• Marsflickan80

Skulle du kolla bebisens kön eller är det roligare att inte veta?

Jag och min man är oense. Jag vill jättegärna veta vad bebisen är för någon medan han vill veta tills bebisen är fött. Någon av oss får ju ge med sig så jag tar gärna emot tips och råd, för- och nackdelar med båda. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kolla bebisens kön eller är det roligare att inte veta?
  • enlitenbitkaka

Med första ville båda veta så vi frågade och fick veta att det mest troligt var en liten tös. Nu med andra ville han INTE veta så vi är fortfarande ovetandes båda två. Tyckte det var jobbigt i början, att inte veta, men nu är det lite spännande

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • ullis1981

jag väntar 5 barnet. dom 4 första väntade jag med tills förlossningen. jag tycker att man ska det. men upp till var o en. men nu sista så kollade vi bara för att vi har 1 kille o 3 tjejer så ville vi veta lite mer vad det vart.

• lövet2

Vi har inte kollat med något av barnen. Skulle kännas som att tjuvkika på julklapparna en månad före jul ...

• MHM

Vi har kollat med 2 av 3 barn. Om vi får ett till barn i framtiden vill jag inte kolla, mer spännande att inte veta!

• Lilla fjunet

Vi tyckte det var självklart att kolla=) (men det bestämmer var och en vad dom vill)
    Jag tycker att man får en bättre relation till bebisen om man vet könet och inte bara en "den" . Sen tycker jag det är roligt att förbereda med kläder och "inredning" och vill inte köpa bara vitt och neutrala färger. (JA jag tycker att blått passar till pojkar och rosa till flickor)
    Roligt att kunna spåna lite mer specifikt på namn oxå=) 

• Kaosmamma

Med första ville jag veta men inte sambon. Jag gick dock i v 26 och tog reda på det :) och då ville sambon också veta. Så klart. Men jag kunde inte hålla mig. Var sjukskriven från v 16 på heltid och kände sånt behov av att veta. Fick en son :)

Med barn nr 2 tog vi inte reda på det. Dog lite av nyfikenhet varje dag. Jag ville veta men denna gången stod jag på mig för sambons skull. Var jätte mysigt när hon väl kom ut och man fick veta :)

Med nr 3 så ville båda veta. En tjej enligt rul. Jag var sängliggande från v 7-37 och låg på sjukhus i 10 v. Tyckte om att få veta kön, särskilt när en dag kändes som en vecka.

Med nr 4 nu ville vi också båda ta reda på det :) en liten tjej till som kommer om ca 7 veckor.

Som du ser är vi ju mer för att ta reda på det ;) men var väldigt mysigt att inte veta också när hon väl kom. Men shit vad sjukt nyfiken jag var!!!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• Cicek

Första gången ville sambon inte veta men det ville jag, andra gången ville vi båda veta. Tycker det har varit jättemysigt att kunna bestämma namn i förväg, planera saker och förbereda sig lite mer mentalt på vem det är som ligger därinne, speciellt nu andra gången för storebror som är 6 år är såååååå spänd :)

• Magriffe

Kollat båda gångerna, känns mer personligt att vänta på "namn" och fixa för "namn".

• Cicek
    Kaosmamma skrev 2012-03-04 11:48:49 följande:
    Med första ville jag veta men inte sambon. Jag gick dock i v 26 och tog reda på det :) och då ville sambon också veta. Så klart. Men jag kunde inte hålla mig. Var sjukskriven från v 16 på heltid och kände sånt behov av att veta. Fick en son :)

Med barn nr 2 tog vi inte reda på det. Dog lite av nyfikenhet varje dag. Jag ville veta men denna gången stod jag på mig för sambons skull. Var jätte mysigt när hon väl kom ut och man fick veta :)

Med nr 3 så ville båda veta. En tjej enligt rul. Jag var sängliggande från v 7-37 och låg på sjukhus i 10 v. Tyckte om att få veta kön, särskilt när en dag kändes som en vecka.

Med nr 4 nu ville vi också båda ta reda på det :) en liten tjej till som kommer om ca 7 veckor.

Som du ser är vi ju mer för att ta reda på det ;) men var väldigt mysigt att inte veta också när hon väl kom. Men shit vad sjukt nyfiken jag var!!!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
    Samma här, har varit så dålig under hela graviditeten att det har varit skönt mentalt att veta könet :)
  • Momalicious

Vi har bara ett barn, kollade könet för vi var så nyfikna och för att vi var oense om vad vi trodde.
    Kommer förmodligen kolla vad nästa barn blir också, men jag vill ha fyra barn och nåt ska vi nog inte kolla könet på. :)

Svar på tråden Skulle du kolla bebisens kön eller är det roligare att inte veta?