• Odessa

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag: jag var och träffade läkaren igår, men fick inte göra en missfallsutredning, så himla irriterande med förstår att de måste ha tre dokumenterade fall. Först tyckte hon att vi kunde göra koaguleringstester men när hon fick reda på att jag redan hade gått på Fragmin och Crinone så ändrade hon sig, eftersom det var det de skulle sätta in ifall Jag hade haft problem med koaguleringen. Missfallet verkar hursomhelst vara borta så jag slipper skrapas. Så det är bara att försöka vara positiv och hoppas på att det går bättre nästa gång, vi kommer göra ett FET om 6v ca. Läkaren nämnde också att de inte hade några ämnesomsättningstester på mig, det är väl THS-värden? Konstigt att de inte tog det inför IVF:en? När får du göra ditt FET?

Lycka till allihopa! Och ha en trevlig helg!

• Odessa
    Csillag skrev 2012-03-09 16:58:49 följande:
    Men guuu va störande att dom inte kunde göra de.
    Fast de e bra dom tar för ämnesomsättningen.
    Se till att ta reda på provsvaren gumman.
    Tsh ska ligga på MAX 2.0 men helst mellan 0-max1 för bra chans.
    mitt han ääääääääntligen sjunkit till 0.88.
    kroppen mår bättre av ett pressat tsh värde,särskillt om man har svårt för att bli gravid.
    Håll koll på va din klinik anser är bra.
    jag vet vissa kliniker tycker 3,0 och 2.5 e bra men va hård mot dom.
    Jag har haft turen med bra läkare som inte tillåter ivf om de är förhögt.
    Hur pissigt de än känns att bli stoppad så vet ja ju att dom gjort de ör min o mina chansers skull.
    O du som haft MF ska ju va ännu mer observvant som dom är på mej.
    Ju högre tsh värde,ju högre risk till MF.

jag startar min stimulering när min mens kommer.
    Väntar den nästa vecka så förhoppningsvis blir de FET v 13/14 där nångång om allt går som planerat.

Massa kramar till dej.
    Åh vad spännande! Hoppas du får mensen den här veckan så ni kan sätta i gång. 

Jag ska försöka ha koll på värdena, jag började med akupunkturen nu i veckan, så det känns bra och inspirerande i alla fall.

Hoppas ni har haft en skön helg allihop! 
  • Odessa

Csillag: lycka till med plåstren, hoppas de funkar bra! Jag går på akupunktur och väntar in min mens, borde komma om tre veckor ca....sån lång väntan. Försöker fokusera på jobb och hitta peppen igen, efter missfallet.

Har koll på er alla men skriver inte så mycket just nu, lycka till alla! Med hormoner, inskrivningar, ruvningar och allt annat!!

• Odessa
    Csillag skrev 2012-03-20 20:16:52 följande:
    Hur va akupunkturen gumman????

jag ska dansa mens dansen åt dej så den hoppar igång Skrattande
    Bra tack, men det blir dyrrrrrrt. 

Haha. Tack, tror jag har ägglossning nu, så den kommer nog inte förens om två veckor. Vet du när din din FET blir om allt ser bra ut? Lycka till på VUL. 

• Odessa

Odessa: vad spännande!! Hoppas slemhinnan tjockar på sig lite, lycka till med allting och ha en fantastisk vecka! Jag fick ta blodprov i fredags, ska få TSH-värdet den här veckan...

• Odessa

Lycka till allihop!! Jag väntar på min mens, hoppas den kommer igång den här veckan. Började nytt jobb i dag så har haft fullt upp med det...men försöker hänga med här i tråden. Csillag; lycka till i morgon! Dax för Fet imorgon va?! Spännande!!

• Odessa

Hej! Csillag: härligt att det gick bra! Håller tusen tummar för dig!!!

Det känns så himla tråkigt för de det som inte lyckas, hoppas att det går bättre nästa gång!

Jag börjar mitt andra försök nu senare i april då det första slutade i ännu ett missfall, den här gången kombinerar jag det med akupunktur, har kört fyra gånger nu och kommer köra minst två gånger till innan FET, sist slutade jag med akupunktur på FET-dagen, men man ska kunna gå efteråt för att minska risken gör missfall.

Lycka till alla som börjar med infomöte eller sprutor nu i dagarna!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012