• jaj13

IVF Umeå

Thesse86 skrev 2014-03-04 08:41:14 följande:
    Titta vad som hände imorse!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Går inte att beskriva de känslor som går i genom kroppen :D Helt sjukt men ändå så sjukt underbart :D

Svagt streck, men ändå tydligt :) Vi är ju på dag ÄP +15 idag :)
     Grattis!! Solklart :))
  • jaj13
    Snowgirl skrev 2014-03-04 22:13:37 följande:
    Nu blir jag osäker. Han kanske hette Håkan, han jag ska träffa... Avdelning noll koll här Förhoppningsvis har jag rätt dag och tid i minnet...
    Jag ska träffa en Håkan imorgon (om embryot klarat natten och ser bra ut dvs:/) Namn är överflödigt, tid och plats är det viktiga;)
  • jaj13
    Snowgirl skrev 2014-03-04 22:23:55 följande:
    Jaj13, Håller tummarna för att embryot ser bra ut imorgon.
    Tack, jag försöker våga hoppas. 
  • jaj13

Osch, vilken pärs idag innan det äntligen blev eftermiddag och det var dags för vår tid gör ET. De längsta timmarna i mitt liv att vänta på besked om vårt pyre klarat natten och hur det såg ut. Den nya läkaren (som är en av grundarna som jag förstått?) var en fantastisk man. Lugn och utstrålade erfarenhet. Embroylogen (vars namn jag nu glömt) samma sak. De sa att ägget var perfekt och nu är det bara till att vänta in testdag.

• jaj13
    Snowgirl skrev 2014-03-06 10:13:42 följande:
    Jo det var en Dr Urban jag fick träffa idag.

hihi jag tänkte på dig igår när jag var där och såg Urbans namnskylt vid en dörr. Du hade ju stenkoll:)

Tack för tummarna, särskilt idag efter att ha haft en liten downer med vänliga själar som menar gott men som gång efter annan tror att "inte tänka på det och slappna av" ska vara det magiska svaret på vår barnlöshet. Skönt såna här gånger att jag VET att jag inte hade ett 10 cm stort myom (nu bort opererat) och en lågt amh för att jag inte kan slappna av och vill för mycket;) Hur såg allt ut för er? 
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-06 18:25:34 följande:

Ja vet inte.. Men e de inte så att de kan bli för mkt äggblåsor så man blir överstimulerad?? Herregud har såå dålig koll. Väntar nervöst på Samtal från Umeå imorrn och får höra.
    Håller tummarna för att det inte ska avbrytas. Jag hade lika många blåsor som du tror jag men undra om det dom kollar på är hur mycket vätska man har i äggstockarna som visar på ev. överstim?  Har inga belägg för det annat än att efter mitt VUL så stod det "sparsamt med vätska" och tänkte då att det var just risken för överstim som dom syftade på. Men har som sagt ingen aning:) Tänk att det bara kommer gå vägen och att ni just höjt chansen till graviditet
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-06 18:25:34 följande:

Ja vet inte.. Men e de inte så att de kan bli för mkt äggblåsor så man blir överstimulerad?? Herregud har såå dålig koll. Väntar nervöst på Samtal från Umeå imorrn och får höra.
    Kanske även ska tillägga att jag inte heller var övertim. m lika många som du utan nu ruvar :)
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-06 23:37:42 följande:
    Han har inte saftigt om att ja e de.. Men e rädd och bli... Fick iaf sänka till 100 ikväll på gonal-F. Va e du på för rd nu??

Kommer gå bra! Jag var rätt nervös inför äggplocket efter att ha läst många skräckhistorier om enormsmärta men vill även passa på att säga att jag tyckte det bara var en "bra" upplevelse. Jag fick rejält med smärtlindring och kände ingenting:) Bara ett liiitet stick på vardera sida när lokalbedövningen las:) Jag är på RD2 idag :)
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-08 09:27:00 följande:

Tuuuusen tack. :) Jag e så himla positivt inställd till allt nu så det här fixar vi :)
    Klart du gör!! Å idag är det en glad lördag som grädden på moset!
  • jaj13
    jennyz skrev 2014-03-08 09:46:06 följande:
    Bra inställning!!! Jag hade inga problem vid något ÄP, det var mest nervöst för man ville veta resultat... hoppas allt går bra, och att ni snart ruvar på ett guldpyre!!!

Vi höll på så länge med IVF att det blev en del av livet, känns konstigt nu när det är över, nu har man förträngt lite hur jobbigt man hade också...
    Förlåt jag har lite dålig koll på alla då jag är ny här. Du har alltså hoppat av IVF karusellen? På grund av graviditet eller att det var dags att gå vidare? Jag och min man har i förväg bestämt att vi ska göra 5 IVF försök. Vi har ställt oss i adoptionskö så efter våra fem gånger går vi vidare till det:)  
Svar på tråden IVF Umeå