• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    A79: Kan tänka mig att det känns helt overkligt! Vilken underbar jul ni kommer att få! Hjärta Spännande att se om bebisen kommer på julafton eller inte.. Drömmer

dumdummast: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} För oss tog det 3 månader från det att remissen från landstinget skickades till Umeå och fram tills dess att dom kontaktade oss. Det är inte så långa köer som tur är!

sommarbarn88: Då förstår jag. Hur går ni vidare om det visar sig att du har kromosomfelet, blir det någon annan sorts medicinering?

Nej, vad tungt att gå igenom behandlingen och så klarar sig inte äggen! Rynkar på näsan Så man kan bli överstimulerad trots att det inte blir så många ägg? Eller hade du många äggblåsor men få ägg? Blev du inlagd på lasarettet?

pinglan: "Hönan" är verkligen ett passande smeknamn efter den ENORMA äggskörden! Skrattande Ja, det känns jättebra att sommaren snart är slut och vi får chansen att kanske bli gravida. Hoppas det blir många Plus till hösten.

Mustikka och Emilotta: Hur mår ni nu? Solig
  • drömmer om ett barn
    Xplosive: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Oj, du har verkligen gått igenom en hel del! Att endometrios kan förstöra så mycket.. Rynkar på näsan Tror inte heller att det ska vara några problem trots att din ena äggstock är bortopererad, och förstår att ni vill köra igång så snart som möjligt. Hoppas ni har lika stor tur med syskonförsöket och att det tar sig direkt. Ska hålla tummarna för er! Solig 
  • Chan2
    dumdummast: Att öka chanserna att få bli med barn är en good motivering, så dina sista kilon kommer att gå utav bara farten Glad Jag har själv gått ner 32kg på 9månader med detta som motivation dock så fick vi starta vår utredning ändå, eller typ starta....

Nu väntar vi bara på att mensen ska komma i Augusti och sen köör vi! Skrattande
  • EbbaGrön

Hej! Får jag vara med här? =)
    Jag började med nässprayen förra onsdagen och när vi var på IVF och planerade lät det som det skulle kunna bli äggplock någon gång mellan v.34-36 . Inte allt för länge kvar =)
    Hoppas bara man får många ägg och att dom blir befruktade! 

Är väldigt nyfiken på hur det gått för er andra? Några som blivit gravida? Hur många försök ni gjort? M.m .
    Började igårkväll och försöka läsa igenom hela tråden men gav upp =)

• dumdummast
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:35:24 följande:
    dumdummast: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} För oss tog det 3 månader från det att remissen från landstinget skickades till Umeå ochfram tills dess att dom kontaktade oss. Det är inte så långa köer som tur är.
    Chan2 skrev 2012-07-30 10:39:49 följande:
    dumdummast: Att öka chanserna att få bli med barn är en good motivering, så dina sista kilon kommer att gå utav bara farten Glad Jag har själv gått ner 32kg på 9månader med detta som motivation dock så fick vi starta vår utredning ändå, eller typ starta....

Chan2 skrev 2012-07-30 10:39:49 följande:

Känns bra att veta att det inte är så långa köer. Så kämpar och längtar.

Jo, jag hoppas det. Allt hänger på mig själv, se till att inte äta massa onyttigt och sånt svammel.
    Bra jobbat, väldigt bra. Jaha, hur gick ni till väga då?
  • sommarbarn88
    drömmer om ett barn: de säger att om jag har det där kromosomfelet så kommer jag aldrig kunna bli gravid med mina egna ägg utan måste göra äggdonation. inte mej emot... jag kommer ändå bli barnets mamma (om man nu blir gravid). är även inne lite på adoption. har egentligen alltid velat adoptera men det har växt sig starkare nu när livet är som det är.

dumdummast: jag har ochså pco men de tyckte det var så lite så de tror inte att det är det som är problemet. klart det är bra att alltid gå ner några kilon. själv har jag ochså ett antal kilon jag skulle behöva gå ner enligt mej själv.
    men jag måste fråga... varför gick ni via kvinnokliniken för att få en remiss till ivf? det behövde inte vi göra.

ebbagrön: vi har gjort tre försök kan man väl säga... vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mej.. är en lång historia. den där nässprayen, är det synarela? visst e den hemskt äcklig. man får ju värsta hemska smaken i munnen efter. lycka till i alla fall. !!! vi vill se många många många plus här i höst   
  • Xplosive
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:42:49 följande:
    Xplosive: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Oj, du har verkligen gått igenom en hel del! Att endometrios kan förstöra så mycket.. Rynkar på näsan Tror inte heller att det ska vara några problem trots att din ena äggstock är bortopererad, och förstår att ni vill köra igång så snart som möjligt. Hoppas ni har lika stor tur med syskonförsöket och att det tar sig direkt. Ska hålla tummarna för er! Solig 

Tack!
    Jo det är en vidrig sjukdom som jag haft otroliga problem med :/ Näe man får ju hoppas! :)
     Längtar som en tok bara efter det där samtalet så man kan börja planera och boka in tider osv. Känns som att tiden står stilla nu bara för att man längtar så mkt! :)
  • EbbaGrön
    sommarbarn88 skrev 2012-07-30 22:07:16 följande:
    drömmer om ett barn: de säger att om jag har det där kromosomfelet så kommer jag aldrig kunna bli gravid med mina egna ägg utan måste göra äggdonation. inte mej emot... jag kommer ändå bli barnets mamma (om man nu blir gravid). är även inne lite på adoption. har egentligen alltid velat adoptera men det har växt sig starkare nu när livet är som det är.

dumdummast: jag har ochså pco men de tyckte det var så lite så de tror inte att det är det som är problemet. klart det är bra att alltid gå ner några kilon. själv har jag ochså ett antal kilon jag skulle behöva gå ner enligt mej själv.
    men jag måste fråga... varför gick ni via kvinnokliniken för att få en remiss till ivf? det behövde inte vi göra.

ebbagrön: vi har gjort tre försök kan man väl säga... vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mej.. är en lång historia. den där nässprayen, är det synarela? visst e den hemskt äcklig. man får ju värsta hemska smaken i munnen efter. lycka till i alla fall. !!! vi vill se många många många plus här i höst   
    Ja, man får en grymt vidrig smak i munnen :( Nässprayen jag tar heter suprecur . Ja, aboslut, vi satsar på många plus till hösten :)
  • Mustikka
    Chan2 skrev 2012-07-27 08:34:12 följande:
    pinglan2012: Tack för dom peppande orden Glad

Jag håller fingrar och tår så att det ska gå bra för er nu till hösten vid ert FET.

Mustikka: Ja vi har som beslutat att ej hämta ut det förrens vi vet med säkerhet att vi behöver det, vilket jag är rätt säker på redan nu att vi kommer behöva men ändå... Dock så får vi se vad man gör med medicin som kan bli kvar, har ju dock betalt för den så varför ge tillbaka den? Skäms

Kul och skönt att det tog sig på första försöket det är ju drömmen att de ska gå så bra!
    Jag kom upp i högkostnadsskyddet eftersom jag fick hämta sprutor så många gånger, tror de menade att man kan ge det till dem om man inte betalat eller inte behöver det till en till omgång. Hon sa något om att de skickar medicinen till fattiga länder där de inte har råd med den. Så det är valfrittGlad
    A79 skrev 2012-07-27 14:33:34 följande:
    HjärtaIdag har jag varit på rutinultraljud!!!
    Vilken underbar syn att få se sin lilla röra & snurra på sig i magen!!
    Allt ser bra ut.. jag är bara så lycklig!!!!!!!
    18cm lång nu... me so happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjärta
    Åh va underbart!!!Glad{#emotions_dlg.flower} Vilken lättnad det måste vara att se den lilla fara runtSolig Såg ni vilket kön? Eller vill ni vänta tills lillen kommer?
  • Mustikka
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-29 23:35:24 följande:
    A79: Kan tänka mig att det känns helt overkligt! Vilken underbar jul ni kommer att få! Hjärta Spännande att se om bebisen kommer på julafton eller inte.. Drömmer

dumdummast: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} För oss tog det 3 månader från det att remissen från landstinget skickades till Umeå och fram tills dess att dom kontaktade oss. Det är inte så långa köer som tur är!

sommarbarn88: Då förstår jag. Hur går ni vidare om det visar sig att du har kromosomfelet, blir det någon annan sorts medicinering?

Nej, vad tungt att gå igenom behandlingen och så klarar sig inte äggen! Rynkar på näsan Så man kan bli överstimulerad trots att det inte blir så många ägg? Eller hade du många äggblåsor men få ägg? Blev du inlagd på lasarettet?

pinglan: "Hönan" är verkligen ett passande smeknamn efter den ENORMA äggskörden! Skrattande Ja, det känns jättebra att sommaren snart är slut och vi får chansen att kanske bli gravida. Hoppas det blir många Plus till hösten.

Mustikka och Emilotta: Hur mår ni nu? Solig
    Jag mår toppen!Solig Snart är semestern slut men jag bryr mig inte ett dugg, vill jobba så tiden går snabbare!Glad
    Nu är det inte länge kvar tills kliniken öppnar, så spännande det ska bli att följa er alla i höst!
    Hur känns det inför nästa försök?