• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej tjejer! Jag hakar gärna på här. Jag har några kilo kvar sedan förra graviditeten som jag äntligen tänkte få bort (lillen är ett år nu, så det finns inga ursäkter!). I våras körde jag Lchf och tappade 4 kg, 2 av dem har kommit tillbaka och eftersom jag lyckades bra med viktklubb (ab) mellan barnen känner jag att shape up är en bra lösning. Är 175 cm, väger 72.2 kg och vill ner till 68. Jag tänkte ha vägdag på torsdagar. Mitt dagliga intag ska ligga på 1445 kcal.

En fråga: måste man äta upp sina träningskcal?

• Girle

Amy: tack då vet jag. Man får ju äta en massa om man ska fylla upp min redan generösa kvot + träningskvoten

• Girle

Linnv: varför inte satsa på något som har mkt kcal fast inte tar så mkt utrymme, typ avocado eller nötter?

• Girle

God morgon!
    Bonsai: tack för välkomnandet! hoppas du. Får bli frisk snart. Inte roligt att vara dålig.

Jag har fem veckor kvar enligt appen (målet är -0.6 kilo/vecka) men det beror på att jag rekordstartade med -1.6 första invägningen. Tror inte att det kommer att gå i rasande fart resten av tiden.

• Girle

Bonsai: bra tänkt där! Det gäller att lära dig att äta för livet.

• Girle

Eliten: härligt att det går bra! Ja, jag tror att nyckeln till att lyckas är att förstå att om man planerar ex en brakmiddag kan man inte äta marmeladmackor till frukost. Det måste ju gå jämt ut varje dag. Jag kan det i teorin men är inte alltid så disciplinerad i praktiken.

• Girle

Hej mama Mia! Jag är 175 cm och väger just nu 71.1, ska ner till 68 och ska minska 0.6 kg/v och får äta 1576 kcal/dag. Jag tror att anledningen till att du får äta så mkt är för att du inte ska gå ner så snabbt. "vanlig viknedgångsrekommendation" är ju 0,5-1 kg/v. En vanlig kvinna som inte ska gå ner i vikt rekommenderas ju peta i sig 2000 kcal på en dag. Där är ju du 300 back. Lycka till!

• Girle

Jag har uppdaterat min App, med en månad på test. För mig är det smidigt att lägga till hela måltider eftersom jag ofta äter samma till tex frukost. Jag gillar också att jag kan skriva in saker i förväg (om inte annat för träningmotivationen, imorgon har jag skrivit in 45 min bodypump som ger 505 bonuskcal, det skulle kännas supermotigt att ta bort den, alltså MÅSTE jag träna )

• Girle

Amy: träningspepp till dig, det kommer att gå super! Med guld kan du lägga in hela måltider under mina saker, mina recept

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!