• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

nl2012 skrev 2012-05-20 09:26:17 följande:
    Cillag, jag tycker så synd om dig Gråter Det är inte klokt vad du får gå igenom, du är beundransvärd måste jag säga! Du ska veta att jag kommer att tänka på dig hela dagen, jag vet att du kommer att fixa ett bra kalas till din dotter o berätta för henne på ett bra sätt om din farmor. Jag känner dig inte, men tycker att du verkar vara en enastående människa som bryr dig om allt o alla, men glöm bara inte bort att ta hand om dig själv.....

Många kramar {#emotions_dlg.flower} 
    Nä vissa ska verkligen massa skit känns de som.
    Ett steg framåt o tre steg bakåt.

har gett upp detta ET.
    Hoppas bara att cystorna inte förstör mina äggledare så jag måste operare bort dom o kanske livmodern.

Min manf örsöker få mej att ha lite hopp,men han såg heller inte hur illa de såg ut på VUL.
    Läkaren ville ju inte ens släppa hem mej mn ja tjatade verkligen ur mej de för jag blivit så chockad.

Jag hör ofta jag många gånger tänker på alla andra o sätter ala andra före.
    Jag har nog alltid gjort de, o de spelar nog ingen roll hur illa de e me mej för ja kan inte bara sitta o tycka synd om mej när andra mår dåligt.

Om nått visar bra för mej, ex att jag ahr jäääättefina äggblåsor o nån kommer frånVUL o de inte hittats knappt nån där lr de ser dåligt ut så lider jag mer me den personen än kan känna mej glad för min egen skull.

Jag ahr nog alltid varit sån, kanske lite av min personlighet.

Är väldigt mån om andra även om ja inte känner dom, samt familj,djur osv.

Bara hoppas att cystorna vill krympa lite så jag slipper antingen operation lr akut operation.

Bara att vänta o se, på tisdag får ja dommen.
  • Csillag
    TACK för alla fina ord o kramar ni skickat mej, Betyder verkligen massor

Nu ska jag krypa ner i soffan med en kopp te o dra täcket över huvudet en stund.

Nu ahr ja lett fördigt mitt fejkade leende för idag.

Kram
  • Csillag
    Mischa skrev 2012-05-20 21:00:15 följande:
    Csillag - Fy fan vad jobbigt. En stor kram skickar jag till dig. Och nu ska du bara vila och tänka på dig själv. Ibland orkar man inte tänka positivt och det är helt okej. KRAM

Bira11 - Låter lite som överstimulering? Jag blev inte sådär svullen iaf, även om jag hade ganska ont. Hoppas att det går bra för dig imorrn och att du inte är överstimulerad! Drick mycket vatten, det hjälper om du skulle ha en tendens till överstimulering.  

Kram på er alla tjejer som kämpar! 
    TACK gumman, och tack till er alla som finns här o stöttar o lyssnar när världen vänds upp o ner.

Får väl se hur de går imon.Tar en dag i sänder nu.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-20 19:58:56 följande:
    Jag ska ju dit i morgon  för att förhoppningsvis sätta dit ett guld embryo, så jag får ta de med dom då.
    Håller tummarna för dej ida gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 07:58:47 följande:
    Vincentsmamma: usch va tråkigt! Kramar!

Csillag: cystor låter inget kul! Hoppas att de krymper snart!

Själv så har jag nu testat neg i två dagar så det blev en kemisk graviditet. Ska till läkaren idag för att prata om mitt sista frysförsök som vi har råd med att göra privat. Hoppas nu denna överlever och att vi hinner med att sätta in den innan all sommarledighet.
    Sen blir det eventuellt ngt till försök genom landstinget. Vi får se hur mycket jag orkar med. Pratade med mannen och han sa att blir det inga barn så blir det inte, vi har ju ändå dina två barn. Så känns skönt, inte lika mycket press men ja, det här med ivf är sjukt jobbigt. Trodde det skulle vara mindre påfrestande..
    Måste väl ändå kännas "skönt" att din man säger så.
    Jag känner lite så iaf när min man säger så.
    Även om man vill ha fler så vet man ju att mannen ändå stöttar än till 100%.

Hoppas du hinner med innan sommaren,mn borde du inte hinna göra FEt innan??
    De borde du väl kunna köra igång så fort du blöder lr?
    De fick jag om ja ville mn dom rekomenderade mej att vänta en menscykel just för jag har så mkt problem med kroppen i vanliga fall.

Ge inte upp gumman, de ska bli en bebis i din mage!!
    (Haf jag bestämt)
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 10:59:01 följande:
    Någon som vet ifall de kollar med vul ifall man har plussat men sedan blöder och testar negativt? Vill ju veta att allt har kommit ut. Ska på min återkoll efter ET idag.
    Jag ah fått göra de när jag gjort de.
    Just av den anledningen att se så man inte måste skrapa nått
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 09:28:22 följande:
    De vill att man väntar en cykel innan man försöker med FET efter ett ET. För att alla hormoner etc ska gå ur kroppen. Så nästa äl då jag får försöka borde bli i slutet av Juni. Tror det är i Juli som de har sommarstängt. Har inte lyckats googla fram vilka veckor de kommer att ha stängt. Men får väl veta idag. Ska hålla tummarna att vi får ett till försök innan de stänger och detta är det sista privata försök som vi kommer att göra.

Ahh har väl inte gett upp men känns mindre och mindre viktigt för allt tär så mycket på mig och hinner inte leva i nuet och uppskatta det jag redan har. Det måste jag få göra känns det som, allt kan inte gå ut på sprutor, räkna dagar och göra olika tester och UL hela tiden...det känns som om hela livet har satts på hold för att vi håller på med det här. Så ett sista frysförsök och denna sommar ska jag njuta av sommaren med lite rose (hinns nog med innan nästa FET) och en massa grillning och bad med barnen!

När får du veta om cystorna har krympt??? Håller tummar och tår att de krymper super snabbt!
    Tänkte ju inte att du gjorde ET utan FET.
    Smarta jag vettu haha.

Hoppas verkligen du hinner göra ett FEt innan sommaren.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 09:28:22 följande:
    De vill att man väntar en cykel innan man försöker med FET efter ett ET. För att alla hormoner etc ska gå ur kroppen. Så nästa äl då jag får försöka borde bli i slutet av Juni. Tror det är i Juli som de har sommarstängt. Har inte lyckats googla fram vilka veckor de kommer att ha stängt. Men får väl veta idag. Ska hålla tummarna att vi får ett till försök innan de stänger och detta är det sista privata försök som vi kommer att göra.

Ahh har väl inte gett upp men känns mindre och mindre viktigt för allt tär så mycket på mig och hinner inte leva i nuet och uppskatta det jag redan har. Det måste jag få göra känns det som, allt kan inte gå ut på sprutor, räkna dagar och göra olika tester och UL hela tiden...det känns som om hela livet har satts på hold för att vi håller på med det här. Så ett sista frysförsök och denna sommar ska jag njuta av sommaren med lite rose (hinns nog med innan nästa FET) och en massa grillning och bad med barnen!

När får du veta om cystorna har krympt??? Håller tummar och tår att de krymper super snabbt!
    Ska tillbaka imon bitti på kontroll för att se ur de går me den.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 12:38:00 följande:
    jag ska dit idag efter jobbet. Detta besök bokas in när man gör ET och FET. Så då så tar man antingen prov och visar att man är gravid eller så kan man använda besöket för att planera in nästa steg.
    Får hoppas att de tittar så att allt har kommit ut! Vill bara göra det sista försöket privat så att jag kan sluta att tänka på det!
    LYCKA TILL gumman!!!
    Håll oss uppdaterade hur de gått!!!
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-20 19:58:56 följande:
    Jag ska ju dit i morgon  för att förhoppningsvis sätta dit ett guld embryo, så jag får ta de med dom då.
    Hur har de gått???????????
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012