Ivf/FET Töserna 2012
Mandelmusa:
Ring till din läkare så att de kan undersöka dig. Har du journumret till din IVF-klinik? Ring och prata med dem i morgon. Jag blev överstimulerad, och tömdes på vätska. Det är viktigt att du blir undersökt och att de tar blodprover, vätskan läcker från blodet in i buken och gör blodet trögflytande, så du kan behöva få blodförtunnande och dropp. (Eftersom du blir uttorkad). Det finns olika grader av överstimuleringen, men det är bra om du blir undersökt om du misstänker överstimulering.
Lite tips: ät salt, (det binder vätskan),ingen träning (inte ens promenader), väg dig, om du ökar mycket i vikt över några dagar så ring läkaren, om du kräks och har svårt att andas, åk in akut. Drick mycket vatten. Och VILA. Jag blev sjukskriven i ett par veckor, jag tycker det kändes som att det drog och spände i magen, (jättespeciell känsla, ungefär som att ha blåmärken på insidan) mitt midjemått växte med 10cm över en natt, jag åkte aldrig in akut, för IVF kliniken hade koll på mig, men jag fick ta blodprover flera gånger i veckan, och göra många VUL. Oftast kickas överstimuleringen igång ordentligt av graviditetshormonerna, och oftast innebär det en lyckad graviditet, enligt min läkare.