• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012

Fixar listan lite :)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) 
    Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2) 
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * Jenads (24/9) 
    Barreliten (25/9) 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Norris (testdag 9/10) 
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Sofiali77 (testdag 17/10) 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• jenads
    vårt 2012 skrev 2012-10-08 15:40:08 följande:
    Fixar listan lite :)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning ) 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) 
    * Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2) 
    * Freja150 (inväntar FET)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket, spraystart 24/10)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * Jenads (24/9) 
    * Barreliten (25/9) 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Vårt2012 (5/10)

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Norris (testdag 9/10) 
    * EEJ (testdag 22/10)
    * Sofiali77 (testdag 17/10) 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari  
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

hur går det för dig att ta sprutorna?
  • Emilotta

Nypan84: kan inte tänka mig va hemskt att upptäcka att de glömt bort remissen! usch!
    Nu hoppas jag att jag kan ge dig en solskenshistoria=)

Jag har också endo och det konstaterades via titthål okt 2010 jag fick sedan i dec 2010 börja med en lång nedreglering på 6 månader, efter 3 mån alltså feb 2011 opererade jag bort två endocystor på mina äggstockar. och i maj 2011 var jag klar med nedregleringen. sedan gick jag helt obehandlad till april 2012 då vi fick börja med ivf. och det tog sig faktiskt på första försöket! helt galet det kan gå även fast man gått obehandlad länge. Dock kan det vara bra att du nu kommer igång med nedregleringen så fort som möjligt. kanske din vanliga kvinnoklinik kan skriva ut det så du är redo att börja stimuleras sen när du väl är framme i ivf-kön.

önskar dig all lycka till!

• EEJ

Rd 6 idag, 9 dagar sedan ägglossningssprutan. Fick hem en massa tester och testade slentrianmässigt imorse för att kolla så att testet var blankt sedan ovitrellen. MEN det är ett streck till där..., svagt som stryk men det är rosa och tjockt. Måste ju vara ovitrellen som ger utslag för på rd6 med ett tvådagars måste det ju vara omöjligt att se något....

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-10-08 17:50:25 följande:
    EbbaGrön: vilken v är du i? Hur mår du?
    Jag är i v 9 nu (8+5) Du då?
    Jag mår sådär, rätt så trött, hungrig konstant typ, blir illamående när jag är för hungrig och brösten ömmar lite till och från. Hur mår du?

Tycker redan jag fått en mage, känns som det kommer vara svårt att dölja fram till rutin ultraljudet. 

Vågar ännu inte vara glad och överlycklig över detta underbara mirakel, är himla skraj för missfall. Läst om några som fått missfall efter fint ultraljudet i v8 =(
     Är sugen på att göra ett ultraljud i v 12-14 bara för att sen kunna andas ut och bara njuta och längta!   

Ska på vårt första besök hos barnmorskan imorgon =)  
  • A79
    EbbaGrön skrev 2012-10-08 20:39:19 följande:
    Jag är i v 9 nu (8+5) Du då?
    Jag mår sådär, rätt så trött, hungrig konstant typ, blir illamående när jag är för hungrig och brösten ömmar lite till och från. Hur mår du?

Tycker redan jag fått en mage, känns som det kommer vara svårt att dölja fram till rutin ultraljudet. 

Vågar ännu inte vara glad och överlycklig över detta underbara mirakel, är himla skraj för missfall. Läst om några som fått missfall efter fint ultraljudet i v8 =(
     Är sugen på att göra ett ultraljud i v 12-14 bara för att sen kunna andas ut och bara njuta och längta!   

Ska på vårt första besök hos barnmorskan imorgon =)  
    Läs inte mer om andras missfall!!!
    Man blir inte direkt lugnare då!!!
    Här har vi en som läste om ALLAS missfall tidiga & sena.. hrm.. inte lugnande alls! 
    Känner du att du vill göra ultrljud vecka 12-14 tycker jag du ska göra det!
    Själv blev jag avrådd det & höll på bli tokig av väntan tills man var i vecka 19 till rutinultraljudet!
    Vilket BF datum har du? Glad
    Petto 83 skrev 2012-10-08 09:17:01 följande:
    Då var vul avklarat :)
    Fick tid för återföring nästa tisdag, hoppas hoppas att eskimån klarar sig!!
    Okej! Då blir du ruvare snart hehe.. spännande!Skrattande

• EbbaGrön
    A79 skrev 2012-10-08 21:06:39 följande:
    Läs inte mer om andras missfall!!!
    Man blir inte direkt lugnare då!!!
    Här har vi en som läste om ALLAS missfall tidiga & sena.. hrm.. inte lugnande alls! 
    Känner du att du vill göra ultrljud vecka 12-14 tycker jag du ska göra det!
    Själv blev jag avrådd det & höll på bli tokig av väntan tills man var i vecka 19 till rutinultraljudet!
    Vilket BF datum har du? Glad

Okej! Då blir du ruvare snart hehe.. spännande!Skrattande

Varför blev du avrådd att göra ett ultraljud? Jag vet, men svårt att undvika att läsa ibland.. Tittar fortfarande på papperet efter varje gång jag kissat. Tycker veckorna går såååå sakta... Vill bara kunna andas ut och NJUTA =)

Har BF 14maj =)
  • Petto 83

Här är en till som läste om missfall och dylikt. Läste också om olika procent från olika veckor osv. Fick blödningar i vecka 12 och 14 så fick göra ul då och allt såg bra ut. Tror mycket berodde på min bm som uttryckte sig klumpigt kan jag tycka...

Försök njuta för det är en underbar tid

Hoppas jag/vi får uppleva den igen

• mammaidamaria

Ebbagrön: Jag är i v. 8. (7+2) ungefär tror jag. Första ultraljudet till veckan. Har du varit på de första ultraljudet. Jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Vissa dagar mår jag som vanligt, nästa dag kan jag ha illamående och svullen mage. Men det kommer bli lite svårt att dölja magen, vanliga jeans kan jag typ inte ha, tur det finns jeansleggings. Jag är också skraj för missfall men försöket att inte tänka på de.