• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

lovebuz skrev 2012-05-16 19:24:38 följande:
    Hittade mig en våg :) kommer ta ett tag innan man lär sig vad man bör undvika. Bra mycket kalorier i majs vilket jag inte trodde.

Välj nyckelhåls märkt majs som tex boundelle. Det är bättre i allafall! En våg gör så stor skillnad. Du kommer klara det här. Hur många kalorier får du äta?
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 19:42:40 följande:
    Enligt appen 1400 typ

Okej. Jag får äta ca 1200 kcal. Jag äter två falurågut med mellanbregott och gräddpastej o gurka samt 150 g lättmjölk till frukost, 200g lättfil 20g cornflakes och en banan till lunch, olika mellanmål, allt från keso smörgås till riskaka, frukt, smoothie eller vad jag är sugen på. Till middag äter jag allt möjligt. Idag vart det pannbiff potatis sås o svartvinbärs gelé o grönsaker. I morgon tacos, fredag grillad entrecote o grillad majs o pommes o bea. Allt inom kalorigränsen. Då har jag inte tränat. Men det gör jag på fredag då jag vill äta mina älskade chips med dipp!
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 20:59:49 följande:
    Ah :) Tycker den är rätt rolig denna app efter tre dagars användning. Känner mig så sugen på att fixa det.

Bara man inte tappar hoppet när det står stilla länge eller man blir sjuk o inte orkar hålla på o mäta o räkna hela tiden. Får man en dipp så gör det inget, det är bara att hoppa på tåget igen när man orkar!
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-16 20:59:49 följande:
    Ah :) Tycker den är rätt rolig denna app efter tre dagars användning. Känner mig så sugen på att fixa det.

Bara man inte tappar hoppet när det står stilla länge eller man blir sjuk o inte orkar hålla på o mäta o räkna hela tiden. Får man en dipp så gör det inget, det är bara att hoppa på tåget igen när man orkar!
  • bonsai
    Femininum skrev 2012-05-16 21:57:05 följande:
    Får man lov att vara med fast att man inte har en fancy telefon? Jag har började förra veckan med Hälsovaktens demofunktion men när den gick ut bytte jag till matdagbokens gratisversion. Känner inte att jag har möjlighet att lägga pengar på mer just nu och egentligen är det ju bara kaloriförbrukningen jag vill hålla koll på. Före jul gick jag ner ungefär 6 kg, stagnerade och gick sedan upp lite när jag inte orkade bry mig längre. När det nu var 4 veckor kvar till jag tar examen har jag känt att det räcker. 5 maj - 73,3 kg 12 maj - 71,0 kg (Wow, liksom) Målet inför examen (31 maj) är att komma under 70 kg och fortsätter det såhär så borde jag klara det. På sikt behöver jag ner 'ännu mer men planen är att vara strikt fram till examen och sedan har lite lättare regler. Ni är så himla duktiga allihop och verkar ha sunda tankar om viktnedgång så jag vill gärna hänga på.

Självklart får du vara med! Shapeup finns på nätet också om du är intresserad! Jag fastnade för shapeup för att det är en livsstil som jag vill leva med. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan kolhydrater. Och på lång sikt tror jag att man håller vikten när man får äta vanlig mat o sötsaker ibland än om man tar bort saker från menyn. Kul att du vill hänga med oss!
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-17 07:37:40 följande:
    Typiskt glömde bort mig igår så det blev några kalorier mer. Är ni duktiga på att hålla er under?

Det beror på om jag är i en svacka eller om det går bra. Jag försöker verkligen tänka mig för nu för jag vill så gärna lyckas med det här! Försök att äta kalorisnåla saker som melon o jordgubbar om du blir sugen så får du äta mycket.
  • bonsai
    scrolllock skrev 2012-05-17 14:14:23 följande:
    Duktig ni är allihopa!! Heja heja Jag har börjat dra av massa kolhydrater, mest mot eftermiddagen för att slippa vara hungrig när det är läggdags. Så jag bakade superenkla och goda "bröd" idag. Väldigt gott och mättande Så det blir mitt kvällsfika. Vägning imorgon, nervöst!

Recept tack. Vi andra vill också mumsa nyttigt:)
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-17 14:20:19 följande:
    Gick en ynka 20 min promenad i spöregn. Men det är trots allt en promenad :)

Bättre än inget:) försök låta bli att äta upp kalorierna bara:)
  • bonsai
    lovebuz skrev 2012-05-17 16:36:31 följande:
    Tips på bra frukost till en som har svårt att äta på morgon mottages :) Har alltid haft svårt med frukost då det går emot att äta på morgon.

Jag åt inte heller frukost förr men det är en vane sak. Om du börjar äta en timme efter du gått upp och gör det varje dag så kommer du vänja dig o kanske till och med vakna hungrig. Åt lätt frukost i början tex 1 knäckemacka med pålägg o drick något till, undvik juice då det är extremt mkt kalorier. Sen kan du äta ett mellanmål innan lunch tex en frukt. Ät bara lite lunch och sen ett till mellanmål innan middagen. Tänk på att äta långsamt genom att räkna till tio på varje tugga. Drick jätte mycket vatten hela dagen för det mättar också.
  • bonsai

Här blev det också promenad med familjen efter middagen. Gick i 45 minuter i den härliga solen! Idag ska jag o dottern på alfons utställning i stan. Sen ska jag promenera i gamla stan o när jag kommer hem får det nog bli spinning oxå för det blir happy meal till lunch och glass och grillad entrecote till middag:) inte bra:) igår blev det tacos o fajitas till middag och fast jag hade massor av kalorier kvar så höll jag mig för fjärde dagen i rad från alla godsaker vi har här hemma!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!