Inlägg från: leverpåhoppet |Visa alla inlägg
  • leverpåhoppet

Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!

Hejsan! :) 

Jag får alltid ont dagarna innan ägglossning och efter försvinner den värsta molvärken men istället får jag ömma bröst och ett humör som sviktar. :) 
    Testade med ÄL-test förra månaden och då stämde det in med värken jag får och som sedan avtar.

Själv är jag inne på den andra dagen med värk. Denna månad kör jag inte med ÄL-test då jag ska ta ett blodprov på måndag och kolla om jag ägglossat.  

Lycka till. :) 

• leverpåhoppet

Jippii, nu är det bara mysa på hela helgen. Skrattande

Kanske är det vi som sitter här med ett plus om några veckor. Skrattande 

• leverpåhoppet

Jag har hört att en del kan få fruktansvärt ont kring ÄL ungefär som mensvärk. 
    Jag blir också lite svullen om magen iaf denna ÄL. :)
    Jag har alltid känt av min även när jag åt p-piller/minipiller.

linolle

Har du passerat BIM? 

• leverpåhoppet

Nej man kan ha det flera dagar. Förra månaden hade jag fullt utslag i två dagar, tredje dagen var det nästan inget och antagligen släppte ägget. 

Kan det vara så att det snart ska släppa för dig.

Jag tycker detta är bra information om ÄL.

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=6

• leverpåhoppet

Vanligast brukar vara att man får fullt utslag 1-3 dagar i sträck. 

• leverpåhoppet

Jag många säger att dom börjat känna av sin ägglossning och allt efter dom fött barn. Kanske är det så att man blir mer medveten om kroppen eller något sånt för den förändras ju väldigt mycket. :)

• leverpåhoppet

Ja det är det verkligen. :/ 
    Även fast man försöker att inte tänka och känna så finns det där iaf.
    Jag längtar nå fruktansvärt mycket att få uppleva en hel graviditet och få ett underbart barn. :) 

• leverpåhoppet
    samara skrev 2012-03-11 17:55:23 följande:
    Lever på hoppet: Har ni försökt länge?
    Vi har försökt i snart 1,5 år med 2 missfall. En ofostrig graviditet i v.12 och ett tidigt missfall i v.4-5. Vi har inga barn sen tidigare. Så jag hoppas det tar sig för oss snart. :) 

Har ni försökt länge?

• leverpåhoppet

Ja det hoppas jag med. Åh vad härligt. Hur gammal är hon? Vad skoj med ett syskon. :) 
    Vad jobbigt att behöva gå igenom det andra. :/  

• leverpåhoppet
    samara skrev 2012-03-12 19:54:14 följande:
    Hon är 14 månader, så det är väl eg inte så super bråttom med ett syskon..men det känns ändå på något sätt som att bejbis längtan har kommit tillbaka =) och det vore ju roligt om det hade varit relativt tätt mellan, kul för de små när de växer upp och så!

Så hoppet om att ett litet frö ska gro där inne finns ju, men som sagt så tror jag inte det är så i mitt fall..jag sitter nog bara och över-tänker och extra-känner varenda känsla kroppen ger ifrån sig! Blir galen på mig själv! =)
    Åh vad mysigt. :) Ja jag vill också ha det tätt mellan mina barn sen. 

Jag förstår helt och hållet. Så är det här med, jag försöker sysselsätta mig med allt just för att man inte ska tänka och känna så mycket. :) 
Svar på tråden Ni som har ägglossningsvärk (mittelschmerzen), hjälp!