• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

karfor skrev 2012-09-02 17:06:02 följande:
    Hej! Nu är sommaruppehållet över för oss med. Vi har nio befruktade ägg och ska sätta in ett i morgon på dag fem. Första gången ett ägg klarat sig till dag fem. Hoppas det betyder att det har större chans att klara sig hela vägen. Vilka erfarenheter har ni?

Håller tumamrna för dej idag!!!!!!!!!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-09-03 09:57:18 följande:
    angående järn värde. Jag tålde inte järntabletterna men åt en massa torkade aprikoser som har en massa naturligt järn i sig. Då fick jag upp mitt järnvärde. Testa det med! Det gick upp mycket snabbare med torkade aprikoser med för min del jämfört med tabletter! Och nu när jag känner mig trött och hängig så äter jag torkade aprikoser och mår genast mycket bättre. Och det är rätt gott att äta med tycker jag. Men man måste äta runt en 5-10 per dag. Man kan ju också hacka dem och ha i fil på morgonen, det är också gott.

Bra tips gumman.de måste jag faktist sj testa o se om de kan förbättra värdet.värt ett försök.min mage kraschar ju fullständigt när ja tar mina järntabletter.en sten är hård mn vettifasen om min mage inte är hårdare.jätte jobbigt så helt klart att ja måste testa aprikoser.värt ett försök menar ja.
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-09-03 11:30:52 följande:
    Jag fick faktiskt en påse torkade aprikoser av min man igår som jag tänkte börja äta idag.
    Men seriöst, hur orkar ni med vardagen med lågt järnvärde?
    Jag mår verkligen inte alls bra känner jag.
    Sitter här på jobbet och försöker så gott jag kan, men fy vad segt det går när jag är så här orkeslös och känner mig yrslig och svag.
    Nu ska jag äta min lunch som består av fläskött, potatis och BROCCOLI.
    Till efterrätt blir det aprikoser.
    Jag orkar inte känna så här så det spelar ingen roll om jag gillar maten eller inte. Ikväll blir det blodpudding vilket jag inte alls gillar. Men vill må bra igen!
    Tack för era råd!!
    Att orka med vardagen kan vara otoligt jobbigt.
    Jag ä helt slut på dagarna o ögonen går i kors.
    Däremot ha jag märkt att åker jag ner till gymmet o går  mellan 20-60 min på morgonen efter en tallrik med youghurt så fösvinner faktist väldigt mkt illamående yrsel o trötthet.
    De blir en sundare trötthet.
    Jag har ingen motivation alls egentligen att åka ner till gymmet,mn när ja mäkte att vardagen blev lite lättare o illamåendet o sånt fösvann så insåg jag att de va de bästa ja kunde göra fö mej sj för att orka resten av dagen sen.

Nu har jag inte tränat på 10 dagar pga att de gått magsjuka här hemma i familjen/släkten.Den enda som faktist klarade sej ifrån den va jag o min ena son.
    De jag däemot märkte va ju att jag va helt slut i kroppen, illamåendet kom tillbaka direkt o töttheten o mattheten oi kroppen slog ut mej totalt.

Imon bär de av till gymmet igen.
    Jag får ju kanppt röra mej pga  min moderkaka ligger helt fel o min livmodeetapp inte håller ihop som den ska.
    Men den här promenaden på löpbandet har faktist visat sej vara mer positiv än negativ tycker jag.
    Läkarna skrek i höhan skyn när ja sa jag rörde mej.
    Men jag mår bättre både fysiskt o psykiskt.
    Nu tar jag inte ut mej på löpbandet utan jag går i den takt jag sj orkar.
    Men en promenad ute l på löpband är verkligen nått ja rekomenderar för att bli lite piggare.

Behöver som sagt vekligen inte vara långt o i super ask takt,mn att bara röra sej gör mkt...även om de bara e lite.

Förra veckan hägrade yrsel tötthet o illamående, denna veckan kan ja nästan lova att ja inte kommer känna av de alls lika mkt.

ATt ta sej igenom dagen är sjukt tufft när järnvärdet dalar neråt lr e i botten som endel av oss tyvärr har.
    Men med rätt mat,frisk luft o en lätt promenad kan göra mkt.
    Förra veckan låg jag utslagen,va helt förstörd,o ingen ork till nått mn tvingade mej sj till att tvätta o städa varje dag o vädra förfullt för att både bli av med magsjukan i huset o ta mej igenom dagen.

Sen om de fungerar på allavet ja inte...alla har olika motivationer o sätt.
    detta har varit mitt sätt.
    jag bukar ju annars träna på gymmet oxå så de gör säkert mkt hur min kropp reagerar o mår.

Men påstå att man e pigg som en lärka vore ju fel...har aldrig vari så trött egentligen nångång.

Är ju nu i V 16+5
    normalt sett har tröttheten gått över o järnvädet ligger fortfarande på bra.
    Men nooooopp inte här.
    men bara ta de för va de är o försöka möta vardagen med ett leende 
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-09-03 12:41:01 följande:

Tack!
    Ja, jag får kämpa på helt enkelt.
    Har också tagit promenader i VÄLDIGT lågt tempo, men känner mig för tillfället alldeles slut efter en promenad. Känner inte att jag blir piggare av det utan snarare tvärt om.
    Har som tur är inte haft några större bekymmer med illamående, det var några veckor där i början som jag mådde lite lätt illa, men det tycks ha försvunnit. Så hade de tite varit för mitt låga HB så hade jag nog mått väldigt bra.
    Men jag ska göra som du skriver och försöka möta vardagen med ett leende. Där inspirerade du mig! Så har jag inte börjat denna dagen, utan är på ett väldigt grinigt "tycka synd om mig själv humör". Men det ska jag sluta upp med! :)
    Haha visst lät de bra
    Tyvärr lättare sagt en gjort mn tyckte de lät passande o skriva.
    O oftast mår amn dåligare av att tänka på de hela tiden.
    Vet man att man ha nått jobbigt dan efter att vänta så blir dagen jobbigare oftast haha.

MEN inte alltid lätt att möta vadagen med ett leende, även om man villl

Håller tummarna att de ska visa bättre värden o du känner dej piggare. 
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-09-09 15:00:41 följande:
    Då jag börjat känna mig väldigt mycket piggare (järntabletterna har gjort susen), så tog jag mig idag en rask promenad på 6 km. När jag dock kom hem och lade mig i soffan för att vila så fick jag så sjukt ont i magen. Som krampaktig mensvärk. Blev så himla oroliga så min man ringde sjukvårdsupplysningen som gav det svar de alltid ger: "Det kan vara normalt men det kan också vara ett missfall på g, ni kan inte göra något annat än att avvakta. Blir det värre och jag börjar blöda så ska vi åka in till gynakuten." Smärtan höll i sig en halvtimme, och nu, är den puts väck. Och ingen blödning. När jag låg där i kramperna så var jag SÅ orolig och kände bara NEJ, låt det inte skita sig nu.... snälla.... Och nu, är jag som vanligt igen. Känner ingenting. Då jag inte varit gravid innan så vet jag inte vad jag ska tro. Vad tror ni? Är detta normalt? Eller behöver jag vara orolig? Jag ska ringa barnmorskan i morgon och fråga. Är i vecka 15 (14+3). Hoppas allt är som det ska! Ska inte ta sådana här promenader mer. Hädanefter får det bli kortare och lugnare promenader. Var bara så exalterad över att jag kände mig så pigg och kunde promenera i raskt tempo utan att flåsa som en person som aldrig tränat i hela sitt liv (har nämligen gjort det de senaste veckorna pga det låga järnvärdet). Så jag trampade därmed glatt på i högt tempo. Dumt av mig. Mycket dumt. Hoppas lilla vännen mår bra där inne...

Tror inte att du ska behöva vara orolig för de,mn ja föratår hur du känner. Ofyast ligamenten som spökar i dessa veckorna.ja har haft de till o från heöa tiden,särskillt efter ja varit o gått en lång promenad ute lr på löpbandet. Kan tillochmed hugga till i magen som en kniv o då blor man självklart superrädd o orolig. Nu har ja lärt mej att inte lägga för mkt oro på de. Bm vill givetvis ja ringer in om ja känner oro för bättre kolla en gång för mkt än en gång för lite. Mn sklle tro att du inte behöver oroa dej o att de e ligamenten som spökar. Isåfall e de bara fullkomligt normalt i en gravidotet + de brular vara i dessa veckor de håller i.
  • Csillag

Jag har Amh på 0,2 så dvs värdelöst.normalt sett brular man inte få göra ivf då utan dpm rekomemderar adoption. Men ja fick ett 3 packs försök...o ida är ja i v18 mot alla odds. Men oxå som en annan skrev,Amh säger ju egentligen bara hur äggreserven ser ut,inte hur många ägg som är i bra kvalite. Ett Amh värde över 1 sägs vara bra o ju högre desstu bättre.1,2 är.dvs helt ok!

• Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-09-09 18:29:08 följande:
    Tack som alltid Csillag för dina svar. Eftersom det helt försvunnit nu så hoppas jag att det är ligamenten som du skriver. Om det vore mf på g så känns det som att det skulle hålla i sig och att jag skulle blöda. Jag tar det nu cool och tänker positivt. När du varit ute och promenerat och sen känt denna smärta i buken, har det varat länge då? På mig satt det i ca en halvtimme. 

En halvtimme kan kännas väldigt länge när oron o rädslan kickar in också mn är inte så länge egentligen. Kan ju inte lova de e ligamenten mn skulle.kunna tro att de e de.jag jar haft jätte problem me.de.denna graviditeten.samma näär ja väntade dottern Henne va inte lika onda mn dom varade en halv timme timme när.dom kom.Med.denna lilla groda så har de huggt till.prdentligt så man vikt sej o varat i alöt från 5 -50 mim.första gångerna va ja livrädd.nu har ja lärt mej att dom kan komma.mär ja.rört mej "förmkt" . Kolla me din BM för säkerhets skull.Missfall har ja svårt att tro de e då du inte blöder.isåfall ett MA mn svårt att tro de ska va de.tror verkligen inte du ska behöva oroa dej.MEN är du minsta orolig är de bättre du ringer bm försäkerhetsskull
  • Csillag

Idag gick jag in i vecka 19 (18+0) För varje dag som går så ökar chansen till att de kan gå vägen.Att leva på hoppet e svårt,men flickor ge inte upp!! Ni som varit med i alla månader o vet om min bakgrund vet att man kan lyckas bli gravid trots att man har alla odds emot sej lr allt verkar hopplöst. Ge inte upp!!Jag hoppas få se många glada besked här inne. Imkn ska hag på RUL o kolla. För många betyder de extra stor glädje då man oftast inte ser sin bebis i magen så många ggr innan denna veckan. Ska bli skönt att få se min groda trots att de jag faktist såg h*n senast igår.på skärmen. Har inte skrivit så mkt senaste då min grav e komplicerad o innehåller mkt komplikationer så farit in o ut till sjukhuset. Efter morgondagens RUL o mina prover som tas på fredags så kommer de bestämmas om ja tyvärr blir.inlagd en tid framöver. Mindre skoj,mn va gör man inte för att min groda ska.överleva om de går. Ge knte upp i allt erat kämpande flickor,jag vet hur jobbig besvikelsen o väntan kan vara.Jag vet hur hoppet tryter o jag vet hur förtvivlan o gråten tar över.Men ge inte upp...när ni minst anar så kodmmer erat test visa ett fint pluss lr stå Gravid!. Jag håller verkligen alla tummar o tår o allt annat ja kan för att vi alla ska klara de här. Vi delar både glädje o sorg här inne o peppar o stöttar för fulöt. När livet känns hopplöst så finns vi alla här för att försöka få upp än. Skickar massa massa styrke kramar till er alla. Ge inte upp,jag tänker på er alla varje dag o hoppas att vi alla får våra pluss. Kram

• Csillag
    Lac2010 skrev 2012-09-12 22:54:27 följande:

Hej hej tjejer! Hoppar gärna in här om jag får Glad Var i söndags iväg till CvL och fick tillbaka 2 st eskimåer från samma "skörd" som dec 2010 resulterade i våran son Liam. Så visst finns hoppet om att det ska funka..men såhär på rd 3 så är man inte så säker...känner inget. Äggen de satte tillbaka hade tappat celler i upptiningen, det ena från 5 till 3 och de andra från 4 till 3..så 2 st 3-celliga hoppas jag nu vill stanna kvar i iaf 8 mån till!

Hoppas på många Plus här i tråden!
    Kram på er alla!  

Hejsan o välkommen in till oss!
    SJälvklart ska du va me oss här inne.

Åh nu håller vi även tummar o tår för att dina ägg vill stanna kvar o visa fint + om ett tag.

hur ser eran bakgrund ut?
    Om man får fråga...
  • Csillag

hemkommen från RUL.

Gick ju sådär..

Min groda mår PRIMA Skrattande
    Leker akrobat i magen o kan tydligen bevisligen lägga sitt ena ben bakom hubudet samtidigt som h*n kan klia sej med ena handen i nacken med ena handen o hålla andra handen för ögonen o leka tittut med sin mamma.
    Allt för att inte va med på kort .-)

Dessvärre så ligger moderkakan inge bra till alls.
    Dom hittade ett blödningssår från den som sipprar,vilket verkligen inte e bra.
    Förlossning är nu inskriven i journalen under prematur från V 20 och framåt.
    Varje dag o varje vecka räknas nu som extra viktig.

Hoppas verkligen min groda ska klara stanna kvar.
    För chans till överlevnad så måste jag ju tyvärr hinna gå några veckor till in i graviditeten.

De togs en diskussion direkt o skrevs en plan om vart ja vänder mej till om vattnet går lr om jag börjar blöda o de kör igång.

De gicks igenom allt nu, o mina mediciner ökas för att hålla inne min lille groda så länge som möjligt.
    Mest troligt som de ser ut nu så kommer de bli ett urakut kejsarsnitt o ja skulle tydligen va beredd på att de e så de kommer se ut.
    Jag försöker just nu leva på hoppet att min moderkaka vill flytta sej några centimeter så bebisen vill stanna kvar till chans till överlevnad åtminstonde och att ja ska kunna föda vaginalt.

Kejsarsnitt har verkligen i mina ögon varit sista alternativet o verkligen bara om de måste.
    Min mardrlöm verkar nu bli sann.

MEN jag ger inte upp.
    Jag har bevisat dom fel innan.
    tvillingarna lyckades ja hålla kvar...ber på ett under att detta ska ske även nu,även om ja tyvärr har väldigt mkt mer odds emot mej.

men nu blir de tätare kontroller och en packad väska ska alltid stå i bilen.
    alla blödningar ska in o kollas.
    Har ja tur så kan ja få va hemma lite till.
    Bönade o bad ida att få åka hem.
    efter många om o men gick dom me på de om ja tar de lugnt o vilar de mesta o min man verkligen inser allvret i de här.

så nu ligger jag här i sängen och är REDAN rastlös...

MEN här ska allt inte ges upp, även om hoppet verkligen e i botten just nu

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012