Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

Dom tar barnens presenter!

Jag tycker också att du ska prata med socialsekreteraren. Vet inte om du kan kräva att få presenterna men det är ju helt klart dålig stil av dom att inte låta barnen få dom med sig. Om de är så snåla som de verkar vara så kanske de inte är stödfamilj av rätt skäl och då bör ju socialsekreteraren få veta det. 

• Vinterankan

Se till att hålla dig lugn och saklig i din kontakt med soc. Blir väldigt lätt att man uppfattas som hysterisk när man försöker påtala brister.

• Vinterankan

Att vara stödfamilj är ett stort ansvar och jag tycker på ts beskrivning inte att stödfamiljen har tänkt på barnen i slutet utan bara på sig själva. Om de tänkte på barnen skulle de inte ställa ultimatum på varje helg eller inte alls och om de tänkte på barnen så skulle de inte heller behålla presenter som de fått. Presenter och småsaker kan vara väldigt betydelsefulla för barn och att bli fråntagen dom är inte ett schysst beteende mot barnen. 

Hade inte de "konflikterna" uppkommit så hade ts säkert inte brytt sig om de ekonomiska ersättningarna heller. Men eftersom att de nu visar en sida där de inte alls verkar tänka på barnen så är det kanske inte så konstigt om ts börjar fundera på andra saker som inte känns riktigt rätt och om de verkligen är stödfamilj av rätt orsaker.

Det är ju inget allmänt påhopp på stödfamiljer om att de är det bara för att man får betalt så man ska ju inte ta åt sig. Och jag tycker det är självklart att ts ska ta upp det här med socialen så att de kan se över om den här familjen verkligen lämpar sig som en stödfamilj när de inte klarar av att trappa ner och avsluta med barnens bästa för ögonen.  

Svar på tråden Dom tar barnens presenter!