• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

LnH skrev 2012-05-18 07:47:37 följande:
    Jazmine: vva kul att höra att du fick postivt på äl stickan!!! Lycka till nästa vecka!!!

Vincentsmamma: ont i ljumskarna har jag med, och jag är ju/var gravid. Har inte testat mera. Antingen testar jag imorgon som är den officiella testar dagen för att se om det är starkare eller så väntar jag tills på måndag då jag sk till läkaren.

Blöder inte alls längre, eller jo, när jag tar crinonen så blöder jag lite, det kommer lite blod på själva appliaktorn men inte så att det syns i trosskyddet. Har även fått molvärk och ont i ljumskarna..MEN tror inte att jag är gravid längre alls. Blödde i 3 1/2 dag och det var klarrött, dock gjorde det inte ont. MEN det var lika länge som jag brukar ha en mens, dock lite mindre än vanlig mens. Men efter ivf och alla sprutor så är kroppen konstig, cykel är inte rubbad men den beter sig underligt. kan inte sätta fingret på vad som är underligt men den är underlig :)
    Du ska se gumman att de ligger ett litet pyre i magen hos dej.Förstår du e orolig o vi håller alla tummarna för dej att allt ska gå bra.

De kommer ordna sej o till o om några månader tittar de ut ett lite pyre!
  • Csillag
    familjenekberg skrev 2012-05-18 08:52:55 följande:
    Vincents mamma
    Jag testade negativt på ruvardag 10 för att sedan på ruvardag 13 testa positivt så det är för tidigt att testa redan nu. Håller tummarna.

Lnh håller tummarna för att du förfarande är gravid när ska du testa igen? Även om sy blöde vad du tyckte är mycket så sker mirakel.
    Till alla som ska gör äp eller et håller jag tummarna för många fina ägg.

Till de sim ruvar hoppas jag på plus på stickar snart.

Själv har jag svårt att tro att jag är gravid kommer testa igen på lördag eller söndag för att hoppas se ett starkare plus om kommer fortare. Mår dock illa som bara den, har dock Sea band på handleden och jag tror det hjälper lite i alla fall.
    Haha de kanske e tvillingar!!Då brukar man känna illamåendet väldigt tidigt Skrattande

Du ska se att du inte har nått att oroa dej för!Håller tummarna att de fortfarande visar positivt, vilket jag tror de kommer göra.
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-05-18 07:52:05 följande:
    Fast här tror jag inte att det är någon bebis.. :( blanka test och nu har jag börjat få mens värk, den ska komma på måndag och jag brukar alltid ha verk dagarna innan
    Upp med hakan vännen, nu är de inte tid för att ge upp!!
    Här ska bli bebis i din mage.
    De har ju jag bestämt!

De är väldigt tidigt för att testa än så ge inte upp!!!

Massa STYRKE KRAMAR kommer skickandes
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-05-18 09:12:44 följande:
    Jo jag vet att det är tidigt, dock fick jag ett tydligt plus på rd 9 med sonen så det är inte omöjligt att se nått nu, och klart att hoppet finns så länge det inte kommer blod, dock skriker typ hela min kropp mens men men det är väl bara tiden så kan visa hur det blir.
    Jo jag förstår hur du känner o tänker.
    Jag plussade ju innan BIM med dottern utan ens veta om ja va gravid ju, och jag testade ju +  på fjärde dagenefter ÄL med twinsen så ja vet hur de e att va van att plussa tidigt o man sen känner att man kan skita i allt.
    MEN kroppen ändras, o varje graviditet är olika.
    Så ge inte upp än.
    Jag ska dansa "stoppa mens dansen" så den inte kommer SkrattandeDrömmer

Du ska se de kommer gå bra, de e dags att de är din tur att få en liten nu!

Kram
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-18 09:35:03 följande:
    ahh tror faktiskt inte att jag är gravid längre, det är en känsla i maggropen så att säga.
    Tog ett test igår och det var toknegativt, men det var på kvällen och hade druckt tonvis med vatten, men så snabbt kan väl ändå inte hcg sjunka, jag testade ju postivt på onsdagen, och på torsdagen så kan det ju inte ha sjunkit så mycket att det inte visade ngt eller???

ahhh testar nog imorgon då den officiella testdagen är eller så får jag vänta tills på måndag då jag ska till läkaren. MEN vill ju veta nu att det faktiskt var ett missfall...jag vill INTE vänta tills på måndag. :(
    Åhh men gumman, Du får tänka så att de just nu är väldigt tidigt o hcg är fortfarande inte så hög så de e inte konstigt om du testar pos på morgon o neg på kvällen.
    Ta ett morron test så ska du se att Plus kommer tillbaka!!

Du lurar dej själv nu gummkan pga att du går o e orolig, vilketja kan förstå du e.
    Men nu blir du ju ännu mer orolig!
    Ta ett gravtest till med morron urin så ska du se de tittar tillbaka.

jag håller alla mina tummar o tår för er så jag hoppas alla visar positivt.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-18 09:45:12 följande:
    hehe och det är bara ett av de test jag har tagit som är med morgon urin och det var det andra testet jag tog, det första tog jag vid 9 tiden och hade då varit uppe länge och varit på toa samt druckit latte etc. så det var nog så utspätt :)

Men jag trodde inte att hcg kunde sjunka från en dag till en annan? Skulle kunna förstå om det var extremt svårt att se ifall det var positivt eller negativt men nu var det ju inte så svårt att se, behövde inte vinkla testet eller hålla det mot en lampa för att det skulle synas direkt.
    Va de FET lr färsk försök du gjorde denna gången?
    Om de va färsk försök kan ju ovirtelle sprutan spöka.
    Va de FET borde de inte va nått som spökar.

Ett pluss är ju ett pluss.
    Sen kan ju kroppen stöta ut ägget, därav dom sätter TD efter viss tid.
    Många plussar precis nån dag innan TD o kroppen sen stöter ut de när de e dags för TD hos läkaren.

Men ditt test va ju inte minsta spöktecken så jag tycker ju att de e märkligt att de skulle ha blivit ett MF av de.
    Precis som du säger så borde hcg nivåerna inte kunna ändras så fort.

Håller tummarna att de ordnar sej, jag håller på ett fiiiiint +
    Om de nu tyvärr skulle gå åt helskutta så hoppas ja verkligen du hinner med ett FET innan sommaren.

Har ni lång väntetid för landstingsförsöken??Hur länge har ni stått i kön?

Kram
  • Csillag
    LnH: Slutar inte hålla tummarna förrens du vari hos doktorn!!

JouJou:
    Grattis till lilla plupp

Bira:
    Du ska se att nu ruvar du på ditt lilla guldägg!!!

Vincents mamma:
    Ge inte upp!!!!!Tårna går ja korsade hela dagen för de ska visa pluss för dej

Dags att bege sej till doktorn o se om han hittar några äggblåsor...Hoppas.
    Hörs senare.
  • Csillag

Kort inlägg nu...
    De känns som de gick käpp rent åt helvete om man får säga så.
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.Mer en mardröm som blev sann som ja inte vet hur den slutar.
    Ska va glad jag lyckades tjata mej ur en inläggning på sjukhus.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.

• Csillag
    Morron

När jag kom ner till läkaren igår va ja ju lite sisådär över om de fanns några ägg då jag inte haft några känningar alls egentligen men en svullen känsla på magen typ mn jinte en enda känning verkligen, bara reagerat att byxorna va lite väl tajta vid magen.

Vid VUL så hittades 2 jättestora choklad cystor, o då menar ja stoora.

På höger sida satt de en cysta på 6,5*9,4 cm och på vänster sida satt de en på 7,2'8,6 cm och dom trycker på äggledarna.

Å mellan äggledarna fanns de nått ägg såg de ut som,Men dom kan inte mäta dom mn som se såg ut va de bara pytte pytte minismå äggblåsor.

Cystorna trycker dom få äggen upp mot äggledarna så dom inte kan växa ordentligt och mest troligt är värdelösa.

Om cystorna spricker som dom sitter nu kan de skada äggledarna såpass ordentligt att jag måste ta bort dom.
    Så nu kan ja väl lägga ner allt med bebis helt känns de som.

Sen hittade dom en JÄTTE JÄTTE äggblåsa.
    De va så jag reagerade,
    What a fuck e de normalt??
    Svar NEJ!!
    Den va 38 och jag va bara på dag 7 så ni kan ju själv räkna ut att de va nått regält fel på den blåsan då normalt vid ÄP är 16-25) Så den va ju inte bra.

Så nu får ja massa j*la extra mediciner som förhoppningsvis ska få cystorna att krympa, och gör dom inte de så måste dom operera bort dom och då blir mitt ET inställt IGEN!!

Läkaren va helt chockad när han såg cystorna o ansiktsuttrycket sa väl typ allt.
    Han bara titta på mej o fråga om ja verkligen mådde bra??
    Svarade "Ja då men som de låter på dej borde ja nog inte de"
    Han sa att jag borde typ ha sviiiiin ont o gråta floder för att de gör så ont just nu.
    Hmm ok.....Näää inte riktigt så ja mått.
    Han visade cystorna på skärmen o ja börja stortjuta
    Efter MYCKET tjat fick jag åka hem med antibiotika o testa de.

Jag tror jag va mest chockad igår o inte visste va ja skulle göra.
    Från att åka till läkaren för ett simpelt VUL för räkna äggblåsor, som jag ändå va inställt att de kanske inte skulle finnas några, så istället kommer ja ut från läkaren i tårar o tjuter som en litet barn i telefonen när ja ringer min man.

Min mardröm blev allvarligt talat sann.
    Nu om cystorna inte krymper så kan dom ju "explodera" o skada mina äggledare såpass mkt att dom måste opereras bort.
    Operera igår ville dom inte för cystorna sitter så illa till utan dom vill försöka krympa ner dom först för att isf skada då lite som möjligt, helst under sjukhustillsyn.

ALlt känns bara piss jus nu.

Min dotter fyllde år i fredags o allt va bra, sen på kvällen ringer min pappa o berättar min farmor gårr bort.
    Visserligen inte oväntat pga ålder o sjukdom,mn bara kände F'N hur ska ja berätta de för min dotter som verkligen va stormförtjust i henne, o inte vill ja berätta att hennes gammelfarmor dog på hennes födelsedag,
    Sen igår så kom detta jävla beskedet oxå, så nu vet ja inte alls hur nästa vecka ser ut.

Har cystorna krympt så jag får göra ET
    Finns de äggblåsor som ens e nått att ha så de blir ET
    Eller blir de sjukhus o operation.

Jävla endometrios att bara jävlas med mej!!!Skrikandes
    Varför?
    varför kan ja inte få en liten j*la break nångång.Gråter

Nu är de andra ET på rad jag mest troligt blir stoppad.

Då äggblåsorna knappt existerade så höjdes ju dosen ännu mer, helt sjukt för ja borde nog känna mej suuuuoperhormonerll med alla hormoner ja borde ha i kroppen.
    Jag är ju så fullproppad av hormoner så de borde sippra ut istället lite överallt,
    Neeeejdå äggen va pyttepyttesmå och cystor som däremot e megastora o kan förstöra allt framöver nu.

Avskyr endometrio!!!

MAX dos Gonal F + 225 Menopur + Orgalutran + Prednisolonen blev de nu.
    Ka jag allvarligt talat få mer hormoner.

Igår ville jag bara lägga ner allt o grina som fan hela kvällen.

Bara lust att dra täcket över huvudet just nu o bara önska de blir tisdag då jag ska på VUL igen.

Nån som har lite hopp att hysa för sj har de verkligen nått sin bristningsgräns just nu Gråter

Måste göra iordning mej för jag ska åka o hämta min dotter hos sin pappa nu.
    Blir kramas med mina barn massor ikväll tror jag.

Ska bara berätta för min dotter att hennes gammelfarmor somnat in och dessutom ha kalas här hemma för henne idag med halva släkten.

De känns ju som jag egentligen borde ligga i sängen o ta de lugnt, men jag kan inte göra så mot min dotter..skulle känna mej värdelös som mamma om ja ställde in kalaset nu.

Tur min man e snäll o springer runt med damtrasa,medel,damsugare för fullt just nu o hjälper till,Snart kommer han väl med skurmoppen i fullt ös.

Skönt ja förberett tårtorna så de bara e garneringen kvar.

Orkar jag så kikar jag in se.

TACK för alla styrkekramar o hälsningar.

Ni är verkligen bäst.
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-05-20 09:56:44 följande:
    Nu är det daxs för mig att lämna denna tråd. Mensen är här och allt är över, det blir inga fler barn, ingen mer graviditet eller bebistid. Önskar er alla ett stort lycka till och att era bebis drömmar blir uppfyllda! Tack för allt stöd jag har fått via er!! Många kramar från mig!
    Tårarna kom när jag läste ditt inlägg.
    Vill så gärna säga, Ge inte upp,Men jag förstår hur du tänker o känner.
    Detta är ett beslut ni måste ta själva.
    Alla orkar inte gå igenom de flera gånger o alla har en gräns.

Jag hoppas verkligen du kikar in till oss ibland, eller hör av dej genom mail.
    Vill inte sluta ha kontakten me dej.

Skickar dej en massa styrkekramar.

Jag hoppas verkligen du lyckas bli gravid.

jag får min dom på tisdag om inget händer innan dess.
    Som de ser ut nu, är mina bebis drömmar över oxå.

Jag har gett upp hoppet om ET nu.
    Hoppet tröt.
    Min man försöker få mej att försöka ha lite hopp,mn känns så meningslöst.
    Cystorna måste krympa självmant annars blir de operation.
    Å då kan ja säga adjöss helt direk.
    Å om nu cystorna börjar krympa så hade ja ju inte ens minsta tendens till bra ägg.

Får fan hända ett under för de ska vändas till positivt de här.

Kommer sakna dej här inne i tråden, du e en underbar tjej.

Glöm inte att höra av dej så jag vet du hur de går me dej.
    Å du vet att du alltid kan höra av dej om de e nått.

Kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012