Ivf/FET Töserna 2012
Jasmine: åh nej! Hoppas verkligen inte att det är ett missfall, håller tummarna för positiv utgång!!
Jasmine: åh nej! Hoppas verkligen inte att det är ett missfall, håller tummarna för positiv utgång!!
Jasmine: så himla tråkigt, hoppas du går göra ett VUL imorgon. Jag fick två missfall, tog först ett år att bli gravida naturligt, sen ett år till med IVF innan jag blev gravid. Första var ett MA i v.10, andra ett missfall i v.7+4. Var helt övertygad om att jag skulle få ett tredje missfall nu. Men är i v. 13+2 idag. Läkarna tycker inte det är konstigt med två missfall, jag försökte tjata mig till en utredning, men fick inte, däremot var jag stenhård på att jag ville äta Trombyl och ta Crinone fram till v. 12 vid den tredje graviditeten. Vet inte om det är det som har hjälpt, det hade kanske funkat lika bra ändå. Det är ju det som är så himla svårt att veta! Hursomhelst, hoppas det går bättre tredje gången, håller alla tummar och tår!
Jasmine: Jag försökte ljuga men de ville ha 3 dokumenterade missfall, å andra sidan funkade det den tredje gången, det är ju det som är så svårt att veta. Man kan ju också bara ha en himla himla otur. Jag har opererat bort polyper två gånger, de upptänkte en ny vid ET i januari som följde med missfallet, kanske var det därför det funkade nu, eller Trombylen eller Crinonen eller akupunkturen! Åh! Det känns som att även med utredning får man inga direkt svar. Jag tycker du borde fråga efter Trombyl och Crinone nästa gång, det är i allafall inget som är dåligt för dig.
Csillag; mycket intressant med utredning i Athen! Jag har ju förhöjda antikroppar på Sköldkörteln, och världens bästa immunförsvar. Men det var inget de ville kolla upp, fattar att det är dyrt för sjukvården, men önskar att det fanns lite mer forskning i Sverige. Hur mår du annars?
Make your own: skönt att det slutade, förstår att du blir orolig!!
Csillag: Ta hand om dig och vila ordentligt. Så glad över att pyret lever! Åh! Hoppas blödningen lägger sig. Så tråkigt att du måste gå igenom så otroligt dåligt bemötande. Speciellt dagar som denna.
Make och mandelmumsa: Hoppas ni har helt ofarliga små mellanblödningar!
Många positiva tankar till er alla!!
Mandelmusa: hoppas på plus ändå. Håller tummarna!
Make your Own: hur går det för dig?
Csillag: bra att du tar det lugnt! Du får börja kolla på en tv-serie, en riktig lång än, typ Sopranos!
Make: skönt! Då borde det ju verkligen inte vara någon fara! Jag var också väldigt nervös i början, tyckte symptom försvann men det är så himla himla tidigt. Tror inte jag började känna något på riktigt för ens v.7-8, så försök att inte oroa dig så mycket, vet att det är svårt. Be om att gå ta ett Hcg innan ditt VUL, det kan vara lite lugnande.
Mandelmumsa: vad tråkigt! Många kramar.
Csillag: hejar på dig!! Ska du flra något nytt VUL snart? Åker till Budapest idag, ska bli skönt med lite sol och värme. Jag tror att jag ev kände bebisen häromdagen, som ett litet fladder. Kan det hända så tidigt?
Fick sådan otrolig smärta idag i nedre magen. Ilningar och tryck neråt, nästan bakåt. Är det sammandragningar jag känner? Var nästa på väg till akuten, otrolig olustig känsla, hade svårt att gå. Men inte värk som i mensvärk utan snarare i "mellangården". Det gick över efter någob timme. Någon som känner igen sig? V.15 +0 idag. Hoppas ni har det fint i värmen!
Make your own: Wii! Grattis!!!! Åh vad härligt. Vad glad jag blir!