• Micro

IVF Umeå

Hej, jag är ny här. Vill bara börja med att gratta alla som plussat. Har varit in och läst ibland. Jag och sambon ska fortsätta att försöka bli gravida i sommar men om inte så kommer vi att få en remiss till Umeå för IVF i höst. Roligt att läsa om era upplevelser.

• Micro

Grattis Turtle1. Kul att se att ngn blivit gravid på naturlig väg. Jag och sambon får remiss till Umeå om vi inte blivit gravida  innan hösten. De har inte hittat ngt fel på någon av oss så ibland undrar jag om vi ska fortsätta utan ivf men jag vill nog ändå köra på ivf eftersom vi inte är så unga längre. Tiden går ju. 

Min sambo jobbar så att han ofta är borta flera dygn i sträck. Så klart visade fertilitetsmontiorn ÄL idag. Messade sambon och frågade om han kunde smita hem men han var 12 mil hemifrån på sjön. Varför skulle ÄL komma just idagRynkar på näsan, Hoppades på torsdag när han är ledig, vill ju maxa chansen. Vi får väl sexa imorgon och hoppas på turenGlad 

Stargazers: Vet du hur lång väntetiden brukar vara? Eller är det ngn annan som vet? Kanske du får vänta till efter att de haft sommarstängt. 

• Micro

Grattis Emki Solig Synd bara att barnmorskan var kass.

Själv känner jag mig lite villrådig just nu. Om vi inte blivit gravida själva i aug kommer vi att få en remiss till Umeå, då vi försökt i nästan 2 år (dock inte så seriöst i början). Ibland funderar jag på om vi ska vänta med det och fortsätta själva, vi har nämligen varit gravida förrut (många år sedan och vi gjorde abort) och de har inte hittat ngt fel på mig eller sambon. Det känns som att det borde kunna bli gravida men samtidigt är jag betydligt äldre nu. Det tar ju dessutom ett antal månader att få komma till Umeå så jag vill samtidigt inte förhala det. Kanske lika bra att remissen går iväg, går ju alltid att återkalla. 
    Hade ÄL igår så vi har myst både igår och idagGlad Önskar att jag kunde vara lika optimistisk som sambon och inte grubbla så mycket.

• Micro
    Tack, precis så tänkte jag att vi fortsätter själva paralellt med att vi väntar på att få komma till Umeå. Det är nog troligt att det hinner bli 2014 innan vi får komma, av det jag läst i detta forum så är väl väntetiden minst 3 mån. Känner mig redan less på att väntaRynkar på näsan Jag som aldrig varit stessad över detta förrut men nu när vi försökt ett tag...
  • Micro

Vårt2012: Nej vad tråkigt. Håller alla tummar å tår för att det ska gå bra. Massor med peppkramar❤

• Micro

Kul att det är så många som är igång nu efter sommaruppehålletGlad För mig känns det dock segt just nu, jag o sambon har lämnat blodproverna som är det sista innan vår remiss kan skickas till Umeå men vi har inte fått svar på dem än, känner mig lite nervös för AMH-värdet. Vi försöker givetvis själva under tiden men tyvärr uteblev ägglossningen förra månaden och verkar inte bättre än att den uteblir även denna gångRynkar på näsan synd då vi verkligen har prickat in mys på dagarna innan och på förväntad ÄL. Kör med äl-monitor o dessa 2 ggr har den inte ens visat ngn stegring alls. Jag har regelbunden mens och brukar har relativt regelbunden ÄL. Har endast hänt en gång på 2 år att jag inte haft ÄL 2 gånger i rad. Känns som att det är långt bort med IVF, har börjat bli otålig. Har mer o mer börjat ställa in mig på IVF även om det inte hittat ngt som gör att vi inte skulle kunna bli gravida självmat. Tack för att jag fick skriva av mig känns bättre nu.... hoppas på provsvar snart  å remiss. Steg i rätt riktning iaf.     

• Micro

Grattis EbbaGrön!

En fundering...Vår remiss kommer att gå iväg till Umeå nu. Visst är det så att ÄP o återföring görs i Umeå o resterande på hemorten (har långt till Umeå)? Jag går privat nu, görs resten hos min bm eller gör det på sjukhuset?

• Micro
    Stargazers skrev 2013-08-26 08:18:48 följande:
    Micro: Om jag har fattat saken rätt så tror jag att det är såhär: Om era försök är landstingsfinansierade så får ni göra VUL på hemorten (där utredningen gjordes), men om ni däremot står för behandlingen själva så görs allt i Umeå.

Jenads: Lycka till på återförandet idag!

Kvinna32 & Micke78: Härligt att äntligen få vara ruvare Glad

Nu i veckan är det dags för vårt första besök  på kliniken. Är det något speciellt man ska tänka på? Har för mig att jag läste någonstans att man inte nyligen ska ha tömt blåsan, men kommer inte riktigt ihåg när i hela den här IVF-proceduren det var...? 
    Det blir vårt första ivf så det är landstingsfinansierat å vi har 20 mil till UmeåGlad
    trex2013 skrev 2013-08-26 12:27:48 följande:
    Hej! du kan göra UL på Sunderbyn och blodprov via vc på din ort men ÄP och återförande gör du såklart i Umeå.
    Ok tackar, då hade jag förstått rätt, betydligt närmare till Sunderbyn och VC än UmeåGlad Blir ju några besök.

Svar på tråden IVF Umeå