Konstant törstig!!
Sen ca någon månad tillbaka så har jag känt mig konstant törstig. Och idag är jag så törstig så jag knappt står ut! Det känns som att jag druckit och druckit men jag lyckas inte släcka törsten. Eftersom det inte känns som att mängden vatten spelar så stor roll så försöker jag nu dricka mindre åt gången och mer smådricka lite. Jag tänker så jag inte fördricker mig liksom.
Detta började lite mer än en månad sedan. Jag var då gravid men har nu gjort abort. Eftersom jag hört att man ofta kan bli väldigt törstig under gaviditet så trodde jag då att det berodde på detta. Men såhär ett tag efter aborten inser jag att det inte har med det att göra. Det går inte över och jag blir GALEN!
Till en början kände jag mig mest törstig på kvällen. Riktigt riktigt törstig varje kväll och jag var absolut tvungen att ha ett stort glas vatten bredvid sängen för att kunna somna. Jag försökte även då "smådricka" ofta istället för att svepa ett stort glas.
Jag har tidigare varit lite dålig på att komma ihåg att dricka under dagen och har de senaste dagarna försökt sprida ut drickandet under hela dagen. Så att kroppen kan ta till sig vattnet den får i sig. Men det hjälper inte! Det har bara blivit mycket värre.
Jag har även känt vid två tillfällen att jag fått känningar på att jag ska svimma. Detta har varit i samband med att jag druckit vin (efter aborten) och att jag även då känt mig törstig. Jag har inte svimmat, men liksom fått yrsel och börjat svettas. Jag svimmade även en gång under graviditeten men jag antar att det var bebben i magen som spökade då.
Jag har inte ändrat några matvanor, börjat träna mer eller så. Jag dicker samma mängd alkohol som innan om inte mindre, och jag dricker inte mer kaffe. Jag kan också tillägga att jag enbart dricker vanligt kranvatten för att släcka törsten. Ingen läsk eller så.
Vad kan detta bero på??? Är det någon som har varit med om liknande? Jag börjar bli riktigt fundersam...!
Tacksam för svar! :)