• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Tjuvtestat idag på rd 5 och fick inte ens en skygga på testet. Precis som förra gången så känns det i hela kroppen att det misslyckats. Vad ska det krävas för att lyckas?! Jag fick ju världens finaste embryo tillbaka, det är ju med andra ord mig det är fel på....

• mammaidamaria

A79 - Tack! Grattis, så roligt att höra! Imorgon bär det av till Umeå på info träff. LYCKA till alla ni som väntar på besked, ja även alla ni andra!

• Smilla03
    Hej
    Jag uppdaterar lite på listan. Goda nyheter, Idag blev det glad gubbe på clearblue testet och vi ska sätta tilllbaka en liten frysis nästa måndag =) Om allt går bra är jag också ruvare nästa vecka *längtas*

Väntrummet 

* Smilla03, ska sätta in en frysis  2:a Juli
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
    * EEJ, andra IVF (FET), testdag 5/7
    * Drömmer om ett barn, andra IVF (FET), testdag 8/7

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Smilla03
    mammaidamaria skrev 2012-06-26 19:20:11 följande:
    A79 - Tack! Grattis, så roligt att höra! Imorgon bär det av till Umeå på info träff. LYCKA till alla ni som väntar på besked, ja även alla ni andra!
    Välkommen till tråden =) Hoppas allt går bra imorgon. Kram kram
  • Smilla03
    EEJ skrev 2012-06-26 09:18:12 följande:
    Tjuvtestat idag på rd 5 och fick inte ens en skygga på testet. Precis som förra gången så känns det i hela kroppen att det misslyckats. Vad ska det krävas för att lyckas?! Jag fick ju världens finaste embryo tillbaka, det är ju med andra ord mig det är fel på....
    Hej EEJ. Du ska inte misströsta än! Testa på ruvardag 5 är ju jätte tidigt test, vilken dag har du din test dag på? Jag har två kompisar som tagit graviditetstest nån vecka efter beräknad mens och ändå inte fått plus på stickan även fast de var gravida alla är vi ju olika. Jag håller fortfarande tummarna att det kommer ett plus på stickan =)
  • emmies

Hej! Nu har jag inte gått igenom och läst alla inlägg för det var ju en hel del. Men jag ville komma in med en liten erfarenhet som är positiv. Jag och min man har gjort ivf i Umeå i vår och nu är vi gravida efter första försöket. Jag förstår det jobbiga ni går i genom med väntan och allt vad det innebär med mediciner och förhoppningar och misstro, oro. Vi fick remiss till ivf i november och blev bokade på första besök i slutet av januari. Start med hela baletten vad gäller sprutor och nässpray började vi med i mars och i april var isättningen av befruktad ägg. I slutet av april fick jag veta att jag var gravid och nu är vi i vecka 14 :). Jag önskar er alla stort lycka till och håller tummarna för er allihopa! Kämpa på! Snart är det er tur :)

• annalotta

Nu kommer jag låta bitter emmies, jag menar inget illa. men gud vad jag önskar vi fått samma fantastiska resa som er. Så otroligt skönt det måste vara att få sån kort och på en gång lyckat resultat. Att slippa lägga ut mångbelopp på nya försök, att hoppas med varje fiber i kroppen man har att det ska lyckas..men ist misslyckas man igen...och igen och igen..
    Hur länge ska man orka kämpa på??

Förlåt för mitt tråkiga inlägg..ibland bara suger det!

• emmies

Annalotta: det var inte alls tänkt sm att kliva någon på tårna. Jag vet så klart att det ser olika ut och känner personer som försökt massor med gånger och även de som adopterat. Jag är väl medveten om det. Även om min resa varit enkel i jämförelse med andras och säkert din så tänker jag på er och håller alla tummar och tår för er. det är kanon att få stöttning av varandra som också jobbar på vilket ju tråden syftar till. Än en gång - förlåt om jag sårade. Jag menar bara väloch skickar lyckönskningar till dig och alla andra.

• annalotta

Förstod du inte menade ngt illa, var inte meningen du skulle ta det så...menade bara att jag önskar så hårt att vi hade fått samma tur som er, vill inte vara i den här sitsen och avundas alla så himla mkt som lyckas på första försöket

• A79
    EEJ skrev 2012-06-26 09:18:12 följande:
    Ja men det finns fortfarande hopp.. visst var testdagen 5/7!?
    Jag håller alla tummar & tår för dej!! Solig 

emmies Hej & välkommen!
    Ja tror du & jag är ungefär lika långt gångna?
    Gick in i v 15 idag men dubbelkollar varje toabesök fortfarandeFörvånad 
    Roligt att höra att det finns fler det går bra för! Kram

& Lycka till imorgon  mammaidamaria!!Solig

& håller tummarna för dej nästa mån Smilla03!