• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norris

EEJ: hoppas det värsta e över nu :) jag minns inte vad salen vi låg i hette men det var den som låg typ längst ner. Lycka till iaf! :)

• A79
    Dom ringde från försäkringskassan idag & sa att dom beviljar hela gravpenning pga mitt tunga arbete. 
    Fick i förrgår sjukintyg från läkare fram till förlossningsdatum pga foglossningar.
    Vad är smartast att ta ut? sjukskrivning el gravpenning? 
  • EEJ

A79- sjukskrivning helt klart! Spara fp tills barnet kommer!!

• EEJ

Eller ja nu läste jag för fort... Gravpenning stod det. Då är det hugget som stucket!

• A79
    EEJ skrev 2012-10-01 17:02:49 följande:
    Eller ja nu läste jag för fort... Gravpenning stod det. Då är det hugget som stucket!
    Haha.. ok.. Tack för svar!
    Men du hur gick det idag? 
  • EEJ

Äggplocket är nu avklarat och det kom en hel del tårar då min ena äggstock envias med att ligga bak mot ryggen. Aj Aj

Idag fick vi ut 4 ägg, vilket känns som en fis i rymden jämfört med de 28 vi fick ut förra gången. Insättning blir iaf på onsdag kl 14 och jag hoppas så att vi ska få sätta in två embryon den här gången. Vi har ju misslyckats med två topfina blastocyster så nog kan jag tycka att de kan bjussa på två nu när vi "bara" fått ut 4 ägg och ska korttidsodla....

Men det är väl kvalitet och inte kvantitet vi är ute efter....bevisligen så gick det ju inte bra närman fårut 28 ägg heller.

Lycka till ni andra, återkommer på onsdag efter insättningen!

• A79
    EEJ skrev 2012-10-01 17:12:01 följande:

Äggplocket är nu avklarat och det kom en hel del tårar då min ena äggstock envias med att ligga bak mot ryggen. Aj Aj

Idag fick vi ut 4 ägg, vilket känns som en fis i rymden jämfört med de 28 vi fick ut förra gången. Insättning blir iaf på onsdag kl 14 och jag hoppas så att vi ska få sätta in två embryon den här gången. Vi har ju misslyckats med två topfina blastocyster så nog kan jag tycka att de kan bjussa på två nu när vi "bara" fått ut 4 ägg och ska korttidsodla....

Men det är väl kvalitet och inte kvantitet vi är ute efter....bevisligen så gick det ju inte bra närman fårut 28 ägg heller.

Lycka till ni andra, återkommer på onsdag efter insättningen!

Ja hoppas att det blir 3:e gången gillt nu då!! Skrattande
    Du får informera mer på onsdag om det blev 2st!
    Tycker oxå att dem borde göra det denna gången!!
  • Mirage

EEJ-ska hålla tummarna för att du får sätta in 2 stycken på onsdag!

Fick idag glädjande besked då vi var på ultraljudet. Man hittade minst 10 st äggblåsor på vänster sida, möjligen fler, Den största var runt 20mm... på höger sida kunde man fortfarande inte se att det hade hänt nåt. Läkaren tyckte sig se 5 cm endometriosvävnad sitta på äggstocken, vilket förklarar hämmandet av äggproduktionen! Men jag är glad över min vänstra sida och att den artat sig så bra! Det blir äggplock på onsdag morgonen, så EEJ- vi kanske möts i korridoren ;).

Imorgon ska jag med jobbet på konferens och bo på hotell tisdag-onsdag. Jag kommer att vara med på tisdagen och min man får hämta mig tidigt på onsdagsmorgonen så får vi smita iväg. Konferensen är i en annan stad och pågår även hela onsdagen, Jag vet inte vad jag ska hitta på för ursäkt till att jag försvinner. Nån av er som har nån bra idé??!