Vi som går ner i vikt med shapeup!
Grattis till examen femininum! Du gör helt rätt i att njuta av din dag till Max!
Grattis till examen femininum! Du gör helt rätt i att njuta av din dag till Max!
Sommarnatt: inga problem! Skönt att läsa att det är fler chocaholics härinne
Lovebuz: vad härligt att du mår så bra! Su är verkligen toppen, men jag hade nog inte varit lika peppad utan den här tråden som är fylld med godhjärtade kämpar!
Wihoo, grattis blöjor vilket toppenresultat!
Femininum: usch vilken bra lista! Jag fattar inte hur så mycket kcal kan få plats i så lite mat haha.
Grattis till minus Elin och vad skönt att du har hittat stabiliteten och de goda vanorna.
Sommarnatt: välkommen ner till 60-någonting
jag har inte heller bestämt mig för om jag ska stanna här på min målvikt eller om jag ska ta några kilo till. Jag tror att jag satsar på att hålla vikten över sommaren så jag får vänja mig lite med mitt nya jag med kost och träning och en ny form på kroppen.
Jag har oxå ett BMI på 22.1 och är som sagt lite i valet i och kvalet om jag ska köra ett race till. Jag försöker hålla igen lite i veckorna och sedan köra lite slappare på helgerna. Äter inte helt gi, men väljer generellt bra kolhydrater och hellre protein och fett än kolisar. Blir mätt längre då, har haft problem med blodsockerfall så bra mat regelbundet är något jag försöker sträva efter.
Hej hej tråden!
Grattis till alla som fått minus, joosie det kan säkert ha varit att du ändrade lite och då fick kroppen att tänka till.
Pepp till er som står still/ökat något. Depåer är ju sjukt irriterande. Ni kanske också behöver chocka kroppen med ett annorlunda kost/träningsupplägg?
Idag är det tre veckor sedan jag gick i mål och har lyckats hålla vikten, tom tappat ytterligare något hekto. Jag är så tacksam över att tråden :
Och Appen har hjälpt mig hitta balans, är inte alls lika godissugen längre och vill inte gå bananas eftersom jag vet hur mkt kcal vissa saker innehåller.
Sommarnatt: jag är ju i mål och har samma funderingar. Jag har valt att hålla den nya vikten över sommaren och sedan fundera om jag ska ta ett par kilo till i höst. Jag vill att min kropp ska vänja sig med sitt nya normalläge innan jag ev chockar den och kör ett varv till.
Sommarnatt
Åh, vad jag blir trött på iPhone som aldrig postar ordentligt!
Sommarnatt
Aaaaahg, går in från datorn sen
Nu så. Jag reggar inte i appen nu. Kontrollväger mig en gång i veckan och hittills har jag lyckats hålla vikten. Jag äter ungefär som under viktiminskningen i veckorna (ca 16-1700 kcal) och friare på helgerna. Det funkar bra, om jag är sugen på ngt sparar jag det till helgen. Min största morot till att inte spåra ut är att jag vill behålla mina fina, smala lår
Skulle vågen visa plus vid någon kontrollvägning får jag börja regga igen o se till att plusset försvinner.
Wihooo! Grattis sommarnatt och välkommen till "andra sidan"
bra kämpat!
Sommarnatt o goatess: wow, 30 kilo minus. Riktigt, riktigt imponerande tjejer! Här ligger jag stadigt på målvikten och sambo o föräldrar börjar äntligen reagera och säga att jag ser så smal och vältränad ut. Wihooo! Jag märker att jag orkar mkt mer på träningen oxå, jag orkar köra hela pass. Är så glad över att jag äntligen fattat hur bra jag mår när jag prioriterar min kropp och hälsa!
Goatess: jag bloggar om bland annat bakning på lifestyleblogs.se/girle. Är det den bloggen du menar?
Sommarnatt: jag fick göra detsamma fast med en kjol. Nu är en stl S på väg hem till mig. Jag har ALDRIG haft s i underdelar förut!
Jag gick upp 15 som gravid, sedan försvann 9 av sig själv. 4 av dem jobbade jag bort förra sommaren, som jag åt tillbaka 2 av tills i våras få jag bestämde mig för att göra mig av med allt. Nu är de borta
Just det, sonen är 17 mån snart
med storasyster gick jag upp 25 o det tog 1,5 år innan de var helt borta.
Hellu! Jag var med i våras och tänkte hoppa in igen. En riktigt goood december med alldeles för lite träning resulterade i +4 kg som jag önskar att jag aldrig ska få se igen. Så jag vänder mig till tråden som var så peppande sist. Nu kör vi!!!
Mitt bästa frukosttips är ägg i alla dess former. Kokta, äggröra eller omelett. Jag äter antingen äggröra på två ägg+1 msk mellangrädde (kan bytas mot vatten el mjölk om det blir för dyrt kcal-mässigt). Till det en kaffe, en skiva finncrisp med skinka och några cocktailtomater. Eller så använder jag äggblandningen till en omelett, då strimlar jag ner skinkan och kanske lite ost i smeten. Äggröran kostar ca 200 kcal och på frukosten står jag mig läääänge.