• äralltupptaget

IVF Umeå

Jag tror vi också kommer att fara hem direkt efter ÄP-et. Vi kommer dock att åka ner imorgon så vi inte behöver fara mitt i natten och komma in som lik.. fast det kanske hade varit bra att vara supermegatrött så man somnar av morfinet *hehe*

• äralltupptaget

Hela85 - har ni fått någon tid för 1:a träffen , eller står ni fortfarande i kö?
    För oss gick det snabbt som tusan från att remissen skickades..

Tror den skickades i slutet på feb och nu i april körde vi igång!
    Hoppas ni hinner innan sommaren ! :)

• äralltupptaget

en fråga igen... tänker mycket på detta äggplocket..

Får man ta på sig operationskläder, eller får man ha sina vanliga kläder på ?
    Får man ha på sig sockar ? Dum fråga kanske men jag vill vara förberedd till max !

• äralltupptaget

Vackerblomma - det var väl bra nyheter samtidigt som att jag förstår att det är en jobbig sits, men man måste se alla små positiva saker större än dom negativa.. annars bryter man nog ihop totalt tror jag :(
    Härligt att snart kunna göra ett FET !!

Drömmer om ett barn- tack, kan behövas! Helgen har gått fort och jag har inte riktigt hunnit förbereda mig , känns det som iaf HAHA
    Har iaf provat lite långa tröjor att ha på mig, leta fram några varma sockar och packat ner nya trosor och bindor eftersom jag antar att man blöder efteråt, och jag gillar inte landstingets feta bindor a la blöjor *hehe*
    Vi åker ner ikväll och sover över och sedan imorgon kl 8 gäller det !!!!
    Hoppas allt går bra och att det finns ägg som är bra, jag har hela tiden varit så nervös över smärtan, att detta med äggen som ska ut, det har som "glömts bort", om ni förstår hur jag menar..

Är det någon som har uppdatering om dadack ? Antar att det inte gick så bra för henne då hon inte har skrivit på länge.. :(

• äralltupptaget

när ni tog gonalf och alla sprutorna, gick ni upp i vikt då? Fick en chock då jag ställde mig på vågen idag !!!
    Har för fan gått upp 3,5 kg!!!!!!!!!!!

• äralltupptaget

Jag blöder rätt mycket efter tex cellprov så jag antar att jag kommer blöda efter detta, men det är skit samma :):)

Ja jag vet att jag är väldigt nojjig över smärtan, men tanken att få en spruta rätt upp i " det heliga" får mig att ryyyysssaaaa. Jag är skiträdd ärligt talat. Men jag ska försöka tänka på er alla som genomgått det lätt som en plätt och att det vore konstigt om inte jag klarade av det !! *pepp pepp* :)
    Och självklart resultatet , hoppas jag får finfina ägg!

Detta när dom odlar, finns det bättre/sämre med att odla längre/kortare ?

• äralltupptaget

Tjo ho Jag klarade det !!!! :):):):)

Med bara en liten panikattack när han bytte sida, som räddades av en till dos morfin så gick det bra.
    Kände inte alls bedövningen men kände dock när han "bytte sida" samt drog ut alla instrument.

Men summan av kardemumman så gick det superbra.
    Fick ut 15 ägg, så jag är jättenöjd.
    Vilket rus jag fick när dom sa " där var första ägget" åh underbart tänkte jag ! Och blev lugn i kroppen.

Det var Solensten som gjorde ägguttaget och så sjuksköterskan Åsa, fan vad hon är bra!
    Sedan var det en läkarstudent med, men hon sa inte så mycket stod och kollade, tror hon inte pratade svenska..

Så vi har fått en tid på onsdag eftermiddag för insättning, men dom skulle ringa på morgonen och meddela om dom skulle odla vidare till lördag.
    Jag tror att det blir lördag. Vilket skulle passa mig bättre tidsmässigt !:)

• äralltupptaget

vi hade också tur när våran remiss skickades.Dom hade fått en avbokning så dagen efter åkte vi ner för första mötet och pang var man igång!

Hela85 - var i Luleå har du gjort utredningen? Jag har gått på Sensia  :)

Stargazers - är det problem med hans spermier, tänkte när ni har gjort 2 spermaprov ?
    Jag hoppas det går snabbt och att ni hinner innan sommaren! :)

• äralltupptaget
    Stargazers skrev 2013-04-23 10:37:19 följande:
    Är också inställd på att det blir först till hösten, men om det blir tidgare så blir det en trevlig överraskning :)Japp, första spermaprovet visade på endast 6 milj spermier. Det positiva är ändock att de få han har är i bra skick så det ska därför inte vara några problem med provrörsbefruktning. För att man ska få två landstingsfinansierade försök så vill de vara säkra på att det inte är någon tillfällig dipp och därför har han nyss tagit ett till prov (som vi ännu inte fått svar på). 

Vad kul att höra att du fick ut hela 15 ägg! Spännande!

Vi gjorde förresten också vår utredning via Sensia i Luleå :)

Vem på sensia gick du hos ? Jag gick hos Agneta :)
  • äralltupptaget
    Nektar skrev 2013-04-22 20:49:59 följande:
    Spännande med symptom, särskilt om man inte haft dem tidigare vid olika hormonomgångar! Håller tummarna för er på onsdag och även framgent såklart :)Såg du mig imorse? Var massor med folk där precis innan kl 8. Har du mörkrött hår? Kul att ni fick ut många ägg! Nu håller vi tummarna för att guldägget är däribland!

För mig gick det också bra. Slemhinnan var 10 mm så det är bara att ladda för FET på måndag, yeay!! :)

Drömmer om ett barn: Det låter som en fantastisk plan att berätta för mormor då! Har hon några barnbarn sedan innan? Ja, boka in ett privat RUL, allt för lugn och ro i sinnet!

Lappgeten: Ja, ruvartiden är en hemsk berg och dalbana! Tänker du vänta till testdagen med att testa alltså? Hur långt är det kvar? Tar du Femanest eller liknande? Med den fick jag inte mens före jag slutat med pillerna efter testdagen, i annat fall får nog de flesta mensen innan testdagen? Håller tummarna stenhårt!   

Stargazers: Man kan alltid hoppas och man kan alltid ringa och höra med kliniken så att den har kommit fram och kolla hur de ser på chanserna. Sen beror det ju säkerligen på var i cykeln du är när ni får tid för infomöte. Men räkna med efter sommaren så blir det som sagt en glad överraskning om ni hinner innan dess!

Hela85: Lycka till med behandlingen, jag skriver in dig i listan nu då jag uppdaterar. Ändra om jag missuppfattat!

Du jag glömde helt bort att titta efter dig !!! Jag var så jävla nervös , men du såg nog mig låter det som :):)
Svar på tråden IVF Umeå