• Micro

IVF Umeå

Tack Tusa, skratt ) får skåla i Pommac. Precis de jag behöver höra. Sambon säger samma, att d är inget vi kan påverka. Jag är mest nervös på nätterna, sover som en kratta. Kul du har ju inte så långt kvar, snart höst:)

• Micro
    trex2013 skrev 2014-09-26 10:05:09 följande:

Ja det verkar så. Blev inte lördag för mig utan de ringde in oss på fm i går.
    vissa ägg hade börjat sakta ned i delningen så de ville inte vänta till lördag. 
    så nu är man ruvare igen. 

Grattis, vad härligt nu är du ruvare. Håller tummarna så hårt jag kanHjärta
  • Micro

Var med i denna tråd för länge sedan. Har Sedan dess fått besked om för låg äggreserv så någon ivf återföring blev det aldrig. Vi fick erbjudande PM äggdonation i Umeå men gick även vidare m detta i Riga har nu en son som fyller ett imorgon. Nu är jag på gång m syskonförsök oxå i Riga. Om allt ser bra ut på ul imorgon blir det fet på torsdag.

• Micro

Mycket glad son under hela kalaset så d var lyckat. Bra ul idag så åker till Riga på onsdag, fet på torsdag:) Vi valde Riga eftersom det inte är ngn väntetid o lätt att åka. Vår son var 8 månader när Umeå (som vi stod i kö för ÄD hos oxå) hörde av sig så ca 18 mån väntetid. Dessutom måste 2 par dela på äggen fr en donator i Umeå (alltså färre ägg). Vi har 8 embryon i frysen så vi hoppas p ett helsyskon till vår son.

• Micro

Drömmen om ett barn: tack för lyckönskningarna. Imorgon åker jag till Riga, fet på torsdag. Känns lite overkligt o nervöst att d är dags igen. Men lugnare när jag vet var jag ska o hur d går till. De är mkt trevliga o kliniken är fin.

Stort grattis Fabi!

• Micro

Tråkigt BK. När jag fick veta, efter en stimulering o inget äggplock, att de inte ville göra mer ivf med oss utan äggdonation var enda alternativet skulle vi få vänta 6 veckor innan vi skulle få telefontid m läkaren. Jag bröt ihop men som tur hade jag fattningen att kräva en tel tid snabbare. Fick då prata m annan läkare dagen efter. Inte bra att du får vänta, kräv att få tidigare tid.

• Micro

Nu är jag ruvare av ett embryo av toppkvalitet:) jobbigt att åka till Riga mkt stressigt m flygförseningar o långa dagar, stannade bara kortast möjligt över en natt. Hoppas d var värt d.

Hur har d gått BK?

• Micro

Lite nervöst att ruva men lugnare denna gång än förra. Hinner inte tänka, känna efter lika mkt m en ettåring hemma, d är bra.

Låter som ett bra möte. Kanske är ICSI de menar, att spermierna Inte själva befruktar utan de väljer en bra o sätter in i ägget. Skönt att få köra igång snart, alltid jobbigt m all väntan o de har lång sommarstängning.
    Tror inte du behöver oroa dig för långa prot. Provat en gång å minns "bara" humörsvängningar.

• Micro

Drömmer om ett barn: jag har testdag 27/4.

Kattägd: Jobbigt att vara orolig för äl o verkligen tråkigt om du inte får tid på lördag. Det är ju nog med väntan iaf. Håller tummarna att d löser sig.

Svar på tråden IVF Umeå