Inlägg från: IceJossan |Visa alla inlägg
  • IceJossan
    Karisma skrev 2012-03-20 22:17:03 följande:
    Lät som en avancerad färgkombination. :P

Längst ut på svansen är det "rött". Hon har ljustgrått blandat bland ränderna. :P

Här kommer en bild på hennes "dotter". Vad kallas den? Lite vitt blandat m det röda ovanför ögat. Pappan till denna katt är svart med vit fläck under halsen.

Den där primadonnan är svartsköldpadda! 
  • IceJossan
    Karisma skrev 2012-03-20 18:59:50 följande:
    Vad kallas denna färgen? :)

Denna skulle jag inte kalla blåsköldpadda med vitt, jag tycker absolut att hon ser ut att vara svartsilver. Kolla i underullen - är den vit så är hon svartsilversköldpaddstigré-vit bicolor, eller kanske snarare spotted?

• IceJossan

Man brukar säga att det är vanliga mer röda hanar än röda honor, men jag vette sjutton. Jag jobbar ideellt på ett katthem där jag och en kollega diskuterade saken häromdagen. Vi har haft otroligt många röda honor, säkert åtminstone nästan lika många honor som hanar, genom åren.

• IceJossan
    NochA skrev 2012-03-21 15:56:41 följande:
    Kul tråd!
    Jag skulle vilja veta om vår katt verkligen är svart eller vad sjutton hans färg kallas. Idag säger jag att han är colabrun när jag ska förklara hans färg. Han ser alltså colabrun ut jämnt inte bara i solljus. Sen har han lite vitt på bröstet.
    Hmm, vad har han för ras i sig? Choklad är mycket ovanligt på huskatter men det ser ut som att det är det han är, jag är dock osäker.

Hur man enklast ser skillnad på svart och chokladfärgad: En chokladfärgad katt har varmt chokladfärgade trampdynor och nosspegel. En svart katt har svarta till mörkbruna trampdynor och nosspegel

• IceJossan
    NochA skrev 2012-03-21 16:34:17 följande:
    Ingen aning vilken ras han har i sig. Han hittades i ett dike endast 4-5 veckor gammal . Än idag är han väldigt liten även om han är en kastrerad hankatt. Han har oxå jättefin päls, inte så tät/tjock som huskatter brukar ha. Han fäller väldigt lite.

Han har svart nos och svarta trampdynor.
    Hans ögon är grön/gula.

Här är en bebisbild på honom, precis upphittad. Bara skinn och ben stackarn
    Då borde han alltså vara svart med dålig täckfärg. Mycket underlig färg, verkligen! Men om han har svarta trampdynor och svart nosspegel är han alltså inte choklad trots att han verkligen ser så ut. Hmm. Mycket speciell och beundransvärd färg!
  • IceJossan
    tinis77 skrev 2012-03-21 17:18:21 följande:
    Mina 3 pälsklingar.

Nr 1 är bruntabby med vitt bicolor.

Nr 2 är röd, men jag ser inte om h*n är mönstrad eller inte - lägg upp en ansiktsbild tack :)

Nr 2 är blåtabby.

Glad

• IceJossan
    tinis77 skrev 2012-03-22 20:18:00 följande:

Han är solid (=omönstrad) röd med vitt :)

Katten på bilden längst ner, är det samma som i förra inlägget?! Visa gärna fler bilden på den, h*n ser ut att vara bruntabbymaskad.

• IceJossan
    Litet My skrev 2012-03-23 14:16:46 följande:

Våran Lillekatt då?

Eran lillekatt är creme semilånghår :)
  • IceJossan
    Oh my good skrev 2012-03-23 20:44:43 följande:
    Detta är Bella....tabby antar jag men vilken av alla??
    Bella är bruntabby :)
Svar på tråden Undrar du vad färgen på din katt kallas?