• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Tycker du tänker helt rätt!! Så är det ju, om det skulle vara så illa att något är fel nu, så vet ni att du kan bli gravid igen och ni kan få ert barn!
    Jo jag hoppas verkligen att det finns hjälp att få för oss och att vi får en bra läkare som är engagerad och kunnig.
    Känner redan hur paniken börjar tränga sig på, att jag snart blir för gammal för att få barn!! Blir snart 34! Känns fruktansvärt! Tänk om vi hade det som männen och slapp den här tidspressen! Då skulle allt kännas mycket lättare, om jag ska tala för mig själv.

• Mandelmumsa

Sindyrella: Välkommen! Jag fick också x 2010 efter att vi försökt i ett halvår på egen hand. Hur länge hade ni försökt innan ni fick första x:et? Det låter ju lovande att du blev gravid så snabbt igen efter första gången! Därför tror jag du kommer lyckas snabbt när ni väl kommer igång med ivf! Förstår att det hela måste vara omvälvande när allting har skett så fort!! Men det kommer gå bra för dig! :))

• Mandelmumsa

Csillag: Det var intressant att höra att glutenintolerans kan göra det svårare att bli gravid. Det är ju också något som jag kan kolla upp då! Vet du varför eller på vilket sätt glutenintoleransen försämrar graviditetschansen?

• Mandelmumsa

Åh, Make your, vad glad jag blir!!!!!! Så underbart att ni fick se ett litet hjärta ticka!!! Kunde ni se hen röra på sig också eller är det för tidigt? Måste vara så otroligt häftigt och överväldigande att äntligen få se någonting där inne som ser ut som det ska! Jag hoppas jag också får uppleva det någon dag :) Måste vara en underbar känsla efter så många försök! Det ger hopp! :) Stor kram!

• Mandelmumsa

Make your: Förstår att det var helt fantastiskt och overkligt! Visste den som gjorde ultraljudet att ni hade fått två insatta? Vad sa hon när hon såg på skärmen? Visst kände du på dig att det inte var två som hade fäst?

Vi har en tid på Linnékliniken 21/8. Hoppas verkligen att läkaren då har några idéer om vad som kan undersökas närmare. Har även bokat en läkartid i Örebro där vi går nu för samma ändamål den 27/8. Detta för att öka chanserna att någon av dem kan hjälpa oss vidare. Vi ska även ställa oss i adoptionskö. Även om vi just nu inte känner för att adoptera så vet man inte hur man känner om fyra år. Har också funderat lite på att anmäla sig som stödfamilj och om fosterbarn skulle kunna vara något för oss.

• Mandelmumsa

Idag har vi ställt oss i adoptionskö. Men vi hoppas fortfarande på att lyckas genom Ivf. Vi har två läkarbesök inbokade, ett på Linnékliniken den 21/8 och ett på Örebro universitetssjukhus (där vi har gått hittills) den 27/8 där vi kommer be om fler undersökningar och tester för att försöka hitta vad som inte stämmer. Hoppas verkligen att vi får någon klarhet i det hela då. Har ju gjort massor av misslyckade Ivf-försök trots att våra chanser ser väldigt bra ut "på ytan".

• Mandelmumsa

Csillag: Har gjort totalt sju insättningar varav det sista var två färska embryon. Den första insättningen ledde till ett tidigt missfall. Vi har gjort fyra hela Ivf, alltså fyra färskåterföringar och tre frysåterföringar. Allt har haft toppkvalitet. Som sagt gav det första färska ett missfall, men nu har vi gjort sex insättningar på raken utan resultat, varav det sista var med två embryon. Detta trots att vi fått en chans på runt 50% vid färskförsöken.

Make your: Jag tror absolut att allt är som det ska. Det låter väldigt positivt att du haft tydliga symtom under en längre tid, även om de just nu inte är där. Symtomen kommer och går, har jag hört.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012