• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Haha sungirl vilket bra trick! Tänk om du fixar detta kommer du att kunna äta muffins då och då sen. Se till att få in ett rejält träningspass så går det jämt upp

• Girle

God morgon tjejer! Har övertrasserat något (ca 200 kcal/dag) den här helgen, men jag ska försöka snåla lite resten av tiden fram till torsdag när det är vägning.

Välkomna alla nya!

Hoppas ni alla får en fin och nyttig söndag!

• Girle

Väger ni allt med hushållvåg eller höftar ni? Jag höftar mest, har ingen ordentlig väg hemma.

• Girle

Sungirl: testa linfrön (typ i fil)+ kaffe+ massor av vatten, det får igång min mage!

Bonsai: ja, då förstår jag att varje gram måste vara invägt. Jag har 1760 kcal som jag sällan äter upp (om det inte är helg, hehe) så då känner jag att jag har "råd" att höfta.

Är precis hemkommen från ett pass på f

• Girle

God morgon!
    Min frukost består av äggröra (2 ägg+mjölk), en finncrisp (bara 20 kcal) med lite leverpastej och gurka. Två cocktailtomater till röran. Latte (1 dl mellanmjölk o 1 dl kaffe i nespresson) samt vatten att dricka. Den kostar ca 300 kcal totalt, då blir jag mätt och glad och står mig väl fram till lunch utan något mellanmål mellan.

Ett annat tips är smaksatt kolsyrat vatten. Köp färdigt eller blanda i gurka/hallon/mango/äpple/citron/lime/apelsin i ditt eget om du har sodastream. Då undviker du läskigheterna o ev sockersug som följer med lightsaft. Jag själv unnar mig dock cola zero lite då och då

• Girle

Äh, jäkla telefon. Gott med jordgubbar! Härligt med motion. Jag laddar inför morgondagens stenhårda cirkelfys. Puh!

• Girle

God morgon och välkomna alla nya!
    Trollius: gruntänket är att äta så "rent" och hemlagat som möjligt. Ta bort halvfabrikaten, sockret, godiset och mkt av det vita mjölet. Ät ex kyckling+yoghurtsås (du väljer själv fetthalt beroende på vad du har "råd" med kcalmässigt), quinoa och halva tallriken gränsaker. Tänk i delar: 1/4 protein (kött, fisk fågel etc), 1/4 kolhydrater (välj långsamma, som fullkornspasta, råris eller quinoa), 1/2 sallad +någon sås. Nästan allt grönt och magert kött är "billigt" kcalmässigt och pasta etc och fett är "dyrt". Lycka till!

Gostess: kan du inte äta ägg till mellis, massor av protein?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!