• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    EEJ skrev 2012-10-03 08:00:59 följande:
    Nu har jag tagit Lutinus i en hel dag och jag är så fruktansvärt kissnödig! Någon mer som upplevt det?

Dessutom få jag en svidande känsla av dem, skulle gärna byta till nåot annat. Vad använder ni andra? Crinone vet jag att jag läst om....  
    Jag tog Lutinus & det enda jag tyckte var besvärligt med dom var att jag fick kritvita flytningar.
    & varje gång jag kännde att det rann i trosan trodde jag det var blod... så sprang konstant på toa & dubbelkollade flera gånger per dag!
  • Norris
    mammaidamaria skrev 2012-10-03 10:06:18 följande:
    Norris: Tycker du ska vänta;) vet att det är svårt. 1,5 dygn innan testdagen testade jag, var helg hundra på att jag var gravid, hade känts så många symptom, magkänslan var rätt:) Har tid för tidigt ultraljud den 18/10 och hoppas att allt ser bra ut.

Ja jag väntar några dagar till i alla fall. Har jag inte känt några menskänningar innan måndag så testar jag nog då, en dag innan td men då ska det säkert gå bra =)
    Vad hade du för symptom?
    Men nu är frågan, hur ska jag göra för att tiden ska gå snabbare? Några tips? =)
  • Chan2
    EEJ skrev 2012-10-03 08:00:59 följande:
    Nu har jag tagit Lutinus i en hel dag och jag är så fruktansvärt kissnödig! Någon mer som upplevt det?

Dessutom få jag en svidande känsla av dem, skulle gärna byta till nåot annat. Vad använder ni andra? Crinone vet jag att jag läst om....  
    Jag använde ju Crinone och det enda som jag kände av den är huvudvärk och mensvärk typ... ingen sprängande huvudvärk och inte någon jätte hemsk mensvärk heller. Smidig att använda omän man ska trycka upp en grej i vaginan och trycka av.

Fråga om du kan få det istället om du inte gillar Lutinus (undra varför de använder olika)
  • EEJ

Sitter och äter lunch på sjukhuset, är i mkt god tid till kliniken. Då faller en människa ihop och får hjärtstillestånd. Tur att det är många läkare på plats....

• Norris

EEJ: Usch vad obehagligt. Tur i oturen dock att personen befann sig på sjukhuset.

• mammaidamaria

Norris: Jag hade typ mensvärk, mest i magen och sedan lite illamående, ömma bröst och som träningsvärk i magen. Jag försökte att inte alls tänka på testdagen, lättare sagt än gjort:) Ha fullt med saker att göra så går tiden fortare. Jag ville inte uppleva först tex ett plus sen några dagar senare ett minus så därför härdade jag nästan ut.

EEJ: usch, ja tur i oturen att personen var på sjukhuset.

• EEJ

Insättning klar, två ägg hade blivit befruktade och överlevt men jag fick bara tillbaka ett. Känner mig lite lurad, vad är det som säger att det här var bäst av dessa två. Lite som att köpa en lott när det bara finns två kvar i butiken. Snopet om vinstlotten ligger kvar!

Det var iaf ett toppenembryo, perfekt celldelning på båda och då stred det tydligen mot Socialstyrelsens regler att sätta in två. Testdag 22/10

• Norris
    EEJ skrev 2012-10-03 14:18:13 följande:
    Insättning klar, två ägg hade blivit befruktade och överlevt men jag fick bara tillbaka ett. Känner mig lite lurad, vad är det som säger att det här var bäst av dessa två. Lite som att köpa en lott när det bara finns två kvar i butiken. Snopet om vinstlotten ligger kvar!

Det var iaf ett toppenembryo, perfekt celldelning på båda och då stred det tydligen mot Socialstyrelsens regler att sätta in två. Testdag 22/10
    Vi undrade lite samma sak, hur vet man att man får det bästa ägget? Vi frågade också om dom inte kunde sätta in två men fick samma svar som du. Jag tycker att man ska kunna få välja det själv.
    Men nu hoppas vi att ditt toppenembryo blir till ett litet knyte =)
  • A79
    EEJ skrev 2012-10-03 14:18:13 följande:

Grattis till ruvarstatus igen!!!Solig
  • A79

& ja som Norris säger.. vi ville också sätta in 2 st men fick inte för att det kan bli komplikationer vid förlossningen...sa dem till oss