• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

LnH skrev 2012-05-15 09:07:59 följande:
    FamiljenEkberg. GRATTIS!!!!! Va glad jag blir!!!

Csillag: även om det är missfall som jag tror så är jag faktiskt glad. Detta bevisar att jag kan bli gravid fortfarande!! Jag har ältat allt och kommit fram till att det var mer fel än de som hittats...:) men så var inte fallet..Jag ska jobba mer och tänka mindre istället. Det är bättre för min del ;)
    "Jobba mer o tänka mindre"
    De låter preeeecis som mej haha.

Skönt att höra du har huvudet uppåt o fötterna neråt så du tänker realistiskt iaf.
    De är viktigt att göra i denna karusell.

Jag har inte vågat ropa YEEEES innan bebis kommit ut,även om man vill våga hoppas, så gör man inte de ritkigt för rädslan slår hårdare in.

Ta en dag i taget.
    Jag håller alla mina fingrar o tår för de ska gå vägen.
    Om de tyvärr inte skulle de så vet vi du lyckades denna gången o då finns de hopp till ny graviditet.

MEN jag håller alla tummar o tår för de ska bli bebis denna gången för dej.

Kram
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-15 09:27:46 följande:
    men det enda jag funderar lite över, ifall det är missfall så borde testen nästa vecka vara svagare eller hur?
    För det test jag visade var ju inte så svagt direkt, och då hade jag hållt mig en timme bara och druckit en kopp te och en stor latte. Så om det är svagare på måndag så borde det ju bevisa min tro att det är ett missfall?!
    Eller kan hcg stiga trots man fått missfall?
    Jag hade resonerat o tänkt som du gör gumman.Låter ju mest logiskt.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-15 10:03:18 följande:
    var på vul igår blir inget ET på onsdag eller torsdag men på fredag ska de förhoppningsvis bli av.
    Dr kunde se 16-18blåser där dom låg på 10-12m,m. lite surt att de inte blev i morgon.
    Men jag får vara glad att de är så många och att dom bara behöver växa på sig, blev senare lagd förra gången oxå.
    Hoppas de blir några ägg av de blåsor han såg.
    Han ville inte ök dosen mer för då blir jag överstimulerad
    Skönt att höra de går framåt för dej gumman.
    Å bättre att avvakta några dagar extra så dom får växa till sej.
    Även om de inte blir ET imon så är de ju inte inställt,eller hur gumman!
    Du ska se att de komer gå bra på fredag!
    Du är ett steg närmare nu att bli ruvare.

Ska ju bli en liten februari bebis hos dej ju!
  • Csillag
    joujou skrev 2012-05-15 12:23:11 följande:
    Njuter av min hormonfria dag nu!! hihih. Är så nervös och spänd och lycklig infölr morgondagen nu!!
    Haha de e bra du kan njuta.
    Jag va skitnervös att ja skulle lossa innan ja va på ÄP.
    Snacka om onödig nervositet.

De komemr gå fiiiiint imon!!'
    Du kommer få ut massa fina ägg-
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-15 12:39:33 följande:
    ursäkta mitt tjat, men har man alltid ont när man får ett missfall? Jag sitter som nålar och väntar på att det ska göra ont eller börja blöda en störtflod, vill ju helst inte att det sker på jobbet :S
    Tyvärr så måste jag säga att de tyvärr inte alltid för de.
    Har känt 3 av 3 och de har varit MF med tvillingar.
    Dom har känts ordentligt o klumparna va inge rolia alls.
    ENlingarna har jag bara blödningar med klumpar i och fått åka in pga de.
    Men aldrig haft ont.

Å du är inte tjatig, man ska fråga när man undrar nått o hur ska du får svar om du inte frågar
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-15 13:39:05 följande:
    Tack :) har ju inga klumpar direkt, mest crinonen som är klumpigt när det kommer ut. Men blöder fortfarande inte mycket alls, som slutklämmen på mensen så att säga. 
    Haha även om jag är glad så gör denna ovisshet mig galen, vill bara få det bekräftat att det är ett missfall som jag innesrt inne tror så att jag kan se fram emot min FET som jag längtar efter Skrattande
    Jag tror inte du behöver oroa dej, tror de ser värre ut än va de e.Crinonen gör ju mkt.
    Förstår du oroar dej o inte kan slappna av för de vet ja att ja inte kunde heller.
    O väntan e förjävlig.
    Å läkarna säger att ta de lugnt för e de ett MF kan dom inget göra.Då stöter kroppen ut ägget för de är "nått fel" på de.

Du ska se att de ordnar sej o de inte blir några problem.
    Om några månader sitter du där ed en liten
  • Csillag
    MoM: 

Skönt att se du kikar in, vet du haft de kämpigt nu Gråter
    Höll tummarna stenhårt för de skulle tagit sej.

SKönt att se du samlar nya krafter o tag o ska köra igång snart igen.
    Ser du kommer ha ditt FET ungerfr när ja har mitt ET.

Vi får stötta varandra extra mkt.

Styrkekramar i massor
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-15 20:22:13 följande:
    om nu mina 16-18st  äggblåsor  igår (måndag) inte va så stora, största var 12m.m, hur himmelens frid ska dom hinna växa på sig till fredag om dom växer max 2m.m per dag.
    Ser att hjärtefröjd har svarat redan o jag håller nog med henne lite att de låter som fredag e för tidigt även om du höjt dosen.
    ME`N sen är ja inte läkare heller så din läkare vet ju va han gör.

Å sen ahr du höjt dosen o de kanske gör lite.

Du ska se att de går bra gumman!!
  • Csillag

Kikar in om nån timme ogen o fortsätter läsa igenom.Dags att bege sej på akupuntur.

• Csillag
    jazmine25 skrev 2012-05-15 22:08:34 följande:
    Själv har jag varit väldigt låg. Jag inväntar fortfarande ÄL men den har inte dykt upp. Jag är orolig att jag missat den vilket borde vara omöjligt då jag har testat varje dag sen cd 12. På cd 13 var jag på VUL och då hade den inte släppt. Nu dubbeltestar jag sen några dagar tillbaka men den har fortfarande inte kommit. Jag är på cd 19 idag.

När brukar ni få ÄL?
    Hej guman.Låter ju som den borde komma/it men mkt beror ju på när man brukar ha den.
    Jag har alltid min dag 14.Visseligen uppstimulerad men den kommer alltid dag 14.
    Haft en ÄL som varit annorlunda, o de va när ja blev gravid med pojjkarna.

Men jag har ju regelbunden mens med o har alltid haft.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012