• Marsflickan80

Skulle du kolla bebisens kön eller är det roligare att inte veta?

Jag och min man är oense. Jag vill jättegärna veta vad bebisen är för någon medan han vill veta tills bebisen är fött. Någon av oss får ju ge med sig så jag tar gärna emot tips och råd, för- och nackdelar med båda. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kolla bebisens kön eller är det roligare att inte veta?
  • Ragnar

Skulle absolut inte vilja veta könet innan och det var jag och min man helt överens om med båda barnen. Könet hade egentligen inte någon betydelse för oss men det spekulerades hej villt bland vänner och släktingar och det var faktiskt rätt roligt.
    När första barnet föddes var vi jätte spända på att få vet och det var en del av hela spänningen med förlossningen för oss båda. När andra barnet kom var vi alla säkra så på att det var en pojke till så lillan var hela 10 minuter gammal när jag förvånat upptäckte att hon var en flicka.
    Kan inte komma på några fördelar alls med att veta könet i förväg.

• Qaroliine

Vi kollade könet men jag önskar att jag kan hålla mig nästa gång, det vore såå spännande Fast det är svårt när man är så förbannat nyfiken...

Tilde 101221
  • Höghus

Om könet inte spelar någon som helst roll så fattar jag inte varför man gör en så stor grej av att inte veta... För oss handlar det som sagt om att barnet är en individ, en familjemedlem och att det känns märkligt att kalla vårt barn för den, pyret, plutten osv. Lika konstigt är det i mina ögon att inte vilja ta reda på så mycket det bara går om sitt barn. Det är ju faktiskt ett barn och ingen julklapp eller kotte eller groda...

• Lady Blue

Jag tycker tvärtom, att eftersom könet inte spelar roll så finns det ingen anledning att veta. Jag tycker inte barnet blir mer individ bara för att man vet om det är en han eller hon, det är ju bara ett kön, en biologisk etikett som inte säger någonting om hur barnet är.

• Theia

Vi kollade våra två första denna gången ska vi inte kolla innan! :)

• Lithea

Har du fått en tid i april när det är dags för ultraljudet? Har ni bestämt om ni ska kolla eller inte?

• Lithea

Oj såg inte att du hade skrivit att han ville kolla hehe ^^ Du måste uppdatera och berätta vem som ligger i din mage Solig

• Krake

Har två barn, kollade med ena men inte med andra. Ser ingen direkt skillnad. Förr eller senare vet man det ändå.

• Coyote

Vi kollade med första barnet, jag var helt inställd på att det var en flicka, jag var helt säker och hade övertygat maken om det också. Vi ville veta, om hon kunde se, och hon såg att det var en pojke. Det var faktiskt bra att vi fick veta då, för jag hade svårt att ta till mig att det var en pojke, jag var inte besviken, men det kändes lite konstigt. Hade jag gått hela tiden och trott att det var en flicka och blivit överraskad på förlossningen så känns det som att jag hade haft jobbigt att ta till mig sonen, på något vis.

Av den anledningen kommer vi nog försöka ta reda på kön på alla framtida barn.

Svar på tråden Skulle du kolla bebisens kön eller är det roligare att inte veta?