Ivf/FET Töserna 2012
Håller tumamrna för dej idag!!!!!!!!!
Jag har Amh på 0,2 så dvs värdelöst.normalt sett brular man inte få göra ivf då utan dpm rekomemderar adoption. Men ja fick ett 3 packs försök...o ida är ja i v18 mot alla odds. Men oxå som en annan skrev,Amh säger ju egentligen bara hur äggreserven ser ut,inte hur många ägg som är i bra kvalite. Ett Amh värde över 1 sägs vara bra o ju högre desstu bättre.1,2 är.dvs helt ok!
Idag gick jag in i vecka 19 (18+0) För varje dag som går så ökar chansen till att de kan gå vägen.Att leva på hoppet e svårt,men flickor ge inte upp!! Ni som varit med i alla månader o vet om min bakgrund vet att man kan lyckas bli gravid trots att man har alla odds emot sej lr allt verkar hopplöst. Ge inte upp!!Jag hoppas få se många glada besked här inne. Imkn ska hag på RUL o kolla. För många betyder de extra stor glädje då man oftast inte ser sin bebis i magen så många ggr innan denna veckan. Ska bli skönt att få se min groda trots att de jag faktist såg h*n senast igår.på skärmen. Har inte skrivit så mkt senaste då min grav e komplicerad o innehåller mkt komplikationer så farit in o ut till sjukhuset. Efter morgondagens RUL o mina prover som tas på fredags så kommer de bestämmas om ja tyvärr blir.inlagd en tid framöver. Mindre skoj,mn va gör man inte för att min groda ska.överleva om de går. Ge knte upp i allt erat kämpande flickor,jag vet hur jobbig besvikelsen o väntan kan vara.Jag vet hur hoppet tryter o jag vet hur förtvivlan o gråten tar över.Men ge inte upp...när ni minst anar så kodmmer erat test visa ett fint pluss lr stå Gravid!. Jag håller verkligen alla tummar o tår o allt annat ja kan för att vi alla ska klara de här. Vi delar både glädje o sorg här inne o peppar o stöttar för fulöt. När livet känns hopplöst så finns vi alla här för att försöka få upp än. Skickar massa massa styrke kramar till er alla. Ge inte upp,jag tänker på er alla varje dag o hoppas att vi alla får våra pluss. Kram
Hej hej tjejer! Hoppar gärna in här om jag får Var i söndags iväg till CvL och fick tillbaka 2 st eskimåer från samma "skörd" som dec 2010 resulterade i våran son Liam. Så visst finns hoppet om att det ska funka..men såhär på rd 3 så är man inte så säker...känner inget. Äggen de satte tillbaka hade tappat celler i upptiningen, det ena från 5 till 3 och de andra från 4 till 3..så 2 st 3-celliga hoppas jag nu vill stanna kvar i iaf 8 mån till!
Hoppas på många här i tråden!
Kram på er alla!
hemkommen från RUL.
Gick ju sådär..
Min groda mår PRIMA
Leker akrobat i magen o kan tydligen bevisligen lägga sitt ena ben bakom hubudet samtidigt som h*n kan klia sej med ena handen i nacken med ena handen o hålla andra handen för ögonen o leka tittut med sin mamma.
Allt för att inte va med på kort .-)
Dessvärre så ligger moderkakan inge bra till alls.
Dom hittade ett blödningssår från den som sipprar,vilket verkligen inte e bra.
Förlossning är nu inskriven i journalen under prematur från V 20 och framåt.
Varje dag o varje vecka räknas nu som extra viktig.
Hoppas verkligen min groda ska klara stanna kvar.
För chans till överlevnad så måste jag ju tyvärr hinna gå några veckor till in i graviditeten.
De togs en diskussion direkt o skrevs en plan om vart ja vänder mej till om vattnet går lr om jag börjar blöda o de kör igång.
De gicks igenom allt nu, o mina mediciner ökas för att hålla inne min lille groda så länge som möjligt.
Mest troligt som de ser ut nu så kommer de bli ett urakut kejsarsnitt o ja skulle tydligen va beredd på att de e så de kommer se ut.
Jag försöker just nu leva på hoppet att min moderkaka vill flytta sej några centimeter så bebisen vill stanna kvar till chans till överlevnad åtminstonde och att ja ska kunna föda vaginalt.
Kejsarsnitt har verkligen i mina ögon varit sista alternativet o verkligen bara om de måste.
Min mardrlöm verkar nu bli sann.
MEN jag ger inte upp.
Jag har bevisat dom fel innan.
tvillingarna lyckades ja hålla kvar...ber på ett under att detta ska ske även nu,även om ja tyvärr har väldigt mkt mer odds emot mej.
men nu blir de tätare kontroller och en packad väska ska alltid stå i bilen.
alla blödningar ska in o kollas.
Har ja tur så kan ja få va hemma lite till.
Bönade o bad ida att få åka hem.
efter många om o men gick dom me på de om ja tar de lugnt o vilar de mesta o min man verkligen inser allvret i de här.
så nu ligger jag här i sängen och är REDAN rastlös...
MEN här ska allt inte ges upp, även om hoppet verkligen e i botten just nu