Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Girle: tack för hjälpen. Har tyvärr inga vikter. Är det det som behövs så får vi strunta i det.

2 dl dadlar

1.5 dl russin

3 dl paranötter

1dl krossade linfrön

1dl solrosfrön

4 msk carobpulver

1tsk äkta vaniljpulver

3 dl äppeljuice

1,5 dl valnötter

• Sommarnatt10

Något som är väldigt gott är melonsallad (2-3 olika melonsorter) o lite kesella vanilj till. Är kesella nyttigt???

En annan fråga! Jag gillar inte naturell yoghurt. Men vad är bästa alternativet? Vaniljyogurth eller naturell yoghurth med nån tsk vaniljsocker alternativt florsocker eller naturell yoghurt med någon msk kesella vanilj... Idag blev det det sistnämnda för det hade vi hemma o började då fundera på hur det egentligen är :)

Nu är det snart dags för en mils promenad.

• Sommarnatt10
    vinterdjur skrev 2012-05-10 08:32:57 följande:
    Kesella innehåller väl relativt mycket protein vilket ska vara bra för mättnad. Ett av mina knep är vaniljpulver. Det är en liten glasbruk (i storlek med tigerbalsam) som innehåller vanilj, fast utan socker. Funkar jättebra om man vill göra egen vaniljkesella med mindre socker. Funkar bra till yoghurt också. :)

Tack för tipset, det ska jag kika efter, finns det i vanliga matbutiker??? Hur mycket tar du av det då???
  • Sommarnatt10

Tack så mycket för hjälpen!!! Inte så nyttigt om man räknar kalorier med andra ord. Då kan jag nog nästan lika gärna göra vanlig kladdkaka :)

• Sommarnatt10

Girle: jag gillar inte heller henne. Det är så extremt. Det var det enda jag hittade när jag sökte på nyttig :)

• Sommarnatt10

Romlen: Har du en iPhone kan du dra med fingret över maten som är fel då dyker det upp en radera knapp...

Girle: hihi är oxå själv ikväll. Det är då det är som svårast att låta bli det onyttiga, men efter din uträkning så är det inte ens lockande. Räknade lite på kladdkaka oxå o det avskräckte det oxå :)

• Sommarnatt10
    Rumpelstiltskin skrev 2012-05-10 20:31:03 följande:
    Kesella/kvarg är jättebra, mättande och mycket protein. Billigare att köpa kvarg på Lidl än kesella på t.ex. Ica.

Mixa kesella och frysta bär och du får en glassliknande efterrätt. Blanda kesella med lite sockerfri saft och det smakar som bäryoghurt. Gott att äta kesella med frukt också. Bra mellanmål.

Tycker kesella vanilj är super, har nog inte smakat naturell. Men det ska väl vara naturell om det ska vara nyttigt eller???
  • Sommarnatt10
    Rumpelstiltskin skrev 2012-05-10 21:14:45 följande:
    Naturell kesella: Energivärde 600 kJ/140 kcal Protein 10 g Kolhydrat 3,5 g Fett 10 g

Kesella vanilj: Energi 700kJ/160kcal Protein 7,5 g Kolhydrat 16 g Fett 7,5 g

Alltså inte så stor skillnad rent kalorimässigt, men den naturella innehåller mer protein och färre kolhydrater. Vi kör på naturell här hemma, men då "måste" man ju blanda med bär eller annat.

Det var ju bra. Jag har lite svårt att komma upp i min kalorimängd ibland så då kan jag ju köra med vanilj :)
  • Sommarnatt10
    Rumpelstiltskin skrev 2012-05-10 21:24:35 följande:
    livetoday.webblogg.se/2012/april/banana-split-med-keso.html

Åt det här igår som kvällsmys, jättegott! Modifierade lite, blandade i lite kesella i keson (asgott att blanda faktiskt) och åt det med hallon och blåbär. Fräscht och smaskigt.

Det lät inte helt fel :) för många år sedan hade jag dille på vaniljyogurth med keso så gott. Imorgon får det nog bli keso med kesella till mellanmål

Nja pulver vågar jag mig inte på.

Idag sket sig kvällsträningen, kändes bara väldigt tungt o jobbigt efter första övningen så hoppade det, så nu gör jag kvällen o hoppas på nya krafter i morgon! God natt
  • Sommarnatt10

Haptic: välkommen, för mig är det samma. Men jag tror inte det är något problem. Jag vill medvetet dra ner på kolhydrater o äta mer protein (det mättar mer)

Storis: välkommen hit! Jag har tyvärr inget bra svar på din fråga. Är själv rädd för att hamna på en platå är rädd att jag ska tappa motivationen då! Kämpa på, så ska du se att det rasslar till snart

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!