Chan2: Vad bra att ni fick den korta metoden! Om det går lika bra med korta som långa metoden borde alla få den.. tänk vad skönt att slippa nässprayen!

En del mår jättedåligt av nedregleringen så varför ska man gå den vägen om det egentligen inte behövs? Tror jag ska fråga hur det ligger till när dom ringer upp efter sommarstängningen.
Har hört att korta metoden kan ge sämre utdelning av äggblåsor, hur många ägg fick ni som gjorde denna behandling?
barreliten: Dom kanske räknar 3 månader under den tiden det finns personal att tillgå? Vet du hur länge det är semesterstängt? Sommaren ställer verkligen till det för oss som är i behov av hjälp. Önskar att det fanns kliniker som har öppet året runt. Men då skulle personalen aldrig få vara lediga så det går ju inte. Bara att hoppas att våra behandlingar inte krockar med julstängningen!
Norris: Oj, tittade du på ett klipp som visade äggplock och återföring? Det måste varit läskigt!

Jag tittar aldrig när jag får en spruta och tittade definitivt inte på instrumenten dom använde vid ivf:erna. Lika bra att inte veta hur dom ser ut, ha ha.
Vi åkte bara till Umeå vid det första infosamtalet och sedan när det var dags för äggplock och återföring så det blev inte alls många turer dit. VUL för att kolla äggblåsor gjordes på hemorten men tror att man kan göra det på kliniken om man bor i närheten? Vi checkade in på hotell kvällen innan ÄP eftersom vi har lång resväg och annars hade fått starta mitt i natten, och stannade kvar tills dagen för återföring.