• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

Vincents mamma skrev 2012-10-08 20:13:00 följande:
    Hej!

Ville bara göra ett avtryck igen :) Det är så kul att läsa om alla era framgångar och jag lider med alla som har det tungt, vet precis vad ni går igenom!

Här står det fortfarande helt still, vi har väl beslutat att vi ska ge våra 2 ägg i frysen sina chansen efter årsskiftet så får vi se hur det går, så om vi har tur kanske man får chansen att få bli gravid igen lagom tills era bebiar tittar ut.

kram         
    Gomorron gumman.
    Åhhh va glad jag blir varje gång jag ser du kikat in ibland hos oss o får dessutom läsa ni ska ge de en chans till efter jul.
    Hoppas hoppas så mkt att de ska ta sej ordentligt för er denna gången.
    Ska ni testa nått nytt som ni inte testat innan denna gången, typ mer motion bättre kost o akupunktur osv som vi många ändrar ibland.
    Vet inte fullt hur de såg ut sist för er.
    Vi valde ju ändra inför sista ivf för oss.
    Visst hade vi ganska hälsosamt liv innan och vi bda slutade röka ett halv år innan de tog sej, både ja o min man tränade mkt .Mn bara lägga om kosten under tiden gjorde mkt o ta bort vissa saker under försökandet och akupunkturen tror ja gjorde susen för kicka igång blodcirkulationen.

E verkligen jätte roligt att öra ni ska göra era sista försök.å ja ska hålla alla tummar o tår för dej!!

bamse kram
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-08 21:04:23 följande:
    Nu är resan bokad, så den 22 mars åker vi till USA och ska besöka New York och Boston under 10 dagar. Yey
    Härligt!
  • Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-16 13:48:41 följande:
    ska ju på vul imorgon bitti, så jag frågar imorgon ;) får stå ut till dess! Varför var det för många ägg? är det risk för överstimulering?
    Lycka till imon
  • Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-17 11:30:21 följande:
    Är lite besviken idag måste jag säga :( Läkaren såg bara 5-6 ägg efter 6 dagars sprutande. För 8 år sen hade jag 13 st. väntar på samtal från kliniken. Då får jag veta när det blir ÄP. Bara inse att man är äldre nu. Dock bara 31 år. kan det växa flera ägg sista dagarna????
    Om läkaren tyckte att de va ett dåligt antal lr dom va små så hade h*n höjt din dos på sprtorna.
    Din läkare verkar tycka att de va bra.

Ge inte upp än!
    De krävs bara ett guld ägg! 
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-17 14:02:20 följande:
    Jag är SÅ SJUKT nervös inför första sprutan ikväll  
    Kommer inte kunna ge mig själv den, min man får göra det. Är smått livrädd för sprutor.
    Ni som har gått igenom sprutorna, fick ni några bi-effekter? 
    kommer gå bra.De e inte alls farligt o känns knappt.
    den sprutan som kan kännas e orgalutranen.
    Mn vanliga hormonsprutorna brukar inte kännas . 
  • Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-17 11:44:40 följande:
    Csillag: dom tog blodprov och ringer ca kl13. då får jag även veta om dosen ska höjas sista sprutdagarna. Läkaren sa att han hade hoppats på några till ägg;( När dosen höjs är det för att man då ska få flera ägg?
    Håller tummarna att läkarna ska ha nått bra att säga.Har dom hört av sej än?
    Man kan få endel fler ägg o dom andra växer till sej bättre.
    Vissa får spruta längre än andra mn oftast har man ÄP runt dag 12-16.
    De som sprutar längre beror ofta på pco sjukdom eller endometrios som ja har.
    Läkarna vill ju hellre att man höjer dosen under tidens gång än att man får för hög dos från start o man riskerar överstimulering.Blir man överstimulerad så vill man ofta avbryta.Så bättre me få ägg än en överstimulering.
    Men sen ska du tänka på att alla e olika,o ålder äggreserv osv gör sitt.Bara en sån sak som en infetion i kroppen spelar stor roll o alla infektioner känner man ju inte av.
    Håller tummarna för att de ska gå bra. 
  • Csillag
    jazmine25 skrev 2012-10-17 14:00:39 följande:
    Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag kan testa om jag är Gravid efter vårt första heminseminations försök. Hoppas ni hejjar på mig. Vi testar heminsemination medans vi väntar i kön på IVF nr två.
    Oj se där, klart vi hejar på dej gumman!!!
    Håller alla tummar o tår o hoppas detta ska gå vägen för er. 
  • Csillag
    Lac2010 skrev 2012-10-18 20:54:59 följande:
    Hej tjejer! Var ett tag sen jag va inne i tråden. Men har hunnit med att vara på tre vul och nu sista som gjordes såg vi en liten ärta med starkt pulserande hjärta! En härlig känsla :)) har dock en hel del snurrar i huvudet..första vul vi var på såg man en fin hinnsäck och något han trodde kunde vara det andra ägget (satte in 2) men inte tillräckligt fin. 2 vul, en hinnsäck med något man kunde ana vara "bebis" och den andra säcken fanns de inte ett spår efter. MEN i tisdags när jag va på kontroll igen! Fanns där 2 hinnsäckar..som va lika stora och fina, men man kunde bara se foster i en med hjärta som slog! Så va fasen ska jag tro..hon sa bara..va INTE så säker på att de "bara" är en som fastnat. Så på onsdag får jag se..återkontroll..hon ville följa upp och se om det är en eller två! Nervös!! Kan tillägga att min mage är redan stor och folk grattar till kommande bebis.. :/
    GRATTIS, Hoppas på dubbel lycka på onsdga.
    Tvillingar e underbart att ha.
    Mina pojkar e nu 6 år.
    Dubbelt jobb, dubbel glädje Dubbel lycka. 
  • Csillag
    skånetjejen skrev 2012-10-18 22:59:55 följande:
    Äp i morgon !! hoppas det går bra, är nervös, hoppas att jag kan sova i natt !!!

Håller tummarna för dej gumman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-10-17 17:00:24 följande:
    Csillag: Hur mår Du och "grodan"?!? Har inte kunnat ha full koll i tråden den senaste tiden...
    Hehe man kan inte ha full koll hela tiden

Grodan verkar ligga o gotta sej i magen, känner inte så mkt rörelser.
    Kände den ju väldigt tidigt mn tycker inte de har ökat så mkt, mn läkarna säger att de beror på att moderkakan ligger i vägen

Jag har nu inte haft nån blödning på 9 dagar så jag hoppas ja ska klara de här.

Man sitter som på nålar,nervös o rädd varje gång man ska gå på toa lr de hugger till som en kviv i magen.
    Oron är nog på topp o man försöker bara ta sej igenom dagarna för man vet att de betyder att jag e ett steg närmare att min groda ska klara sej.

Man har sina milstolpar man vill ta sej förbi.Mn sen vet ja att de e bara att hoppas på de bästa.

De som gnager i bakhuvudet är ju att jag haft svårt att behålla bebisarna innan o jag faktist då lyckatsatt nästan gå tiden ut så jag känner samtidigt att läkarna kan ju ha fel oxå,mn samtidigt vet ja att min förlossnings förberedelse är redan färdig då vi varit tvugna att göra den för 2 veckor sedan då de inte ser ut dom grodan kommer stanna inne så länge.

Känns lite skumt att redan ha "planerat" den n'r man vet att de mest troligt kan bli ett urakut kejsarsnitt pga moderkakan ligger fel.

De skrämmer skiten ur mej kan ja ärlkigt säga.De fanns inte på planeten att jag kanske skulle behöva föda med snitt,särskillt inte ett s.k katastrof sniff.
    Dottern e född vaginalt utan problem.
    Tvillingarna e födda vaginalt,varav en låg i säte trippelvikt som de kallas,mn båda vaginalt utan problem.
    Kejsarsnitt har alltid skrämt mej,o föda vaginalt har alltid varit enda tanken i huvudet.

Sen försöker ja tänka så att blir de ett ur akut snitt så beror de på moderkakan brister o grodan måste ut bara på nån minut.

Man ligger på kvällarna o känner de buffar o knuffas där inne i magen o man kommer på sej sj att le, en groda, ett mirakel efter alla dessa år.Mn tyvärr så kryper rädslan sakta på o man vå¨gar inte vara glad.
    Stressen av allt de här i rädsla o oro har nog tagit hårdast på mej,. att inte veta...
    Kommer ja bara några veckor till så vet ja ju att oddsen är stora att grodan kan klara sej.
    just nu går de inte rädda.

Men nog om mej, hur e de sj?????

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012