• Anonym

Min flickvän slog min mamma.

Min tjej vill inte träffa mina föräldrar, eller rättare sagt min mamma, på grund av något som hände igår.
    Jag och min flickvän åt middag hemma hos mina föräldrar. Under middagen var stämningen ganska jobbig, eftersom min mamma anklagade min flickvän för massa saker och min flickvän anklagade mamma tillbaka. Strax efter att vi ätit klart sitter pappa och jag i vardagsrummet och pratar. Då hör jag massa buller från hallen samt att min flickvän skriker.
    När jag kommer in i hallen ser jag att min flickvän ligger typ ovanpå min mamma och slår henne (inte med knutna nävar, men typ örfilar).
    Direkt efter att jag och min pappa separerat dem går min flickvän ut ur lägenheten och smäller igen dörren så hårt hon kan. Direkt efter att min flickvän gått sa mamma att hon tänkte polisanmäla henne. Rynkar på näsan

Nu har min tjej sagt att hon inte tänker träffa min mamma mer, men att hon inte har något problem med min pappa (pappa och flickvännen har kommit väldigt bra överens ända sedan de träffades första gången). Detta innebär att t ex när vi ska fira jul, vilket vi alltid gör ihop så ska antingen mamma eller min flickvän inte närvara.

Jag skäms extremt mycket över min tjej, visste inte om jag skulle be om ursäkt, eller vad jag skulle säga till min mamma efter slagsmålet. Jag vill ju att detta ska lösa sig, vill inte att min mamma inte ska polisanmäla min tjej.

Samtidigt känns det som om jag tar min tjejs sida sviker jag mamma och vice versa. Har sagt åt min flickvän att hon ska ringa till mamma och be om ursäkt, men det tänker hon inte göra verkar det som. Någon som varit i samma sits och har några råd på vad jag kan göra? Just nu är jag så nervös att jag måste göra något, försöker plugga, men tankarna är på det som hände igår.

Ber om ursäkt för att inlägget är ostrukturerat.

• Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.
  • Lenora
    Anonym skrev 2012-03-12 07:50:19 följande:
    Hallå? en man är väl lite starkare kanske,men visst det finns tjejer som förtjänar en örfil av sina män absolut! Det är bara ett känsligt ämne och det här med misshandel har gått för långt. snart räknas allt som misshandel. man får inte provocera hur som helst heller. Jag har blivit misshandlad och till och med fått genomgå operation pga av det.MEN jag kan säga att jag var FRUKTANSVÄRT provocerande och vissa gånger var jag förtjänt av en markering.kanske inte just med knytnävslag. Sen säger alla kvinnor så fint (det spelar ingen roll hur provocerande du var,han får inte slå dig) så töntigt!!!! Det är inte alltid kvinnorna det är så synd om. man måste se kring en hel berättelse när det gäller fysiskt vål innan man kan dömma,anser jag. Knytnävslag och grov misshandel går bort vad som än har hänt. Däremot ska inte örfilar,puttar och markeringar i övrigt ses som misshandel. för ibland finns ingen utväg!
    Jag förstår faktiskt vad du menar med att vara fruktansvärt provocerande. Jag har flera extrema exempel på där den misshandlade kvinnan provocerat på ett vidrigt sätt innan mannen utövat våld.

Däremot anser jag inte att kvinnans dåliga beteende gör att mannens våld är ursäktat.

Ge mig gärna något exempel på där det inte finns någon annan utväg än att ge någon en örfil. Jag har svårt att se det. 
  • Krokig Krokofant

Hahaha, sorry om jag är okänsligt, men spontant tänker jag WT.

One by one, one by one.
  • mirre67
    ica skrev 2012-03-12 09:22:08 följande:
    Är vi kvinnor verkligen så hemska. När vuxna barn har egna förhållande och familjer ska deras föräldrar hålla käft. Visst man har rätt till en åsikt. Men man måste inte kommentera och lägga sig i allt. Och när det gäller förlossningen så är det kvinnans kropp det handlar om. Och om hon väljer att diskutera det med sin mamma så är det hennes val. Ofta har man som kvinna redan diskuterat sin mens mm med sin mamma.
    Om en man väljer att diskutera sin relation med sin mamma är det väl hans sak isåfall?? Varför ska en vuxen kvinna ha rätt att diskutera privatsaker med sin morsa men inte en vuxen man?? Tycker du att flickvännen gjorde rätt som misshandlade ts mamma?
  • Anonym (duh)

Det kvittar hur mycket vi än predikar om att misshandel är fel vi är hur som helst bara ett djur som alla andra djur.
    Att försvara sig är mänskligt och en del utav vårat beteende, alla har bara olika gräns..
    Det rättfärdigar dock inte en handling speciellt inte kvinnomisshandel/barnmisshandel men där har i många fall kvinnan eller barnet inte gjort någonting för att bli misshandlad speciellt inte barnet eftersom ett barn inte vet bättre.

Men om två personer har en hetsig diskussion skulle jag inte bli förvånad ifall en utav parterna skulle ta till våld.
    Det finns i våra gener människor har alltid slagits och utövat våld på ett eller annat sätt precis som alla andra djur gör. 

Exempel hur många reagerar som ni har gjort i denna tråden om det skulle vara två män på fyllan som började slåss eller två tjejer??
    Just det!
    Ingen skulle bry sig men nu bara för att  det råkar vara en flickvän och en mamma som e nyktra ja då e det katastrof helt plötsligt.. 

• asta66
    mirre67 skrev 2012-03-12 10:07:19 följande:
    Om en man väljer att diskutera sin relation med sin mamma är det väl hans sak isåfall?? Varför ska en vuxen kvinna ha rätt att diskutera privatsaker med sin morsa men inte en vuxen man?? Tycker du att flickvännen gjorde rätt som misshandlade ts mamma?
    Det är väl skillnad att diskutera sin egen kropp med sin egen mamma. Är man vuxen så utelämnar man inte sin livskamrat till sina föräldrar. Den karl som berättar intima detaljer om sin kvinna för sin mamma. Han ska nog flytta hem till mamma igen. Ens första solidaritet är mot sin livskamrat. Det är massor med saker mina föräldrar inte får veta om min man. För hans intresse väger tyngre. Sen är de inte så nyfikna heller.
  • Anonym
    asta66 skrev 2012-03-12 10:40:06 följande:
    Det är väl skillnad att diskutera sin egen kropp med sin egen mamma. Är man vuxen så utelämnar man inte sin livskamrat till sina föräldrar. Den karl som berättar intima detaljer om sin kvinna för sin mamma. Han ska nog flytta hem till mamma igen. Ens första solidaritet är mot sin livskamrat. Det är massor med saker mina föräldrar inte får veta om min man. För hans intresse väger tyngre. Sen är de inte så nyfikna heller.
    Vad du säger är att, i granntråden där mannen misshandlade fadern så var det okej, om hon hade lämnat ut detaljerade scheman om pojkvännens bajstider?
  • Anonym
    Undrar hur många kvinnor bara här på fl som nog borde flytta hem till mamma igen då. 
  • mirre67
    Så du tror alltså inte att vuxna kvinnor sitter och bölar hos mamsen och gjuter ut sig över sin vidriga man/sambo?!
  • mirre67
    Anonym skrev 2012-03-12 10:43:07 följande:
    Undrar hur många kvinnor bara här på fl som nog borde flytta hem till mamma igen då. 
    Ja men eller hur, rätt många om man ska gå efter vissa trådar här:))
  • asta66
    Anonym skrev 2012-03-12 10:42:14 följande:
    Vad du säger är att, i granntråden där mannen misshandlade fadern så var det okej, om hon hade lämnat ut detaljerade scheman om pojkvännens bajstider?
    Jag säger aldrig att misshandel är okej. Men provocerar man någon så man får en örfil så kanske man har gjort sig förtjänt av den. Alla möjligheter finns ju.
Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.