• Odessa

Ivf/FET Töserna 2012

Hej, jag tror akupunkturen kan vara bra, skillnader som jag har märkt sedan jag började är att jag vanligtvis blöder vid varje ägglossning ibland hela veckan, i oktober månad blödde/hade spottings i tio dagar utöver min vanliga mens, jag får kramper vid träning runt de här dagarna, oftast känns det som om jag ska svimma av smärta, och under mens har jag smärtor, mycket mens och mycket koagulerade klumpar, sedan jag började med akupunkturen för sex veckor sedan så har jag inte haft spottings en enda gång, hade ingen mensvärk, (behövde inte ta en tablett en enda gång) och jag känner mig mycket lugnare samt att min pollenallergi har försvunnit. När jag har sökt hjälp för de här tidigare har jag bara fått höra att "en del kvinnor har det så här, det är fullt normalt" tyckte det var skönt att träffa akupunktören som rakt ut sa att det här inte alls var normalt...

Jag vet att det är svårt att bestämma, tror alla reagerar olika men jag kan bara rekommendera det, det känns som om alla kurer och hormoner vi får är bedömningar, där det inte finns någon garanti att det ska funka just på dig.

Jag håller i nuläget på att bestämma om jag ska börja med örterna jag fick för att minska risken för missfall. Tycker det känns lite läskigt...själva nålarna ökar blodtillförseln och de örter jag fick dricka då ökade/byggde på slemhinnan.

• Odessa

Csillag: Spännande!! Jag kan bara rekommendera det, kan fortfarande inte tro att min pollenallergi är ickeexisterande, brukar vara jättedålig så här års, och då behandlade hon inte ens specifikt mot just det. Men vi får se om det hjälpte IVF:en på traven, är på Rd 5 i dag, och har ömma bröst, är trött och en stundtals en aningens illamående men det kan ju lika gärna vara Crinonen....eller PMS. Har varit på skitdåligt humör hela helgen. Haha.

Lycka till med akupunkturen och hoppas det hår bra med örterna, lite svåra att få i sig tyckte jag..

Trevlig Valborg allihop!

• Odessa

Jag och min man kom överens om att han inte skulle dricka alkohol, bada badkar varmt (han älskar det och gör det gärna varje dag) och inte cykla under tre månader i höstas. Det tar ju ca 3 mån från att spermierna bildas till att de kommer ut. Det var efter att vi i september fick reda på att han hade hälften i spermieantal i ett sk. Swimup test. Vid IVF i januari och ytterligare andrologiskt test för att hitta orsak, hittades inga avvikelser hos spermierna. Jag vet att det kan variera, men det känns ändå som om att de här tre månaderna gjorde skillnad. Tror inte måttligt drickande påverkar så mycket men ofta och mycket kanske påverkar?

Lnh: förstår att det känns tufft ibland, jag håller med om att det är mycket som hamnar på en själv.

Csillag: spännande att du är igång med sprutorna nu!! Hur kändes det? Dricker du örter också?

Jag är på Rd 8 idag och kommer testa i morgon, spännande!

• Odessa

Förresten: jag cyklar till och från jobbet, tycker ni jag ska ta det lugnt med det nu? Fram till TD?

• Odessa

Tack! Vad gulliga ni är!

Jag har också lite mens/molvärk till och från, jag plussade som tidigast på Rd 6. Har börjat må lite illa så fort jag blir hungrig, känns som en skillnad mot de två andra tidigare graviditeterna som slutade i missfall. Hoppas detta blir tredje gången gillt nu. BF 9 januari 2013.

Hoppas också på fler plus inom kort!!!

• Odessa

Vincents mamma: Håller mina tummar för plus!

Själv var jag på kliniken idag för nytt Hcg-värde då jag upplever det som om mina symptom har försvunnit. Har ömma bröst men det kan väl lika gärna vara Crinonen, de skulle ha tagit test på TSH antikroppar sist men hade missat det och bara tagit TSH. Det låg på 1.6, sist låg det på 1.2, vet inte om det är normalt. Hoppas nu på bra Hcg-värde, annars känns det bara som om min kropp förbereder nästa missfall. Blir så otroligt stressad över detta, att det inte finns något jag kan göra själv. Det är bara att vänta och ta en dag i taget. Hur mår ni andra?

• Odessa

Jag tycker Rd12 ser starkare ut, men det skiljer kanske inte så mycket på två dagar, har för mig att mina inte har visat så pass stor skillnad tidigt heller.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012