• Anonym

Min flickvän slog min mamma.

Min tjej vill inte träffa mina föräldrar, eller rättare sagt min mamma, på grund av något som hände igår.
    Jag och min flickvän åt middag hemma hos mina föräldrar. Under middagen var stämningen ganska jobbig, eftersom min mamma anklagade min flickvän för massa saker och min flickvän anklagade mamma tillbaka. Strax efter att vi ätit klart sitter pappa och jag i vardagsrummet och pratar. Då hör jag massa buller från hallen samt att min flickvän skriker.
    När jag kommer in i hallen ser jag att min flickvän ligger typ ovanpå min mamma och slår henne (inte med knutna nävar, men typ örfilar).
    Direkt efter att jag och min pappa separerat dem går min flickvän ut ur lägenheten och smäller igen dörren så hårt hon kan. Direkt efter att min flickvän gått sa mamma att hon tänkte polisanmäla henne. Rynkar på näsan

Nu har min tjej sagt att hon inte tänker träffa min mamma mer, men att hon inte har något problem med min pappa (pappa och flickvännen har kommit väldigt bra överens ända sedan de träffades första gången). Detta innebär att t ex när vi ska fira jul, vilket vi alltid gör ihop så ska antingen mamma eller min flickvän inte närvara.

Jag skäms extremt mycket över min tjej, visste inte om jag skulle be om ursäkt, eller vad jag skulle säga till min mamma efter slagsmålet. Jag vill ju att detta ska lösa sig, vill inte att min mamma inte ska polisanmäla min tjej.

Samtidigt känns det som om jag tar min tjejs sida sviker jag mamma och vice versa. Har sagt åt min flickvän att hon ska ringa till mamma och be om ursäkt, men det tänker hon inte göra verkar det som. Någon som varit i samma sits och har några råd på vad jag kan göra? Just nu är jag så nervös att jag måste göra något, försöker plugga, men tankarna är på det som hände igår.

Ber om ursäkt för att inlägget är ostrukturerat.

• Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.
  • maaammaaa

Sen finns det ju sporter där man får blåmärken också, men det kan knappast kallas misshandel. man lär ju sig slåss då, men att slå din mamma var nog illa, fast hon provocerade så ska man kunna hålla sig. Kan man inte det är det bäst att åka därifrån gemensamt.

• Modgun
    Anonym skrev 2012-03-11 16:09:30 följande:
    Jag kan inte säga till mina föräldrar att min tjej jobbar heltid när hon inte gör det. Mamma kommer förr eller senare få reda på att det inte stämmer.

Okej, ni som håller på och förtalar och hittar på saker om mig, kan ni inte utgå ifrån det jag skriver istället för att hitta på massa osanningar?
    Såg t ex att någon galning skrev att jag ringer till min mamma och klagar. När har jag skrivit det?
    Till er andra vettiga som inte förtalar utan utgår från det jag skrivit kan jag säga att jag är väldigt tacksam för era råd och synpunkter.

Min mamma frågar mig saker om mitt förhållande, hur det går för oss och då svarar jag på det. Med facit i hand är det ju självklart att man kunde dragit till med en vit lögn för att skydda flickvännen, så kanske mamma inte hade gått på henne så hårt, som sagt; det är lätt att vara efterklok.

Låter som att du borde skaffa lite stake och klipp anavelsträngen till mamma.

Hur vore det om du sade till din mamma att det är DIN flickvän. INTE hennes? 
  • Anonym
    mirre67 skrev 2012-03-12 10:07:19 följande:
    Om en man väljer att diskutera sin relation med sin mamma är det väl hans sak isåfall?? Varför ska en vuxen kvinna ha rätt att diskutera privatsaker med sin morsa men inte en vuxen man?? Tycker du att flickvännen gjorde rätt som misshandlade ts mamma?
    Hur man nu kan ge sig på en äldre kvinna dessutom. Jag kan tänka mig att hon är kanske 50+.
    Fyfan säger jag. Hade det varit min son så hade han dumpat flickvännen direkt. Det luktar WT lång väg om den här tjejen,

Dock tycker jag utefter TS och hur han skriver så tror jag inte att han är dåligt uppfostrad. Snarare chockad. 

Inte undra på att mamman är orolig för sin son.
    Alla tjejer som hotar med att de inte vill fira jul eller andra högtider med sin sambos mamma tycker jag är riktiga idioter. 

Om ni läser alla TS inlägg istället för alla jävla funderingar i alla inlägg som numera har blivit "riktiga händelser" så kanske ni tänker annorlunda. 

Jag har en son och en underbar relation med min svärdotter. Vi har diskuterat detta hur vidrigt elaka en del kvinnor är mot sina svärmödrar. I de fallen handlar det inte om KÄRLEK det handlar om ÄGANDE. 
  • Anonym
    asta66 skrev 2012-03-12 10:51:09 följande:
    Jag säger aldrig att misshandel är okej. Men provocerar man någon så man får en örfil så kanske man har gjort sig förtjänt av den. Alla möjligheter finns ju.
    Det var det mest idiotiska jag läst här på FL.
  • Anonym
    Krokig Krokofant skrev 2012-03-12 09:54:15 följande:
    Hahaha, sorry om jag är okänsligt, men spontant tänker jag WT.
    Ja, iaf tjejen. Det är väl det mamman reagerar på. Hon är väl orolig för sin son. Jag tror att de är väldigt unga. Jag skulle inte heller gilla att min son försörjde flickvännen lite grann när hon kan jobba.
  • systeryster3

Jag tackar gudarna för att jag har en bra relation till mina svärföräldrar. Självklart händer det att jag pratar med både pappa och mamma om det är något hemma hos mig och min pojkvän som jag stör mig på eller inte vet hur jag ska lösa på bästa sätt. Men de har då ALDRIG gått på min pojkvän för det. De ger mig ist bra råd för hur jag kan lösa problemen (tex. hur vi kan fördela disken så det blir någorlunda jämnt fördelat), men aldrig att de själva skulle klaga på min pojkvän till honom, inte ens till mig. Jag vet inte hur han pratar med sina föräldrar när jag inte är där, men jag utgår från att han ibland kan klaga på mig med... trots det har hans föräldrar aldrig gjort något annat än att stå med öppna armar för mig och gjort så jag har känt mig välkommen in i familjen.

• Anonym (vad gjorde moder)

nu har jag inte läst så mycket i tråden...
    men nyfiken..
    vad gjorde modern då??
    för man slår väl sällan utan anledning?

• Tom Araya
    Anonym skrev 2012-03-12 07:40:25 följande:
    som sagt inte med knutna nävar. och hon måste blivit jävligt provocerad och mamman måste vara nån typ av alkoholistmamma som kan provocera flickvännen så.Jag skulle lätt kunna ge min svärmorsa en örfil för hon är helt sjuk i huvudet och man vill helst av allt bara strypa henne för att hon gjort sin son till en handikappad bortskämd snorunge. Sen ler hon hela tiden åt allt han gör och säger.oavsett det är bra eller dåligt. Så äckligt med sådana mammor.Det är flickvännen han ska stå upp för inte sin mamma. Det är vidrigt med mammor som inte släppt navelsträngen om sina vuxna barn.
    Eller så är det en tjej som inte kan hantera sina känslor, är aggressiv och våldsam.
    Jag skulle inte stå för en tjej som har en skruv lös.
  • Anonym
    Tom Araya skrev 2012-03-12 11:47:12 följande:
    Eller så är det en tjej som inte kan hantera sina känslor, är aggressiv och våldsam.
    Jag skulle inte stå för en tjej som har en skruv lös.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-03-12 07:40:25 följande:
    som sagt inte med knutna nävar. och hon måste blivit jävligt provocerad och mamman måste vara nån typ av alkoholistmamma som kan provocera flickvännen så.Jag skulle lätt kunna ge min svärmorsa en örfil för hon är helt sjuk i huvudet och man vill helst av allt bara strypa henne för att hon gjort sin son till en handikappad bortskämd snorunge. Sen ler hon hela tiden åt allt han gör och säger.oavsett det är bra eller dåligt. Så äckligt med sådana mammor.Det är flickvännen han ska stå upp för inte sin mamma. Det är vidrigt med mammor som inte släppt navelsträngen om sina vuxna barn.
    Tillägg...
    En normalt funtad person som blir väldigt provocerad och arg, kanske, möjligtvis slår en gång och sedan går.
    Denna tjej låg över morsan och slog flera gånger, något står inte rätt till i hennes huvud.
Svar på tråden Min flickvän slog min mamma.