• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

Drömmer om ett barn: Neeej va tråkigt =( Jag hoppas att ni får en jätte fin sommar, njut av god mat och dryck, till hösten är det din tur! Och det är ju bara några veckor så är vi inne i Augusti. Massa styrkekarmar

• Emilotta

Mustikka: för mig var det inte alls svårt att få en till tid för UL, men det kanske var för att pyret var så litet som de ville extrakolla. ringde också barnmorskan idag och fick tid i v.12Glad

• Smilla03

Grattis Emilotta !! =) Kan bara tänka mig vilken känsla att få veta att det är ett litet pyre i magen, vi behöver alla höra solskenshistorier så vi vet att det kan gå. Massa kramar

• Enya

Ny här!

Jag å min man ska på ivf i Umeå, försök få barn i några år, men ej fungerat.
    Ska börja med provera tabl på måndag, uträcknat att vi ska få komma till Umeå i mitten av august.
    Några som gjort de, hur känns det, hur stor är chansen , berätta gärna om era upplevelser
    Tack

• inväntande

Är du Enya från 35+ tråden eller en annan Enya?  Har 4 ivf färsk och 2 FET i bagaget och är just nu änn så länge pepppar peppar gravid! Ultraljud tisdag igen för koll av läget vecka 9 men det går framåt.

• Mustikka

Inväntande: hur gick det på ditt första vul? Tänkte eftersom du ska på ett till.
    Jag vill så gärna också gå på ett till, orkar inte vänta till vecka 18-19 på nästa:/

• inväntande

Ja vi har hunnit vara på 2 detta blir tredje detta p.g.a ålder och kramper och blödningar. Troligtvis ett tidigt missfall av ena embryot. Dom vill ha lite extra koll att det läker ut osm det ska och att den kvar varande lilla myran får det hon behöver.

Hel häftigt att se ett litet litet hjärta som slog i vecka 7 tårarna spruta redan då. Nu ber jag varje kväll och pratar med myggan/myran/oliven Glad att hon ska stanna kvar så vi får träffa hon.  

• Mustikka

Härligt att allt gått bra trots blödningar! Nu kommer garanterat den andra lilla stanna när du sett hjärtat picka på:)

• Emilotta

ja inväntande visst var det häftigt att se det lilla hjärtat slå! håller alla tummar att det ska gå bra för er nu!

Enya välkommen hit! läs gärna tillbaka i tråden så får du alla våra berättelser=) jag har gjort ett försök och är nu gravid i v.8