• Mandelmumsa

Ivf/FET Töserna 2012

Jasmine: Härligt att det frysta klarade sig helt oskadd!! :))

nl2012: Tråkigt att det inte lyckades nu sista gången!! Förstår att du känner att du måste få distans till den här karusellen! Jag kände själv så sent som för en vecka sen att jag höll på att bli tokig på allvar! Hela mitt liv handlade om barnfrågan! Så jag kände att jag måste hitta något annat att fokusera på och det gjorde att jag skaffade mig en ny hobby! Så nu är jag gladare än på väldigt länge! :))

Fru Bone: Håller helt med om att Lutinus torkar ut slidan, fick jätteont av dem ibland när jag skulle försöka pressa in dem. De är hemska på alla sätt! Föredrar verkligen Progesteron mic!

Mischa: Varför tror du att din graviditet är ofostrig? Det var det som jag hade när jag blev gravid förra året.. En hinnsäck men inget foster i.. :( Vad innebär kemisk graviditet?

Väldigt tråkigt att höra om er, Csillag och Vincents mamma!! :( Förstår inte varför världen ska va så orättvis att de som verkligen längtar efter barn inte får det medan det föds massor av oönskade barn och ibland till och med av mammor som misskött sig under graviditeten.. Det är så fruktansvärt att det ska behöva vara så.

Idag fick jag positivt på ägglossningstestet så FET är planerat till lördag.. Återstår bara att se om vår sista eskimå har lust att komma ut i sommarvärmen och klarar det oskadd! :))

Stor KRAM till alla fina här inne!!

• Mandelmumsa

Ja så är det! För att få veta om det är missfall måste man ta blodprov med två dagars mellanrum och om då hcg har minskat är det missfall. Ökar det i den takt det ska (fördubbling på två dagar) så är det en normal graviditet. Tycker inte du behöver va orolig. Det låter ju ändå stabilt och hinnsäcken satt ju kvar! :))

• Mandelmumsa

Mischa: Tycker det låter jättepositivt att allt såg ut att sitta kvar på sin plats!!

Bira: Jag blev också gravid förut när jag hade världens influensa!! Så det kan vara en fördel!

• Mandelmumsa

Ekberg: Skönt att ha VUL bokat redan! Tänk, då kommer ni att få de HJÄRTAT slå! :)) Verkligen något att se fram emot! Tills dess, gläds åt att testet är så tydligt för det tyder på att allt är som det ska! :)

Vad är det du pluggar för något?

• Mandelmumsa

Kommer det väldigt mycket blod och gör ont är väl risken stor att det är ett missfall, annars är det omöjligt att veta utan kontroll och blodprov. Kan vara missfall även om man bara blöder lite och det inte gör ont. Men det kan också vara i sin ordning, det kan finnas många förklaringar till att man blöder lite utan att graviditeten är i farozonen. Förstår att det är jobbigt med denna ovisshet!! Hoppas allt visar på att det är normalt!

• Mandelmumsa

Nicali: Vad är EA?

Make your: Har du testat negativt eller hur var det?

Csillag: Nä, fy vad hemskt! Har du lyckats med blastoodling förut?

Ekberg: Gud va härligt att allt såg fint ut och att du till och med fick se hjärtat!!!

• Mandelmumsa

Make your: Jodå, jag är än så länge en lyckligt ovetande ruvare på dag 3 :) Går väl in i den tyngsta ruvarveckan på fredag eller så..

• Mandelmumsa

Fidelis: Om landstinget ger tre försök så innebär det att man får tre hela behandlingar, dvs med äggplock och allt! Så ja, man gör om äggplocket igen och sprutar innan dess.

Bira: En liten tröst kan ju vara att det vanligaste är att de som odlas vidare inte klarar sig. Så det är inget fel på dig eller dina ägg bara för det.

Mischa: Det låter som läkaren misstänker utomkvedshavandeskap. Det hade jag för två år sedan. Då brukar man blöda och så kan man få jätteont helt plötsligt och då är det akut in till sjukhus som gäller. Innebär ju att ägget har satt sig i en äggledare och när ägget växer där så blir det problem. Hcg ökar då, men inte tillräckligt mycket som vid en normal graviditet.

Csillag: Håller tummarna för dig!! Förstår att det är kämpigt! Men som någon annan sa, du har ju trotsat dåliga förutsättningar ett par gånger förut!! :))

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012