• jaj13

IVF Umeå

Längta skrev 2014-03-08 09:59:34 följande:

Ja och de e ju så sjukt.. Att imorgon e de ju som imorgon vi far om du förstår hur ja menar. Herregud tiden går så fort :):):)
    Vi åkte ner förra söndagen så fattar precis känslan. Tycker allt gått så fort och smidigt att jag inte riktigt fattat än att vi gjort vårt första IVF typ? 
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-08 10:09:09 följande:

Ja alltså kan inte riktigt förstå att vi redan e vid plocket och snart återföring. De känns overkligt men så underbart. Så du ruvar nu alltså?:):)
    Ja, det går så snabbt!! Japp, gjorde ET i onsdags :) Kul att följas! 
  • jaj13
    jennyz skrev 2014-03-08 16:50:32 följande:
    Jaj13: vi har fått två IVF-döttrar efter alla år, har gjort många försök... Vid sista förlossningen blev det komplikationer så det slutade med att de opererade bort livmodern, så nu är det slut... Vi hade bestämt innan att det skulle bli sista försöket, och tack och lov gick det vägen!!!
    Har svårt att slita mig härifrån dock, kul att se era resor, och hoppas få läsa om många plus!!! Kanske kan bidra med svar på några funderingar efter totalt ungefär 4 års erfarenhet inom IVF...
    Va härligt att höra att det gick vägen för er även om det jobbigt med en komplicerad förlossning. Jag tycker verkligen att det känns kul att ni "äldre i gamet" stannar kvar och inger hopp.  Vet ni vad som var orsaken till er barnlöshet? Vad har du upplevt som jobbigast under alla dina försök? 
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-08 17:54:00 följande:

Vad roligt.. :) blev de många befruktade ägg så du har frys också?
    Vi fick ut 12 ägg men av oklar anledning befruktades endast 1 :(( Kliniken sa att nästa gång så gör man ICSI så ska det nog vara löst. Men jag vet inte? :/ Så nope, inga frysägg. Vilket faktiskt inte gör mig något. Vi har landstingsfinansierad IVF och vårt landsting bjussar bara på 1 IVF och ett FET. Men får man inga ägg till frysen så får man ett till helt IVF. Jag har hört att ET har bättre graviditetschans än FET...All denna statistik man jobbar mot:/
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-08 21:58:59 följande:

Ja verkligen.. Tror du man kan ringa så man hamnar i växeln imorrnbitti och dom kan koppla en??
    Nog ingen fara, jag gjorde EXAKT som du. Försov mig en timme på mitt näst sista spray å allt. Fick först panik men sen tänkte jag att det inte spelar någon roll. Gör inte att göra ogjort så jag accepterade och gick vidare och inget hände:) Tror inte du behöver vara orolig. Se det som något positivt att du kan slappna av och tänka på annat;)
  • jaj13
    supernova99 skrev 2014-03-10 16:45:44 följande:
    Länge sedan jag kikade in. Grattis till er som plussat :) och till er andra kämpa på. Har just varit med om en solskenshistoria då en vän till mig plussat efter 12 år och 9 ivf försök så ge inte upp hoppet :) när det gäller VUL så gör dom det 3 veckor efter positivt test v9. Vet hur det känns väntan är olidlig. Försök njuta av att det faktiskt gick vägen :)
     Tack för ditt fina inlägg! Det värmer :)
  • jaj13

På andra kliniker verkar dom visa på VUL när embryot är på plats vid ET. Har ni varit med om det i Umeå? För mig satte han in det, embryologen kollade så att det inte var kvar i själva "röret" sen fick jag "hoppa" ner från stolen och gå? Hur har det varit för er, nu nojjar jag lite över att det kanske inte ens kom in...?

• jaj13
    Längta skrev 2014-03-09 20:19:00 följande:
    Nu e ja nervös. Nu ska ja ta ovitrelle sprutan om 10 min. :/
    Oh, va spännande! Jag kände samma som Tusa. Hur mår du?
  • jaj13
    jennyz skrev 2014-03-10 20:23:01 följande:
    Jag har som sagt var gjort många försök, tror att det är två av dem som jag fått se på VUL samtidigt, ingen graviditet då.. jag frågade och de sa att det inte kan hamna fel så att säga, det var en läkare som visade på VUL inte dr som jag haft vid majoriteten av försöken och han är rutinerad så jag tror på honom...
    Tack, nu känner jag mig lugn :)
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-11 10:03:49 följande:
    Ja måste ju börja me och säga att var tusan inte smärtfritt. Fy sjutton, inget jag vill göra igen. Äggplocket klart iaf. :) 28 äggblåsor.. får vet hur många ägg de blev om ett tag. Början äntligen känna mig bättre. Men kändes som de vart ett världskrig i muttan ett tag. Men ser de ljusa i de hela, hoppas de e värt de. De e för en fin sak. :)

Wow å shit pommes frites! 28, du har ju kanske en liten armé m barn där. Grattis:)) trist att det gjorde ont. Men det den där skörden behöver det inte bli nån fler gång tänker jag:)
Svar på tråden IVF Umeå