• Anonym

Idiot till fästman

mirre67 skrev 2012-03-09 14:26:58 följande:
    Jag och min man gillar också att umgås med varandra, men båda onanerar ibland..ser du det som något konstigt man gör i ett förhållande alltså? Dessutom träffar vi våra resp kompisar lite då och då. Gör aldrig ni det?
    Ni får onanera bäst ni vill, jag har haft såna relationer tidigare och dom har aldrig funkat så bra som denna relation jag har nu Nja ibland umgås vi med andra par, men vi trivs bäst själva faktiskt. Vi är båda hemma kära och slipper vi vara sociala, så stannar vi gärna hemma tillsammans. 
  • Anonym
    Johan75 skrev 2012-03-09 14:35:29 följande:
    Men är det fastslaget att onani alltid är ett substitut för sex? Tänk om TS fästman får en ökad känsla av erotik av sitt onanerande? Med ditt tankesätt skulle ju alla aktiviteter TS fästman gör kunna ses som missade samlag. 

"Jag vill bli med barn men min sambo valde att gå ut med hunden istället"
    "Jag vill bli med barn men min sambo valde att gå på fotboll"

Båda ovanstående exempel är väl också tillfällen där kvinnan inte "fick sex" och en möjlighet till graviditet uteblev? 
    Men nu diskuterade vi onani.
    Vad jag vet så ejakulerar inte mannen när han spelar fotboll eller går ut med hunden? = det var ändå inget tillfälle för lust och sex eller hur?

Men om han var kåt fanns tillfället för sex. men han valde att välja bort chansen till barn, och att ge sin partner njutning. Han valde att hellre sitta och runka än att ta tillfälle i akt och chansa på en graviditet. och då har man ett problem om man försöker få barn eller hur? 

• Anonym
    mirre67 skrev 2012-03-09 14:33:39 följande:
    Så hur bra ett förhållande funkar hänger alltså på om man onanerar eller inte?! Ja herregud, man får lära sig nya grejer varje dag:)
    Konstigt att du tar allt så personligt?

Ja jag har haft tidigare relationer med onani, men dom har aldrig funkat för MIG. inte lika bra som denna relationen jag har nu funkar. 
    Och för min del så tror jag mycket hängde på onanin ja. just för jag har hög lust. men aldrig haft en partner som kunnat "mätta" det behovet. dom har runkat istället, jag har onanerat istället och inte blivit fullt tillfredsställd. och sexlivet har varit tragiskt... enligt min mening. mycket lust som gick till spillo.
    I relationen jag har nu, så är sexlivet inga problem, utan onani har vi båda hög lust till varann, det är mer spänning. mer energi mer engagemang i sexet, vi båda är mer givande än taganden och förspel är viktigare, oralsex har blivit viktigare och sexet är viktigare. Allt har fått större betydelse i vår relation. än om vi hade haft onanin så hade det var mer mättat eller vad man ska säga. lusten blir inte lika hög om man alltid tar hand om sin egna lust.
  • Anonym

[quote=63921122][quote-nick]Johan75 skrev 2012-03-09 14:49:43 följande:

Har vi konstaterat att ejakuleringar minskar möjligheten att skaffa barn?[/quote]

När min sambo skulle lämna sperma innan cancer behandlingen sa dom att vi absolut inte fick ha sex och han fick inte runka 3-4 dagar innan han skulle lämna proverna för att det kunde minska kvalitén och kvantiteten på spermerna vi skulle spara.

så svaret är ja! Det minskar möjligheten för barn att onanera om man försöker skaffa barn.

• Anonym

Tycker synd om ts ingen tänker på henne. Hon vill ha barn det är hennes högsta önskan! Och då få reda på att mannen inte är lika fertil som hon, är ju jätte jobbigt för ts oxå! Hon är ju den som får genomgå ivf för att hemmes kille ens ska kunna bli pappa, hon får ta hormoner och göra sitt yttersta för att det ska funka. Och så sätter sig han mitt inatten och runkar till porr??!! Vart fan är hans tacksamhet?? Allt du får ställa upp på för att få barn och han bara dissar dig? Wtf??

• Anonym

Lilgris: Men här handlar det om IVF, det är en väldig skillnad det. Har man inte fattat vad det innebär att göra en IVF så tycker jag nog inte att man har så mkt att tillföra. Jag har däremot ingen aning om onani verkligen påverkar spermieantalet eftersom de byts ut med jämna mellanrum, men jag skulle ta upp det med behandlande IVF-läkare så att min man också hör det och får instruktioner. Om han inte ska onanera i behandlinge pga sina problem men ändå gör det, hade jag också blivit jättearg av en massa skäl och verkligen ifrågasatt om jag ville vara ihop med honom alls. Har själv gjort en massa IVF:er.

• Anonym
    Anonym (naboo) skrev 2012-03-09 20:31:04 följande:
    Utifrån olycksstatistiken så borde inga män få körkort före 30....
    Det är inte särskilt stor skillnad om man korrigerar för att färre kvinnor kör, jag vill då inte att mitt charterplan skall flygas av en geleklump som brister ut i snyftningar en gång i kvarten.
  • Anonym
    Anonym (Tagga ner) skrev 2012-03-09 16:59:00 följande:
    Hur tror du det känns för sambon då som bär skulden för det hela?? Tror du det är lätt för honom att behöva ha sex med henne efter ett schema och ha som enda syfte att göra henne gravid? Snacka om att bli stressad..Vad fasen ska han vara tacksam för?? Att hon slänger laptopen i golvet för att han gör något så naturligt som runkar??

sambon har det snackats mycket om i tråden jag tycker inte det rättfärdar hans beteende alls, barn är något dom vill ha gemensamt, då får man offra lite för det helt enkelt. Eller är det bara ts som ska offra kroppen och efter hon födit och är söndertrasad då är det synd om mannen som inte får glo på porr och runka, medans hon ammar byter blöjor och är nyförlöst? Jag tycker folk sympatiserar alldeles för mycket med denna själviska man som inte tänkte nå på sin sambo under deras tid att föröska skaffa barn. Ville han inte schemalägga sex kan han väll göra slut? Eller säga han inte vill ha barn? Någonting? Men det har han inte gjort utan han vet dom ska ha sex var 3e dag för att ha störst tur med att få barn. Då är det inte mycket begärt att han inte runkar under den perioden eller hur? Eftersom kvalitén och kvantiteten minskar på spermierna om han får utlösning oftare än var 3e dag..

Fast hade jag varit ts hade jag lagt ner barngörandet med den mannen och lämnat han på stört efter hans lilla porr och runk kväll. Han har uppenbarligen inte samma mål och önska eller värderingar som hon. Då är han inget att ha heller!
  • Anonym
    Anonym (Tagga ner) skrev 2012-03-09 21:36:17 följande:
    Den som är mest självisk är ts som bara har barnalstrande i skallen och kräver sex av mannen när han uppenbarligen inte har lust. Hur tänd tror du själv man blir av schemalagt sex? Bara för att han runkar en gång betyder det alltså enl dig att han inte vill ha barn? Och de regler de kommit överens om ang barnalstrandet, är väl inte huggna i sten? Men visst jag tycker också han kan lämna ts, så han får chansen att träffa någon som inte ser honom som enbart en avelstjur eller spermabank. Att ts slängde laptopen i golvet när hon blev förbannad tycker du var rätt också eller?? Vad är det som säger att han inte kommer att byta blöjor på det ev barnet också? Amma är ju lite svårt för honom att göra och likaså att föda barnet, men ska han straffas på något sätt för det nu tycker du? Bara för det ska ts kunna uppföra sig hur hon behagar mot honom och go bananas bara för att han en enda gång runkar istället för att ha sex med henne ? Han kanske inte hade lust att ligga med henne just då, ger det henne rätt att bli rabiat galen på honom för det??

Det var 3e gången hon kom på honom så inte bara en gång.

uppenbarligen tar han inte skaffa barn grejen allvarligt? Alltså borde inte ts slösa tid på denna man. Han kan skaffa en liksinnad av samma skrot och korn...
  • Anonym
    ForReal skrev 2012-03-10 02:01:23 följande:
    Det vore mer normalt om det var killen som hade skrivit en arg tråd. Stackars honom, det är ju han som har problem och så gör du såhär. Han lär vara märkt för livet om du inte skärper dig och ber om ursäkt. Respektlöst. Av dig alltså.

Dom är två i relationen? Hon är oxå barnlös? Hon kan inte få barn utan ivf och ha sex regelbundet. Hon kämpar för att DOM ska kunna få barn så HAN ska kunna bli pappa. Och han ger inget engegemang alls? Han slår sig ner mitt inatten för analporr och en runk. Då hon offrar sin tid, och hon får gå igenom ivf fast hon inte behöver, hon gör det för honom! Hon sprutar sig full i hormoner, för deras skull, hon uppofrrar massa tid för att dom ska få det och funka.. När hon lika gärna kunde knullat nån annan och blivit gravid direkt. Allt handlar inte om denna stackars kille som är dåligt fertil, hon är fullt frisk och får genomgå massa skit för att DOM vill ha barn. Vart gör han sin del i detta? Sätter sig och runkar och ska ha lite egentid? Jag förstår hennes engegemang känns borta och onödigt om han ändå inte lägger manken till 100% som hon gör. Jag förstår ilskan! Skulle heller inte respektera den respektlösheten i relationen. Jag hade lämnat honom samma kväll så kunde han sitta och runka ensam och inte fertil resten av livet! Så kunde hon gå ut och hitta en riktig karl som ville knulla och skaffa barn lika mycket som hon.
Svar på tråden Idiot till fästman