IVF Umeå
Så på första mötet bestäms allt och man kan köra igång direkt?!
När ska man börja ta dessa sprutor. är det när en mens kommer eller kan man bara börja " hux flux " ?
Så på första mötet bestäms allt och man kan köra igång direkt?!
När ska man börja ta dessa sprutor. är det när en mens kommer eller kan man bara börja " hux flux " ?

Ja jag hoppas in i det sitsa att vi nu hinner innan v 17, vi får se vad dom säger..
Jag är otroligt glad och förväntansfull , samtidigt som jag inte vill hetsa upp mig allt för mycket då det faktiskt kan bli tajt med tid, men jag hoppas :):) * måste vara positiv! * :)
men åååå, så man ska först ha mens och sedan 21 dagar efter så kör man igång..
Då är det rätt kört..... fan..
Jag är inne på dag 32 efter mens, så jag hoppas den kommer vilken dag som helst ( har väldig oregelbunden mens när jag käkat pergo har den kommit vid 33-34, men sedan jag slutat hade den kommit vid 38 men förra månaden vid 28! suck)
så leker vi med tanken om att jag får mens dag 38 , dvs om 6 dagar , plus 21 dagar och sedan x antal dagar med sprutor osv, äggplock och insättning.. då måste det gå över v 17.. fan.. nu blev jag ledsen :(
Idag fick vi iaf hem papper från kliniken, info samt en liten hälsodeklaration som man skulle fylla i.
Vi skulle få gå till en kvinna som hette Pia Saldeen , någon som har gått hos henne ?
dadack- vilken fin artikel !!! Bra och vågat att ställa upp på bild och allt.. jag är för feg :(
Hur länge har ni försökt ?
ni som har haft utomkveds ?
Så .. på onsdag ska jag på första mötet. Vad händer då egentligen ? vad får man göra ? Läste att man får göra ett VUL, men får man ta några blodprover, väga mäta sig , osv ??
Är nervös
halva mitt inlägg försvann, skrev via telefonen så något blev fel...
Min fråga var alltså. när ni fick utomkveds , hur började då?
Jag funderar .... jag var med om en lustig sak sommaren 2011.
Jag hade då plussat på ÄL-testet och vi körde på som kaniner... 14-15 dagar senare var vi i våran sommarstuga och jag fick då mens. Ja happ tänkte jag , det lyckades inte denna gången.. bara ta nya tag..
Sedan efter några timmar fick jag "mens-värk från helvetet" , har aldrig varit med om att ha sådan smärta.. !!
Till slut så hade jag tömt medicinskåpet i stugan i vild panik då det gjorde fruktansvärt ont.. det blödde kopiöst mycket , en tampong gick igenom på 1 timma!!!!
MIn man fick panik och ville att vi skulle ringa min mamma, men jag tyckte va fan, vad ska hon göra åt att jag har mensvärk! Detta höll i sig hela kvällen, jag kunde knappt stå av smärta och var sängliggande.
Sedan när jag berättade detta för mina vänner så sa dom direkt, det låter som ett tidigt missfall!,
Jag fick en chock, jag hade aldrig ens tänkt i dom banorna ! Så jag ringde en barnmorska, var mitt under sommaren dvs alla hade ledigt, men till slut fick jag prata med en som då sa att det låter som ett tidigt missfall, minns inte om hon kallade det något speciellt, iaf så sa hon att kroppen sköter detta själv, så det är bara ta det lugnt... så jag fick ingen undersökning .. skulle ha stått på mig mer och krävt en undersökning..
Det lugnade ner sig efter några dagar med smärtan osv...
Kan det vara utomkveds ??
inför imorgon så är jag sjuuuuukt nervös. Tänk om vi får köra igång direkt ! TJO HO !!!
tack så mycket, håll tummarna !!! :) Uppdaterar ikväll!
ska bli spännande ! !:)