• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    Väntrummet 
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) 
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) 
    drömmer om ett barn, 3:e IVF
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)
    mammaidamaria (första IVF som startar i Aug)
    * Chan2 (1:a IVF som startar i Augusti)

Sprayar 

Sprutar

Väntar på ÄP/ET 

Ruvar

Gravida  
    * A79
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)
  • A79
    inväntande skrev 2012-07-22 20:27:30 följande:
    Nej jag avaktar listan.
    ok! Glad
  • Mustikka
    A79 skrev 2012-07-22 08:07:15 följande:
    Mustikka!

Jo, fredagen den 27:e...
    Väntan har varit & är fortfarande outhärdlig!!

Du är klok som bokat privat UL!! Flört

Hela min semester har jag vart ett nervvrak & imorrn ska jag tebax till jobbet Obestämd 
    slut på sem........Obestämd

Vilken vecka är du i nu?
    Så nu är det inte länge kvar, spännande! Förstår att du är ett nervvrak, men du har bättre nerver än mig som inte klarar av att vänta till rutin ulGlad 
    Vi var på inskrivning idag, allt såg bra ut och vårt rutin ul blir den 17 september. Eeevigheter dit!!
    Jag är i vecka 10+4 idagGlad
  • A79
    Mustikka skrev 2012-07-23 10:04:22 följande:
    Så nu är det inte länge kvar, spännande! Förstår att du är ett nervvrak, men du har bättre nerver än mig som inte klarar av att vänta till rutin ulGlad 
    Vi var på inskrivning idag, allt såg bra ut och vårt rutin ul blir den 17 september. Eeevigheter dit!!
    Jag är i vecka 10+4 idagGlad
    Jaha
    Närmar sig vecka 12 då!! Skrattande
    Den magiska veckan!!

Haha.. nerver vet jag inte.. det var min BM som avrådde mig till privat UL då hon tyckte att inget skulle stilla min oro för missfall.
    Men nu i efter hand tänker jag.. Vad vet hon!!??
    Om jag hade fått göra UL vecka 13 tex hade min oro blivigt mindre!
    Om allt såg bra ut såklart hehe...
    Hon nämde även att det såklart inte är jättefarligt men heller inte jättebra att göra för mycket UL & utsätta pyret för den varma lampan. & jag är ju så rädd oxå & vill inte riskera NÅGOT som kan va minsta lilla skadligt..
    Men jag har som fått en liten kula & den är hårdare än vanligt.. känner nog nogon där inne oxå om det inte är tarmarna såklart.??

• Emilotta

oj nu har jag varit borta länge kände jag=)

Tinzu: oj vad mycket som hänt! men har du inte tagit ett till test? låter ju positivt!!

Mustikka: åh har du varit på inskrivning! jag måste vänta till 8 aug vilket känns lite sent faktiskt. skönt att allt såg bra ut!

A79: ja nu är det nära till RUL, vad spännande!!

för egen del så är det som vanligt, illamåendet hänger i och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart. tycker att magen står ut lite, inte bara fett tror jag hehe.  

• A79
    Emilotta skrev 2012-07-24 09:44:42 följande:
    oj nu har jag varit borta länge kände jag=)

Tinzu: oj vad mycket som hänt! men har du inte tagit ett till test? låter ju positivt!!

Mustikka: åh har du varit på inskrivning! jag måste vänta till 8 aug vilket känns lite sent faktiskt. skönt att allt såg bra ut!

A79: ja nu är det nära till RUL, vad spännande!!

för egen del så är det som vanligt, illamåendet hänger i och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart. tycker att magen står ut lite, inte bara fett tror jag hehe.  
    Ja.. inne i mage är det iaf någon som är pigg!!
    Känner allt tydligare & tydligare!!!!
    Gör att min oro släppt faktist!! Glad
    Nu oroar jag mig bara för om något är fel..?
    Ångrar alltså att jag inte tog KUB testet Men fick heller aldrig frågan?
    jaja...

Hoppas att du slipper illamåendet snart... Spyr du oxå el mår du bara illa? huvva..
    Kul att du börjar få en liten mage!!
    samma här den har blivi hårdare!!
    Vilken vecka är du i nu?
  • Emilotta

jag har sluppit att spy vilket jag är mycket glad för! jag är bara några dagar efter Mustikka 10+2. egentligen kanske det inte ska synas med det gör det=) 

• Mustikka

Min mage är också hård, och större har den blivitGravid Sen vet man ju inte om det mest är fettTungan ute Fick en liten chock när jag ställde mig på vågen hos BMObestämd

A79: Vad härligt att du känner den lilla röra sig!Glad Då behöver du inte oroa dig! Så skönt! Längtar tills jag kan känna min lilla{#emotions_dlg.flower}
    Vi har bestämt oss för att göra KUB, fick frågan av BM igår. Hon sa nåt om att vi kanske inte behöver betala eftersom vi gjort IVF, vi får se hur det blir.

Emilotta: Det var en sen tid du fick, är det för att de har fullt upp på MVC månne?
    Här va det snabba ryck med inskrivningen för att de hade så mycket att göra. Vi fick ett kortare besök än vad de brukar ha.
    Sen tyckte jag tiden till vårt rutin ul var sent, räknade att jag redan kommer vara i vecka 20 då. 

• drömmer om ett barn
    Chan2: Vad bra att ni fick den korta metoden! Om det går lika bra med korta som långa metoden borde alla få den.. tänk vad skönt att slippa nässprayen! Glad En del mår jättedåligt av nedregleringen så varför ska man gå den vägen om det egentligen inte behövs? Tror jag ska fråga hur det ligger till när dom ringer upp efter sommarstängningen.

Har hört att korta metoden kan ge sämre utdelning av äggblåsor, hur många ägg fick ni som gjorde denna behandling?

barreliten: Dom kanske räknar 3 månader under den tiden det finns personal att tillgå? Vet du hur länge det är semesterstängt? Sommaren ställer verkligen till det för oss som är i behov av hjälp. Önskar att det fanns kliniker som har öppet året runt. Men då skulle personalen aldrig få vara lediga så det går ju inte. Bara att hoppas att våra behandlingar inte krockar med julstängningen! Glad

Norris: Oj, tittade du på ett klipp som visade äggplock och återföring? Det måste varit läskigt! Skrattande Jag tittar aldrig när jag får en spruta och tittade definitivt inte på instrumenten dom använde vid ivf:erna. Lika bra att inte veta hur dom ser ut, ha ha.

Vi åkte bara till Umeå vid det första infosamtalet och sedan när det var dags för äggplock och återföring så det blev inte alls många turer dit. VUL för att kolla äggblåsor gjordes på hemorten men tror att man kan göra det på kliniken om man bor i närheten? Vi checkade in på hotell kvällen innan ÄP eftersom vi har lång resväg och annars hade fått starta mitt i natten, och stannade kvar tills dagen för återföring.