• Micro

IVF Umeå

Frökenankare skrev 2017-04-13 09:58:57 följande:
    Ja precis. Får dela avdelning med BB vilket jag tycker är helt sjukt. Ja, tänk vad kroppen klarar av!

Jag hade idag ett hcg värde på 198, är det någon som vet om det betyder att jag är gravid?
    Ja hcg över 5 betyder gravid, grattis. Det viktiga är ju att mäta hcg igen, det ska ungefär dubblas på48 timmar. Då visar det att d går framåt. Be om nytt hcg. Jobbet tummarna.
  • Micro

Stort grattis till er som plussat. Håller all tunnar o tår för er.

Själv testat minus i förrgår o idag, rd 10 m bladtosyst 5 dagars:( har känt hela tiden att d ej tagit sig, samma som vid mina tidigare minus. Bara ställa in sig på nästa försök men känner mig lite uppgiven.

• Micro
    PetiteCherie skrev 2017-04-19 13:05:59 följande:
    Okej. Ja med tanke på att det är som en vanlig mens nu redan så hade de ju varit toppen att få köra denna cykeln. Men får höra till veckan...
    Jättetråkigt. Jag går visserligen på klinik utomlands men de säger samma, vill att man väntar o börjar vid första riktiga mensen ca en månad efter. Hoppas du får komma igång snart. Jag fick blödning efter minus igår så hoppas på nytt försök i mitten på juni. Mensen borde komma runt 17 maj o sedan medicinering ca 20 dagar på min klinik.
  • Micro
    PetiteCherie skrev 2017-04-20 16:08:53 följande:

Hej! Är det någon som vet om det är normalt att man blöder rikligare vid misslyckad ivf än vanlig mens? Tredje dagen nu med riklig blödn.

Vet tyvärr inte haft ungefär som vanligt.
  • Micro
    Virrvarr skrev 2017-04-25 18:30:25 följande:

Mailade igen nu så får vi se om jag får en tid :)
    Är ju så nyfiken

Om ni bor nära eller i Umeå finns Norrlandskliniken, privat klinik. Kommer inte ihå vad d kostar men den kvinnliga läkaren är jättebra på ul. Kan ju bara värt att betala för att få tidigt ul. Själv har jag gjort kub test dör o tidigt ul när alla andra hade semesterstängt.
  • Micro
    Virrvarr skrev 2017-04-25 19:47:25 följande:
    Hur tidigt UL gjorde du där?
    Jag har gjort båda grav men minns inte riktigt, kanske v 7 i Umeå, har gjort ännu tidigare i Luleå men då syntes bara hinnsäcken inget hjärta men ändå skönt att veta att allt var ok då långt, tyvärr mf ändå andra grav. Ring o fråga på Norrlandskliniken hon var som sagt jättebra.
  • Micro
    Virrvarr skrev 2017-04-26 22:03:09 följande:
    Är super-orolig jag med.
    Har valt att fortsätta med Progesteron eftersom det står på Fass att man ska fortsätta 30 dagar efter bekräftad graviditet.
    Kliniken sa att jag skulle sluta på testdagen, men det vågade jag inte.. så jag kör på i två veckor till.
    Jag tycker du för helt rätt som fortsätter, klinikerna utomlands säger att man ska ta till v 12, ibland längre. Efter v 12 ska visst kroppen producera nog själv.

Håller tummarna för er Virrvarr o ivf Ulrika!
  • Micro
    Pitebo skrev 2017-05-01 20:46:13 följande:

Hoppar in även här. Hej allesammans!!

Vi gjorde vårt första IVF ny i april.

Har haft upprepade missfall och tiden har gått mellan mina plus. Så i höstas sökte vi hjälp. Utredningen visade inget fel så vi vart skickade med remiss till IVF kliniken i Umeå.

Har inte direkt mått som en prinsessa under behandlingen. Har sjuk fobi för allt som tillförs kroppen. Infarten i armen under äggplocket gjorde mej nästan neurotisk!!! Huvva!

Fick iaf ut 24 ägg den 10/4 varav 18 hade en lyckad date med min mans "killar". Då vi haft problem med en massa missfall innan ville embryologerna odla blastocyster. Och självklart inföll ET på påskafton och då hade dem såklart stängt. Så det vart totalfrys för oss. Lika bra det då jag vart riktigt dålig hela påsken, överstimulering. Inget att rekommendera!

Fick sedan brev om att vi har tio eskimåblastisar som väntar på oss. Blir väl insättning i mitten på juni, håller nu på att krevera i otålighet här hemma. Vill bara att tiden ska gå. Känns som att vi bara fick allt jobbigt och vart snuvade på målgången lixom.

Vill föresten bara skryta lite om deras fantastiska barnmorska Kajsa. Hon var så otroligt fin med mej när jag ringde i upplösningstillstånd fredagen innan ÄP.

Jisses så skenant så här i efterhand. IVF tar verkligen inte fram ens bästa sidor. Haha!

Grattis till alla er plussare! Om jag är avundsjuk?

-Jag är grön av avund!!

Välkomnen Pitebo, jag är Lulebo:) förstår att d kändes snopet att d blev totalfels men 10 blasto är ju superbra. Vi fick övergå till äggdonation och pga väntetiden på äd i Umeå går vi utomlands. Fick en pojke på första försöket o har nu gjort 4 syskonförsök, varav andra blev en grav som slutade m missed abortion ( missfall som inte stöttes ut). Om vi inte ska göra några andra behandlingar innan så blir det fet för oss oxå i mitten av juni. Funderar hur vi ska vidare. Kul om vi kan följas åt.
  • Micro
    Pitebo skrev 2017-05-03 07:20:23 följande:
    Åh vad roligt, att ni lyckats en gång! Håller tummarna för ett litet syskon i mars då!

Är så otroligt nervös inför FET, känns meningslöst på ngt vis. 10 blastocyster känns som ett kvitto på att det inte är själva befruktningen som är vårt problem. Känns mer som om jag skulle kunna ha ngt med immunförsvaret.

Ja det vore så roligt om vi båda lyckades och får en mars-bebis (Ja alltså inte en bebis bebis från planeten mars....hihi)
    Marsbebis är helt ok för mig, kommer att älska d lika mkt även om det är en utomjording:) Håller tummarna för oss o juni.
  • Micro
    BK1986 skrev 2017-05-16 10:10:14 följande:
    Okej, då förstår jag. Håller fortfarande tummarna för att allt ser bra ut. <3

Så himla märkligt. Min sambo har som sagt aldrig lämnat blodprov på IVF-kliniken så då är det någon ny lag som tillkommit isåfall.

Vet att vissa ärftliga sjukdomar innebär att man inte får adoptera eller att en inte får landstingsfinansierade försök, men det borde väl ha framkommit redan om det vore så?
    Kan de inte vara så att d kollar om han har ngn sjukdom som kan ha smittat dig men inte visar sig hos dig än, tex könssjukdom el annat? Inte vet jag bara en tanke. Hoppas så att d går bra för dig Norris, håller tummarna.
  • Micro
    Kv89 skrev 2017-06-06 18:52:12 följande:

Hej hej. Dax för äggplock i morgon. Vad jag förstått så kan det bli återförande på fredag men även på mån. Blir inte mån för många dagar??

Och när får man reda på när man ska vara tillbaka för återförande? Samma dag som äggplocket? När man är kvar på kliniken? Vi ha ca 30 mil enkel resväg så det hade underlättat att veta pga jobb osv ???? hur var det för er?

Om dom odlar till blastosyster ( 5 dagar) bli det måndag men de brukar inte göra d så ofta vad jag har förstått, brukar vara en del ägg som inte klarar d men d som klarar är desto bättre. Brukar bara göra om det bli många ägg. Gick direkt vidare till äggdonation så någon annan kan säkert svara på övriga frågor. Stort lycka till!
Svar på tråden IVF Umeå