• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Blöjor: hungern går som sagt över i takt med att du krymper magsäcken. Kan du inte skriva exakt vad du äter en dag så kanske vi kan hjälpa dig att hitta kalori tjuvar så du får äta mer mat:) om du dessutom promenerar mkt får du ju äta dom kalorierna oxå om det krisar. Ge inte upp nu utan kämpa på i din takt. Du fixar det här!

• bonsai

Blöjor: byt ut mjukt bröd mot hårt så kan du äta fler, gröt har väl rätt mkt kalorier? Ät riktig lunch i stället för smörgåsar o sånt, håll det till ett mellis.

• bonsai

Haha jag vägde mig trots mens! Nu väger jag 75 kg. Minus ett alltså!

• bonsai

Jag brukar göra en månads planering. Då ser man ju om det blir samma rätt många ggr. Sen tänker jag 1 kyckling, 1 fisk, 1 korv, 1 pasta, 2 fin middagar o 1 färsrätt i veckan för då är det lite lättare att få variation. Jag googlar oxå recept. Sen ibland passar inte menyn för dagen, då byter jag bara rätt för man har ju redan allt hemma. Månadshandlar alltså o sen handlar jag bröd, frukt o grönt o mejeri produkter o ibland färskfisk varje vecka. Blir ju mycket billigare också.

• bonsai

Jag gör olika smoothie, ibland på bara frukter o bär som jag gillar o gör jag på youghurt tar jag vanilj lätt yoghurt. Sök på smoothie recept det finns hur många goda recept som helst! Jag körde precis ett spinning pass framför tvn på 300 kalorier så jag har råd med både chips, dipp o marängtårta för min mamma! Sen blir det en 15 min promenad för att möta syster vid bussen, får se om det blir långa vägen hem då det tar dubbel tid:)

• bonsai

Herregud! Den här helgen har nog inte varit bra matmässigt:) men nya tag i morgon! Födelsedagar o morsdag fred till sönd.. Får se om man törs väga sig på onsdag eller om jag väntar till fredag:)

• bonsai

Ni är så duktiga allihopa på träningen, jag tränar när jag hinner på vardagarna vilket inte är så ofta. Sen tränar jag på helgerna.

• bonsai

Jag har så svårt för alla pulver dieter, tycker allt smakar blä! Annars skulle jag gärna byta ut lunchen eftersom jag ändå bara äter fil o frukt men det går bara inte. Har provat herbalife, allevo o nutrilett. Alla lika vidriga..

• bonsai

Hej alla goa här inne! Tänk att den här tråden skulle bli så härlig! Ni är helt underbara allihopa! Tillsammans ska vi peppa varandra i med o motgångar mot en friskare och sundare vardag. Stort grattis till er som gått i mål och till dig femininum som tagit examen också! Jag ligger på 74.5 just nu men vill gärna ner till 74 den här veckan. Stora kramar till er allihopa och bra sommarnatt att du valde jordgubbar i stället! Det är ju det godaste med sommaren tycker jag!

• bonsai

Idag vägde jag mig igen:) nu väger jag 74 kg! Hoppas jag väger under 70 innan jag börjar jobba efter sem v 32!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!