Den som skulle behöva gå till psykolog är hon själv! Förstår dig fullt ut att du blev ledsen och arg!
    Det är tufft när det känns som symtomen försvinner! Helt normalt att man blir orolig då! Håller tummarna att du får ett vul snart och att allt ser fint ut! Kram!

• Mandelmumsa

Nu har vi gjort återföringen! Det blev två jättefina ägg denna gång och dessa sattes in. Tre stycken hade ingen kärna i sig, en delade sig inte och två skulle odlas vidare då de verkade lite långsamma och bara hade tre celler.
    Läkaren sa att vi hade stora chanser och att ENDA anledningen att vi fick två var att vi är på vår fjärde ivf. Vår individuella chans är 57% till graviditet och 35% (!!) chans på tvillingar. Testdag 14/7.

• Mandelmumsa

Det går inget bra för mig att kopiera listan, så om någon kan lägga in lite information om mig är jag tacksam!

Ruvare ET 28/6, TD 14/7

Förvånad Mandelmumsa:  33 år, bor i Stockholm
    *Utredd 2010. Skadade äggledare pga äggledarinflammation.
    *IVF 4. Sjunde insättningen (ET) tillika vårt första privata försök. Till hösten blir det Linnékliniken.
    *IVF 1 slutade i tidigt MF (ofostrig graviditet). Efter det har det inte blivit något alls trots goda chanser enligt kliniken.
    *Fick även ett utomkvedshavandeskap som upptäcktes i feb -10 efter 6 mån försök på egen hand. Efter detta fick vi ställa oss i IVF-kön.
    *Har fått tillbaka ett tvådagars varje gång. Denna gång fick vi tillbaka två tvådagars. 

• Mandelmumsa

Tack Csillag att du fixar det! :)
    Åh, jag håller tummarna stenhårt för dig att det ser bra ut på VUL idag och att det finns någon annan förklaring till att du blöder och har lite ont!! Det måste vara så!!
    Men åh, vilken underbar gest av CA att skicka hem en bild på blastocysten om den tar sig! :) Och vad sött att du har ramat in den i en guldram :)) Det skulle nog jag också gjort om jag hade kommit på den idén! :) Gör de likadant med tvådagars som tar sig?
    Lycka till idag nu gumman och hör av dig hur det går!!!

• Mandelmumsa

Underbart Frida!! :))) Måste kännas helt fantastiskt!!

Skönt att din groda iaf lever Csillag!! Bara hoppas den orkar stå emot och kämpa även fortsättningsvis!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012