• äralltupptaget

IVF Umeå

Kvinna32 skrev 2013-03-28 10:43:53 följande:
    Väntar på VUL just nu!!! Håller tummarna för många äggblåsor....
    Hur gick det ? *håller tummarna *
  • äralltupptaget

fråga, jag har fått vaginaltabletter utskrivet, när började ni ta dom ?  tror dom var för att göra slemmhinnan tjock..

Tycker bara det verkar konstigt då Apoteket gav mig 3 kartonger, 21 i varje ( ska ta 3 / dag )  det borde väl brtyda att det är 3 veckors förbrukning...

• äralltupptaget
    jennyz skrev 2013-03-29 06:42:40 följande:
    Jag brukar jobba dagen efter ÄP, jag har kontorsjobb, om du har fysiskt ansträngande jobb rekommenderar jag att vara ledig om du kan, jag brukar inte ha så ont, men det känns...vissa har mer och vissa mindre ont...
    Vaggisar, jag började dagen efter ÄP tror jag och fram till TD vilket är i princip tre veckor så det stämmer....
    Jag har ett väldigt fysiskt jobb så , det blir nog att sjukskriva sig.
    Hoppas jag får plocka äggen på torsdag och föra in om på söndag - vore perfekt tidsmässigt :)

Jag fick även folsyra utskrivet. Läkaren hade skrivit ut folsyra , "Folsyra Evolang 5 mg "
    ½tablett om dagen. Sedan när jag frågade sköterskan via telefon, när jag skulle börja ta dom, så säger hon , "ta 2 tabletter av Apotekets receptfria , det är alltid det vi rekommenderar våra patienter"
    Så då for jag tillbaka till Apoteket och hörde hur STOR skillnad det är på deras folsyra och den jag fått utskriven.
    Och den är mycket starkare ( receptbelagda ) . Dock så glömde jag att fråga vilken styrka av folsyra dom rekommenderade.
    Så nu är jag lite i val och kval.. Ska jag gå efter vad sköterskan säger, eller vad läkaren tycker.
    Jag har gått till Pia Saalden som är vikarie så hon kanske inte går på samma " bana" som kliniken i Umeå...

Vad tycker ni att jag ska göra?
    Jag vill gå efter vad läkaren har sagt åt mig att äta, men samtidigt så har ju denna sköterska jobbat väldigt länge i Umeå så hon borde ju veta vad som gäller...

Fick nu andra folsyra utskrivet ?  Och i vilken dos skulle ni ta ? Samt när skulle ni börja med dom ?

• äralltupptaget
    Kvinna32 skrev 2013-03-31 15:25:01 följande:
    Idag är det ett år sedan vi fick missfall och här sitter vi och väntar på nytt ÄP..... när ska det funka för oss?
    usch, det var inte kul att ha det nu vid påsk och allt, ja inte för att det är kul att ha det överhuvudtaget :(

Hoppas ni kan få ork och kraft och att det är eran tur att lyckas nu!!!!!
  • äralltupptaget

Nektar :  Jag har fått "order" från läkaren att ta ½ tablett (  a 5 mg dvs 2,5 mg / dag ) av läkaren
    Så jag ska nog börja ta dom istället.
    Blev bara så tveksam när sköterskan sa att jag inte behövde hämta ut dom utan ta 2 receptfria istället, då hade jag redan hämtat ut dom, känns dumt att kasta bort dom..  inte för pengarnas skull, kostade 100-lappen, men onödigt iaf...

Kvinna32- spännande! Jag håller alla tummar och tår att ni kommer få ut massvis med superägg och att det är ER tur nu! :) :) 
    Berätta gärna hur ÄP-et var för dig, är själv i skräck inför äggplock. Jag har jagat upp mig, antagligen i onödan , ska be om MYCKET droger ! :) :)

Dadack-  jag frågar samma som Nektar- hur går det ? Hoppas det har gått vägen för er!

Detta med att träffa gravida, det kan vara härligt och ibland en börda tycker jag.
    Jag kan känna ibland att , fan snart är det JAG som sitter där och myser med en stor mage!!
    Och i nuläget kan jag inte med folk som klagar för att dom spyr så mycket när dom är gravida, Skulle jag vara gravid med ett barn så skulle jag spy med glädje!!! Ni förstår nog hur jag menar :)

Och ibland är det tvärtom. Jag tänker , det kommer aldrig bli min tur... jag kommer sitta här som en gammal kärring utan barn och vara bitter, sur och ledsen resten av mitt liv....

Nu har jag inte så många kompisar som är gravida, dock så är jag " sist ut " i mitt närmaste kompisgäng. Så man är lite utanför när dom snackar blöjor, ömmande bröst och spya....

• äralltupptaget

fråga : väger dom en inför IVF eller går dom efter det man skrivit i journalen ?
    Tänkte hur dom "anpassar" morfin-dosen vid ÄP

• äralltupptaget

22-35 ägg, är inte det väldigt många vid ÄP ???

När ni tog sprutorna inför IVF, hur mådde ni då? Kan man träna som vanligt eller rekommenderas det att ta det lugnt ?

Svar på tråden IVF Umeå